Europejski Trybunał Sprawiedliwości wydał wyrok na korzyść Google orzekając, że firma ta nie naruszyła prawa pozwalając reklamodawcom na wykupowanie słów kluczowych będących zastrzeżonymi znakami towarowymi innych firm.
Dzięki takim praktykom reklamy jednej firmy w usłudze Google AdWords mogły być wyświetlane w kontekście słów kluczowych dotyczących innej firmy. Pozwalało to na przejmowanie klientów od konkurencji oraz reklamowanie podrobionych produktów. Sąd stwierdził jednak, że Google nie narusza praw do znaków towarowych. Nadal będzie więc można swobodnie wykupować słowa kluczowe dla swoich reklam. Google poinformowało też, że jego zasady nie pozwalają na reklamowanie podróbek. Według firmy używanie znaków innych firm do promowania własnych produktów jest dobre dla użytkowników, gdyż daje im większą swobodę wyboru i więcej informacji na temat danego produktu.
Podobne postępowania dotyczące znaków towarowych i słów kluczowych toczą się obecnie na terenie Stanów Zjednoczonych.