r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Po roku w Polsce Netflix wciąż mało kogo interesuje – internauci nad Wisłą wybierają Cda.pl

Strona główna AktualnościINTERNET

Na ostatnie święta Bożego Narodzenia polecaliśmy tym wszystkim, którzy mają dość Kevina samego w domu skorzystanie z serwisów VoD. Na pierwszym miejscu zaproponowaliśmy Netfliksa, biorąc pod uwagę przede wszystkim jego spektakularną, w porównaniu do konkurencji, filmotekę. Polscy internauci wiedzą jednak lepiej, przynajmniej jeśli wierzyć metodyce badawczej Gemiusa. Netflix nie zdołał pojawić się nawet w pierwszej piątce odwiedzanych nad Wisłą serwisów VoD.

W grudniu polscy internauci poszukując filmów i seriali najchętniej zaglądali na Cda.pl, Vod.pl i Player.pl. Na szczęście Wigilia to wciąż czas przy stole z rodziną, a nie przed Smart TV czy komputerem, zainteresowanie serwisami VoD spadło tego dnia do 5,3% (1,4 mln użytkowników) – podczas gdy średnia dzienna dla grudnia wyniosła 7,8%. Po Wigilii już jednak internauci popędzili przed ekrany, pierwszego dnia Świąt zasięg VoD-ów wyniósł 7,9%, a drugiego aż 9,4%.

Ten trend utrzymał się przez kolejne dni, by 28 grudnia osiągnąć rekordowy zasięg 10,7% (tj. 2,8 mln użytkowników), dwukrotnie większy niż w Wigilię. Potem zaś ludzie przypomnieli sobie o Sylwestrze i Nowym Roku, odeszli od dostępnych przez Internet filmów i seriali – ostatniego dnia grudnia zasięg VoD-ów spadł do 6,9%.

r   e   k   l   a   m   a

Te wahania popularności serwisów nie przysłaniają jednej rzeczy. Stosując przyjętą przez Gemiusa metodę badawczą widać, że pomimo już ponad roku oficjalnej obecności w Polsce, dominujący w globalnej skali Netflix wciąż w Polsce nie może przebić się do świadomości masowego widza. Być może na innych rynkach po prostu nie ma tak silnej konkurencji?

Najważniejszym bowiem graczem na polskim rynku VoD pozostaje bowiem od lat Comprehensible Download Attack, czyli słynne Cda.pl. Radzi sobie świetnie zarówno na komputerach osobistych (zasięg w grudniu 2016 – 21,2%) jak i urządzeniach mobilnych (zasięg 10,1%). Wyniki konkurencji są znacznie gorsze: onetowy Vod.pl to 12,4% na PC i 4,4% na urządzeniach mobilnych, Player.pl sieci TVN to odpowiednio 8,6% i 2,6%, platforma VoD Telewizji Polskiej to 6,2% i 3,7%, zaś polsatowa Ipla 6,7% i 2,1%. Według Gemiusa wysoką pozycję w TOP5 miał też niedawno zamknięty Kinoman.tv.

W tym momencie nasuwa się nieuchronna refleksja – jak bardzo mainstreamowe media odpłynęły od realnych zainteresowań polskich internautów? Netflix jest w mediach tematem numer 1., pisze się o nim newsy, felietony i artykuły, są polskie serwisy specjalizujące się w publikowaniu zestawień tego co najnowsze i najciekawsze w zasobach tego serwisu. A kiedy ostatnio widzieliśmy podobne newsy o Comprehensible Download Attack, z którego w momencie pisania tego tekstu korzysta ponad 75 tys. osób?

Co najzabawniejsze, Cda.pl nie jest dziś serwisem pirackim, tak jak było to niewątpliwie w wypadku Kinomana. Jego platforma CDA Premium, oferująca dziś głównie amerykańskie filmy i seriale, to wynik porozumienia z oficjalnymi dystrybutorami, którzy po latach nieudanych potyczek z piratami przyznali się do porażki i zrozumieli, że lepiej współpracować i coś dostać, niż nie dostać niczego. Sława Cda.pl wśród internautów, porównywalna chyba tylko ze sławą Chomikuj.pl, może sobie być w oczach frustratów i legalistów złą sławą, lecz pecunia non olet, pieniądze nie śmierdzą. Konto premium w CDA.pl, kosztujące dziś 19,90 zł miesięcznie, jest ewidentnie bardziej dopasowane do możliwości i oczekiwań polskiego widza, niż Netflix, który za dostęp do wersji standardowej chce 43 zł.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.