Raytracing na wybranych kartach GeForce GTX. Oto jest odpowiedni sterownik

Strona główna Aktualności
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

O autorze

Na GDC 2019 Nvidia zapowiedziała, że technika raytracingu opuści poletko GeForce'ów RTX 20 i trafi także do posiadaczy kart starszej generacji. Stało się. Oto na serwerach firmy pojawił się sterownik GeForce Game Ready Drivers 425.31, który realizuje wspomnianą obietnicę.

Rozszerzenie API DirectX 12, DXR, które odpowiada za efekty śledzenia promieni, w przypadku starszych kart obsługiwane jest przez klasyczne jednostki CUDA. Siłą rzeczy w widocznym stopniu ograniczona zostaje wydajność. Nvidia sama przyznaje, że "Battlefield V" z włączonym raytracingiem na GeForce'ie GTX 1080 Ti chodzi gorzej niż na RTX 2060. Mimo wszystko zachęca do wypróbowania funkcji, aby "zapoznać się z walorami nowej technologii".

Wydajność jaka jest, każdy widzi

Lista obsługiwanych kart graficznych obejmuje modele: GTX 1660 Ti, 1660, 1080 Ti, 1080, 1070 Ti, 1070 oraz 1060 6 GB. Oczywiście obok wspieranych nominalnie RTX-ów 20 i Titana V.

Warto zwrócić uwagę, że aktywowanie DXR na starszych/słabszych grafikach obrazuje przy okazji pewną przewagę architektury Turing nad Pascalem. Mianowicie zdolność do równoległego wykonywania operacji stało- i zmiennoprzecinkowych z pełną przepustowością. Przy włączonym raytracingu, nawet pomimo braku wyspecjalizowanych rdzeni RT, GeForce GTX 1660 Ti generuje zbliżoną liczbę klatek do teoretycznie znacznie mocniejszego GeForce'a GTX 1080.

Oprócz wprowadzenia obsługi DXR na GTX-ach, sterownik 425.31 wnosi kilka pomniejszych poprawek błędów. Jest zarazem pakietem dedykowanym dla gry "Anno 1800".

Najnowszy sterownik GeForce Game Ready Drivers znajdziesz w naszej bazie aplikacji.

© dobreprogramy