RetroArch wykorzysta sztuczną inteligencję do translacji japońskich gier

Strona główna Aktualności
Nintendo 64 i SNES, Sega Saturn i DC, PlayStation i wiele innych. RetroArch uruchamia gry z niemalże wszystkiego, fot. Shutterstock.com
Nintendo 64 i SNES, Sega Saturn i DC, PlayStation i wiele innych. RetroArch uruchamia gry z niemalże wszystkiego, fot. Shutterstock.com

O autorze

RetroArch, otwartoźródłowy kombajn do emulacji klasycznych konsol i komputerów, doczekał się nowego wydania – 1.7.8. Kompilacja ta wprowadza pewną bardzo istotną funkcję, a mianowicie możliwość tłumaczenia w locie produkcji japońskojęzycznych na język angielski.

AI Service, jak nazwano nowość, korzysta z serwera VGTranslate i API Google Cloud. Z czego każdy użytkownik musi mieć własną instancję, więc konfiguracja pochłania dłuższą chwilkę. Później jednak zyskujecie dostęp do sprawnie działającego tłumacza, który potrafi nie tylko podmienić tekst, ale nawet odczytać dialogi dzięki syntezatorowi mowy.

Co zrozumiałe, nie jest to rozwiązanie perfekcyjne. Patrząc z językowego punktu widzenia, radzi sobie dokładnie tak, jak Tłumacz Google. Inaczej mówiąc, miewa problemy ze zrozumieniem kontekstu, a czasem robi wręcz ewidentne gafy.

Ale nie zmienia to faktu, że dla kogoś, kto nie zna języka japońskiego, a gustuje na przykład w klasycznych jRPG, nigdy niewydanych poza Azją, AI Service to właściwie jedyna opcja. Pomijając oczywiście fanowskie tłumaczenia, które to jednak nie zawsze są dostępne.

Autorzy opublikowali w serwisie YouTube krótkie wideo, na którym prezentują działanie translatora na przykładzie gry ActRaiser, wydanej w 1990 roku na Nintendo SNES.

Wprawdzie ten akurat tytuł po niespełna roku od pierwotnej premiery pojawił się w USA, przez co można go spotkać w powszechnie zrozumiałej wersji językowej, ale materiał spełnia swoją prezentacyjną rolę. I trzeba przyznać, że wygląda to całkiem nieźle.

Emulator RetroArch 1.7.8 znajdziesz w naszej bazie oprogramowania

© dobreprogramy
s