Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)
@Shaki81Specjalista ds. teleinformatycznych — raport końcowy z roku 2016 (4) cz.75

Specjalista ds. teleinformatycznych — raport końcowy z roku 2016 (4) cz.75

30.01.2017 18:17, aktualizacja: 31.01.2017 16:51

No chyba starczy tego lenistwa. Cały miesiąc się opierniczałem nic nie publikując, chyba czas najwyższy wrzucić coś nowego na bloga. Niestety weny twórczej jak nie było tak nie ma, czas więc chyba wrócić do, sprawdzonych tematów. Na pierwszy ogień pójdzie więc stary dobry specjalista, a co będzie dalej z moim blogiem? Nie wiem. Ostatnie przetasowania na forum mogą odbić się echem również i tutaj. No dobra, koniec biadolenia, trzeba się brać jakąś konstruktywna pracę.

Od kilku lat co rok (2013, 2014, 2015 ) w styczniu pisze podsumowanie pracy poprzedniego roku. W tym roku oczywiście tego podsumowania nie brakło. Przedstawiam więc je i tutaj (jak – poprzednio i poprzednio), oczywiście informując, że ten raport przedstawiam kierownictwu. Dosłownie jest to kopiuj&wklej. Informuje za wczasu bo pod zeszłymi podsumowaniem operacja kopij&wklej została mocno skrytykowana (w sumie to nie wiem dlaczego).

Rok 2016 był o wiele spokojniejszy w dziale IT od roku 2015 (jeszcze raz skrót), kiedy to wdrażaliśmy nowy system medyczny i nowe serwery oraz komputery. Pierwszą niezałatwioną sprawą jest „Ponadlokalna Wymiana Informacji”. Pomimo tego, że firma odpowiedzialna za ten projekt zainstalowała serwery, wdrożyła pierwszą część oprogramowania (tzw drukarki wirtualne – pełny opis załącznik nr 1) nigdy nie dokończyła wdrażania. Od początku tego roku technicy zaczęli kolejny etap wdrożenia (po skargach złożonych pod koniec zeszłego roku). Druga nieudana sprawa to niedokończona naprawa systemu Ewidencji czasu pracy. Firma, która sprzedała nam system dopiero na początku tego roku potwierdziła przyjecie zgłoszenia uszkodzenia i obiecała, że do końca styczna system będzie dział w pełni sprawnie. Nie udało się również rozpocząć wdrożenia systemu telefonii internetowej – VoIP, spowodowane to głównie było problemami z połączeniem internetowym w drugim szpitalu.

Najważniejszym pozytywnym akcentem roku 2016 było kompleksowe wdrożenie szybkiego łącza internetowego we wszystkich 5 budynkach spółki. Po licznych problemach (zarówno technicznych jak i formalnych) pod koniec września udało się wszędzie wdrożyć szybki Internet a także skonfigurować połączenie VPN (załącznik nr 2 opisuje dokładnie co to jest i jak to zostało połączone), dzięki czemu zarządzanie całą siecią stało się nieco łatwiejsze. We wszystkich budynkach (wg potrzeb – załącznik nr 3) wymieniono i skonfigurowano nowe punkty dostępowe do Internetu dla pacjentów i pracowników szpitali i przychodni. W roku 2016 wyposażono wszystkich lekarzy POZ w komputery z drukarką, ograniczonym dostępem do Internetu oraz odpowiednim oprogramowaniem (załącznik nr 4). Dokonano również weryfikacji i rozbudowania systemu archiwizacji. Polityka archiwizacji została zweryfikowana i poprawiona. Nowe założenia zostały opisane i wdrożone – załącznik nr 5. Pod koniec zeszłego roku przeprowadzono kasacje starego sprzętu komputerowego tj. przygotowałem pełna dokumentację, została powołana komisja kasacyjna, podpisano odpowiednie dokumenty,. W pierwszej połowie stycznia sprzęt ma być fizycznie wywieziony z magazynu zużytych części. Pełna dokumentacja przeprowadzonej kasacji została już złożona u prezesa spółki. W międzyczasie została opracowana nowa strona Internetowa spółki, dostępna pod „starym adresem”. Narzędzie wewnętrznej chmury (OwCloud) zostało rozbudowane. W tej chwili w tym narzędziu przechowywana jest większość plików jakie potrzebują pracownicy do swojej codziennej pracy. Pod koniec roku podpisano wstępną z dostawcą VoIP na wdrożenie tego rozwiązania u nas we wszystkich budynkach.

Z mniejszych spraw (tzw bieżących) wykonano:

  1. Wymieniłem wszystkie swithe w drugim szpitalu
  2. Dołożyłem zasilanie UPS we wszystkich węzłach komunikacyjnych na terenie drugiej przychodni (dokładny opis załącznik nr 6)
  3. Wymieniłem domofon w drugiej przychodni
  4. Zorganizowałem tzw serwerownie archiwizacyjną w drugim szpitalu (załącznik nr 5)
  5. Wymiana 2 baterii w spirometrze w drugiej przychodni - koszt prawie 800 zł - cała sytuacja została opisana jakiś czas temu i nie ma sensu powtarzania jej w kolejnych załącznikach.

Nowy pracownik sprawdza się rewelacyjnie jak pomocnik specjalisty ds,. informatycznych i chciałbym aby jej umowa o pracę została przedłużona. Większość spraw informatycznych dotyczących głównego budynku szpitala (administracja i oddziały) została przeniesiona na nią. Ja ograniczam swoje obowiązki w tym jednym budynku do minimum. Dzięki temu mogę efektywniej pracować i rozbudowywać systemy informatyczne w drugim szpitalu i obydwóch przychodniach, choć pomocnik specjalisty ds,. informatycznych dość często pojawia się w pierwszej przychodni. Oprócz tego wymieniono 20 komputerów, dołożono 10 nowych stanowisk (załącznik nr 7) oraz zakupiono kolejnych 15 drukarek (załącznik nr 8) Wymieniono również 40 aparatów telefonicznych (załącznik nr 9.

Oczywiście jak co roku załączniki są tylko do użytku wewnętrznego mojego szpitala i nie będą publikowane. Na koniec oczywiście jeszcze spis treści mojego bloga i zapraszam do moich wpisów. Polecam szczególnie ten wpis, gdzie opisałem jak poprawnie formatować wpisy na blogu, bo niektóre pomimo świetnej treści formatowanie mają niepoprawne. Ponadto polecam ten wpis na forum gdzie Semtex opisał jak wrzucać grafikę na naszego bloga. Informuję także, że wszystkie grafiki, użyte w wpiisach są mojego autorstwa lub są dostępne w otwartej licencji lub są pobrane z oficjalnych stron podmiotów, o których wspominałem we wpisie. Pozdrawiam Shaki81

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)