Trolling w koreańskim stylu. LG zarejestrowało znak towarowy „Edge” Strona główna Aktualności19.08.2015 15:47 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Przed kilkoma dniami Samsung zaprezentował swoje nowe smartfony: Galaxy Note 5 i S6 Edge+. Okazuje się jednak, że zarówno podstawowa wersja urządzenia z zaokrąglonymi krawędziami wyświetlacza, jak i nowy większy wariant, mogą stać się przedmiotem sporu pomiędzy Samsungiem a inną koreańską firmą, LG. LG Electronics Inc. zarejestrowało właśnie szereg nowych znaków towarowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wszystkie one zawierają kojarzone dotychczas z smartfonami Samsunga słowo „Edge”. Są to między innymi znaki Super Edge, Side Edge, czy G Edge. Trudno w tej chwili jednoznacznie określić zamiary LG. Nie wydano jak dotąd żadnego stanowiska w tej sprawie. Nie ma także podstaw, aby twierdzić, że firma wkrótce zaprezentuje nowe urządzenia z „Edge” w nazwie, a tym bardziej, że będą to smartfony z zaokrąglonym wyświetlaczem jakkolwiek nawiązujące do tych, które w swojej ofercie posiada Samsung. Bardziej prawdopodobne jest natomiast wykorzystanie przez LG niedopatrzenia Samsunga w rejestracji znaków i wykorzystanie tego przeciw swojemu bezpośredniemu konkurentowi. W takim przypadku będziemy mieli do czynienia z odpowiednikiem trollingu patentowego przeniesionego na grunt znaków towarowych. Zwłaszcza, że marka Edge jest w ostatnim czasie szczególnie popularna, czego przykładem może być choćby nowa przeglądarka internetowa Microsoftu. W tej sferze pionierem jest oczywiście Apple – o działalności firmy także w stosunku do polskich marek pisaliśmy wcześniej. Wszystko wskazuje na to, że do tej niedorzecznej batalii chce dołączyć LG. Być może przysporzy to firmie pewne korzyści finansowe, ale trudno przewidzieć jak cała sprawa odbije się na opinii firmy wśród klientów. Ci z reguły krytycznie podchodzą do marketingowych batalii, które od lat toczą się pomiędzy największymi firmami w branży. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Samsung, LG Display i LG Innotek zawieszają pracę w fabrykach w Korei. Przyczyną koronawirus 1 mar 2020 Mateusz Czerniak Sprzęt 9 Netflix i nowy Microsoft Edge to fenomenalny duet – dzięki wsparciu Dolby Vision 14 lut 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie 96 Aplikacja Apple TV już dostępna na telewizorach LG OLED i LCD 4 lut 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie SmartDom 21 LG chce sprzedawać więcej dużych telewizorów OLED. Ponad milion rocznie to za mało 5 lut 2020 Jakub Krawczyński Biznes SmartDom 35
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Przed kilkoma dniami Samsung zaprezentował swoje nowe smartfony: Galaxy Note 5 i S6 Edge+. Okazuje się jednak, że zarówno podstawowa wersja urządzenia z zaokrąglonymi krawędziami wyświetlacza, jak i nowy większy wariant, mogą stać się przedmiotem sporu pomiędzy Samsungiem a inną koreańską firmą, LG. LG Electronics Inc. zarejestrowało właśnie szereg nowych znaków towarowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wszystkie one zawierają kojarzone dotychczas z smartfonami Samsunga słowo „Edge”. Są to między innymi znaki Super Edge, Side Edge, czy G Edge. Trudno w tej chwili jednoznacznie określić zamiary LG. Nie wydano jak dotąd żadnego stanowiska w tej sprawie. Nie ma także podstaw, aby twierdzić, że firma wkrótce zaprezentuje nowe urządzenia z „Edge” w nazwie, a tym bardziej, że będą to smartfony z zaokrąglonym wyświetlaczem jakkolwiek nawiązujące do tych, które w swojej ofercie posiada Samsung. Bardziej prawdopodobne jest natomiast wykorzystanie przez LG niedopatrzenia Samsunga w rejestracji znaków i wykorzystanie tego przeciw swojemu bezpośredniemu konkurentowi. W takim przypadku będziemy mieli do czynienia z odpowiednikiem trollingu patentowego przeniesionego na grunt znaków towarowych. Zwłaszcza, że marka Edge jest w ostatnim czasie szczególnie popularna, czego przykładem może być choćby nowa przeglądarka internetowa Microsoftu. W tej sferze pionierem jest oczywiście Apple – o działalności firmy także w stosunku do polskich marek pisaliśmy wcześniej. Wszystko wskazuje na to, że do tej niedorzecznej batalii chce dołączyć LG. Być może przysporzy to firmie pewne korzyści finansowe, ale trudno przewidzieć jak cała sprawa odbije się na opinii firmy wśród klientów. Ci z reguły krytycznie podchodzą do marketingowych batalii, które od lat toczą się pomiędzy największymi firmami w branży. Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji