Xbox Series X z 12 TFLOPS ośmiokrotnie mocniejszy od Xboxa One Strona główna Aktualności24.02.2020 15:50 Udostępnij: O autorze Bolesław Breczko @breczko Microsoft ujawnił garść konkretów dotyczących najnowszej konsoli Xbox Series X. Z mocą 12 TFLOPS jednostki graficznej (GPU) będzie ośmiokrotnie mocniejszy od Xboxa One, ale już tylko dwa razy mocniejszy od Xboxa One X, czyli najmocniejszej wersji z serii One. Dedykowane jednostki obliczeniowe (CPU i GPU) dla Xbox Series X został zaprojektowany przez inżynierów Microsoftu na podstawie architektur AMD Zen 2 i RDNA 2. Xbox Series X z ray tracingiem Xbox Series X umożliwi obsługę technologii ray tracing, czyli śledzenia promienia. Technologia ta zapewnia świetne efekty wizualne, takie jak dynamiczne oświetlenie, cienie i odbicia, jednak wymaga dużej mocy obliczeniowej. Do tej pory nie była dostępna na konsolach. Zobacz też Xbox Series X z dedykowanym układem do przetwarzania audio Nowa konsola Microsoftu obsłuży też technologię Variable Rate Shading dostosowującą moc obliczeniową do konkretnych efektów na renderowanej klatce. Dodatkowo w Xbox Series X zostaną zastosowane znane już od dawna w PeCetach dyski SSD. Nowością będzie natomiast funkcja Quick Resume, która pozwoli na kontynuowanie gry praktycznie natychmiast, bez konieczności wczytywania jej od początku i przeczekiwania wszystkich ekranów ładowania. Ma to dotyczyć, co ciekawe, "wielu gier jednocześnie" jak pisze Microsoft, a więc więcej niż jednej, jak było do tej pory. Innym novum jest Dynamic Latency Input, czyli mechanizm do dynamicznego balansowania opóźnień w przesyłaniu sygnału do pada, który ma być bezpośrednio zsynchronizowany ze ścieżką renderingu w grze, minimalizując input lag. Zobacz też: PS5 i Xbox Series X: twórcy Metro ekscytują się niezapowiedzianymi fun... Microsoft obiecuje też: 120 klatek na sekundę, eliminację pionowego rozrywania (tearing) poprzez wsparcie dla HDMI 2.1 i funkcję Variable Refresh Rate oraz wsteczną kompatybilność dla niektórych tytułów. Co ciekawe w informacji Microsoftu nie ma wzmianki na temat rozdzielczości 4K, która często jest wymieniana w kontekście konsol 8. generacji. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Microsoft Xbox Series X i Project xCloud. Wkrótce prezentacja "przyszłości gier" 10 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 7 Xbox Series X i sprzętowy ray tracing. Ale nie taki jak myślisz 27 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 29 Cyberpunk 2077 i darmowy upgrade na Xbox Series X. Tłumaczymy, jak to możliwe 25 lut 2020 Jakub Krawczyński Gaming Biznes 13 PlayStation 5 i Xbox Series X: twórcy Metro ekscytują się ray-tracingiem i nowymi funkcjami konsol 24 lut 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 12 zobacz więcej
Udostępnij: O autorze Bolesław Breczko @breczko Microsoft ujawnił garść konkretów dotyczących najnowszej konsoli Xbox Series X. Z mocą 12 TFLOPS jednostki graficznej (GPU) będzie ośmiokrotnie mocniejszy od Xboxa One, ale już tylko dwa razy mocniejszy od Xboxa One X, czyli najmocniejszej wersji z serii One. Dedykowane jednostki obliczeniowe (CPU i GPU) dla Xbox Series X został zaprojektowany przez inżynierów Microsoftu na podstawie architektur AMD Zen 2 i RDNA 2. Xbox Series X z ray tracingiem Xbox Series X umożliwi obsługę technologii ray tracing, czyli śledzenia promienia. Technologia ta zapewnia świetne efekty wizualne, takie jak dynamiczne oświetlenie, cienie i odbicia, jednak wymaga dużej mocy obliczeniowej. Do tej pory nie była dostępna na konsolach. Zobacz też Xbox Series X z dedykowanym układem do przetwarzania audio Nowa konsola Microsoftu obsłuży też technologię Variable Rate Shading dostosowującą moc obliczeniową do konkretnych efektów na renderowanej klatce. Dodatkowo w Xbox Series X zostaną zastosowane znane już od dawna w PeCetach dyski SSD. Nowością będzie natomiast funkcja Quick Resume, która pozwoli na kontynuowanie gry praktycznie natychmiast, bez konieczności wczytywania jej od początku i przeczekiwania wszystkich ekranów ładowania. Ma to dotyczyć, co ciekawe, "wielu gier jednocześnie" jak pisze Microsoft, a więc więcej niż jednej, jak było do tej pory. Innym novum jest Dynamic Latency Input, czyli mechanizm do dynamicznego balansowania opóźnień w przesyłaniu sygnału do pada, który ma być bezpośrednio zsynchronizowany ze ścieżką renderingu w grze, minimalizując input lag. Zobacz też: PS5 i Xbox Series X: twórcy Metro ekscytują się niezapowiedzianymi fun... Microsoft obiecuje też: 120 klatek na sekundę, eliminację pionowego rozrywania (tearing) poprzez wsparcie dla HDMI 2.1 i funkcję Variable Refresh Rate oraz wsteczną kompatybilność dla niektórych tytułów. Co ciekawe w informacji Microsoftu nie ma wzmianki na temat rozdzielczości 4K, która często jest wymieniana w kontekście konsol 8. generacji. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji