Xiaomi numerem dwa w Polsce w dziedzinie sprzedaży smartfonów. Spadek Huawei Strona główna Aktualności07.02.2020 11:11 fot. Shutterstock.com Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Xiaomi ma powody do dumy, a jednocześnie konsekwencje blokady Google'a ponosi Huawei. Takie wnioski wyciągnąć można z raportu IDC, podsumowującego sprzedaż smartfonów w Polsce w IV kwartale 2019 r. Na szczycie – stabilnie. Choć Samsung, który w II kwartale odpowiadał za ponad 40 proc. dostaw, wyraźnie traci formę i kończy z udziałem 32,3 proc. Xiaomi tymczasem przez cały rok 2019 urósł z około 5 proc. do bagatela 22,9 proc., co daje mu właśnie drugą pozycję. Huawei z wynikiem 20,6 proc. jest trzeci, a dopiero czwarte miejsce zajmuje Apple – 9,9 proc. Zestawienie notowanych zamyka natomiast Motorola, notując 3,7 proc. udziału. Ciekawostką jest to, że Xiaomi to zarazem jedyny producent w stawce, który regularnie przez cały rok mógł chwalić się wzrostami. Zagadkowo przedstawia się z kolei sytuacja Samsunga. Wiedząc, że Huawei stracił sporą część zainteresowania w wyniku majowych zawirowań z Google'em, duży wzrost Samsunga w tym okresie można przypisać właśnie odpływom z Huawei, Jednak z jakiegoś względu koreański producent nie dał rady utrzymać trendu i stracił użytkowników na rzecz Xiaomi. Możliwe, że w pierwszej chwili po nałożeniu na Huawei ograniczeń handlowych przez władze USA, konsumenci obawiali się, iż podobny los spotka wkrótce inne chińskie marki, w tym też Xiaomi. Ale tak się nie stało, więc Samsung utracił potencjalnego asa atutowego. Tak czy inaczej, wielkie brawa dla Xiaomi. Hasło ulubiony producent Polaków właśnie nabiera jeszcze więcej sensu. Sprzęt Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Dynamic AMOLED, czyli wyświetlacz idealny. Chroni oczy, oszczędza energię i wygląda zjawiskowo 26 mar 2019 Piotr Urbaniak Późne aktualizacje, błędy i uceglone telefony, czyli Xiaomi i Android One w praktyce 11 mar 2020 MironNurski Oprogramowanie 163 Xiaomi Mi Box: aktualizacja do Androida TV 9.0 dostępna do pobrania 30 wrz 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Sprzęt SmartDom 83 Xiaomi szpieguje właścicieli smartfonów? Pojawiły się poważne oskarżenia 1 maj 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Biznes Bezpieczeństwo 264
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Xiaomi ma powody do dumy, a jednocześnie konsekwencje blokady Google'a ponosi Huawei. Takie wnioski wyciągnąć można z raportu IDC, podsumowującego sprzedaż smartfonów w Polsce w IV kwartale 2019 r. Na szczycie – stabilnie. Choć Samsung, który w II kwartale odpowiadał za ponad 40 proc. dostaw, wyraźnie traci formę i kończy z udziałem 32,3 proc. Xiaomi tymczasem przez cały rok 2019 urósł z około 5 proc. do bagatela 22,9 proc., co daje mu właśnie drugą pozycję. Huawei z wynikiem 20,6 proc. jest trzeci, a dopiero czwarte miejsce zajmuje Apple – 9,9 proc. Zestawienie notowanych zamyka natomiast Motorola, notując 3,7 proc. udziału. Ciekawostką jest to, że Xiaomi to zarazem jedyny producent w stawce, który regularnie przez cały rok mógł chwalić się wzrostami. Zagadkowo przedstawia się z kolei sytuacja Samsunga. Wiedząc, że Huawei stracił sporą część zainteresowania w wyniku majowych zawirowań z Google'em, duży wzrost Samsunga w tym okresie można przypisać właśnie odpływom z Huawei, Jednak z jakiegoś względu koreański producent nie dał rady utrzymać trendu i stracił użytkowników na rzecz Xiaomi. Możliwe, że w pierwszej chwili po nałożeniu na Huawei ograniczeń handlowych przez władze USA, konsumenci obawiali się, iż podobny los spotka wkrótce inne chińskie marki, w tym też Xiaomi. Ale tak się nie stało, więc Samsung utracił potencjalnego asa atutowego. Tak czy inaczej, wielkie brawa dla Xiaomi. Hasło ulubiony producent Polaków właśnie nabiera jeszcze więcej sensu. Sprzęt Biznes Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji