Xiaomi numerem dwa w Polsce w dziedzinie sprzedaży smartfonów. Spadek Huawei

Strona główna Aktualności
fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com

O autorze

Xiaomi ma powody do dumy, a jednocześnie konsekwencje blokady Google'a ponosi Huawei. Takie wnioski wyciągnąć można z raportu IDC, podsumowującego sprzedaż smartfonów w Polsce w IV kwartale 2019 r.

Na szczycie – stabilnie. Choć Samsung, który w II kwartale odpowiadał za ponad 40 proc. dostaw, wyraźnie traci formę i kończy z udziałem 32,3 proc. Xiaomi tymczasem przez cały rok 2019 urósł z około 5 proc. do bagatela 22,9 proc., co daje mu właśnie drugą pozycję. Huawei z wynikiem 20,6 proc. jest trzeci, a dopiero czwarte miejsce zajmuje Apple – 9,9 proc. Zestawienie notowanych zamyka natomiast Motorola, notując 3,7 proc. udziału.

Ciekawostką jest to, że Xiaomi to zarazem jedyny producent w stawce, który regularnie przez cały rok mógł chwalić się wzrostami.

Zagadkowo przedstawia się z kolei sytuacja Samsunga. Wiedząc, że Huawei stracił sporą część zainteresowania w wyniku majowych zawirowań z Google'em, duży wzrost Samsunga w tym okresie można przypisać właśnie odpływom z Huawei, Jednak z jakiegoś względu koreański producent nie dał rady utrzymać trendu i stracił użytkowników na rzecz Xiaomi.

Możliwe, że w pierwszej chwili po nałożeniu na Huawei ograniczeń handlowych przez władze USA, konsumenci obawiali się, iż podobny los spotka wkrótce inne chińskie marki, w tym też Xiaomi. Ale tak się nie stało, więc Samsung utracił potencjalnego asa atutowego.

Tak czy inaczej, wielkie brawa dla Xiaomi. Hasło ulubiony producent Polaków właśnie nabiera jeszcze więcej sensu.

© dobreprogramy
s