reklama

Zmiany w silniku wyszukiwania Google

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Google zaktualizował algorytm swojej wyszukiwarki internetowej - dzięki zmianom strony o niskiej jakości merytorycznej będą otrzymywały teraz dużo niższą pozycję w rankingu, niż obecnie.

Zmiany wprowadzone przez Google mają na celu eliminację spamu z wyników wyszukiwania. Chodzi tutaj o sytuację, gdy serwis generujący treści otrzymuje niższą pozycję w rankingu od stron, które te treści powielają. Od teraz silnik Google będzie analizował strony internetowe także pod kątem jakości, obniżając pozycję serwisów, które masowo powielają treści od konkurencji. Ponadto wyszukiwarka ma lepiej wykrywać serwisy wypełnione treściami o wątpliwej przydatności, które są często wykorzystywane przez osoby zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych. Zmiany w silniku Google są na tyle poważne, że wpływają na wyniki ponad 10% zapytań.

Obecnie nowy silnik działa już w angielskojęzycznej wersji wyszukiwarki. Google zapowiedział równocześnie, że w najbliższym czasie zmiany algorytmu trafią także do regionalnych wersji wyszukiwarki.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama