Acer rozczarowany Windows, po słabym kwartale stawia na Androida i Chrome OS‑a

09.08.2013 11:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Acer nie od dziś jest jednym z największych producentów PC, zarazpo Lenovo, HP i Dellu. W drugim kwartale 2013 roku tajwańska firmasprzedała ok. 6,2 mln komputerów, tj. 8,2% całego rynku PC (dane zbadań firmy analitycznej IDC). Rynek ten jednak z kwartału na kwartałkurczy się coraz bardziej, a na wschodzącym rynku mobilnym Acer zbytdużej roli nie odgrywa – pomimo prób wypromowania własnychsmartfonów i tabletów, wśród którą znaczącą rolę odgrywać miałyurządzenia z Windows, ich sprzedaż nie zachwyca, Acerowi nie udałosię znaleźć nawet w pierwszej dziesiątce producentów mobilnegosprzętu. Teraz tajwański potentat, przyznając się do stratfinansowych, zapowiada znaczącą zmianę strategii, zmianę, która niepowinna się spodobać Microsoftowi.Podczas wczorajszego spotkania z inwestorami, prezes Acera JimWong przyznał, że po firma zakończyła drugi kwartał 2013 roku stratą613 mln dolarów tajwańskich (tj. około 60 mln złotych), podczas gdyjeszcze w zeszłym roku drugi kwartał zamknięty był zyskiemoperacyjnym na poziomie 433 mln dolarów tajwańskich (ok 42 mlnzłotych). W tym czasie sprzedaż komputerów PC Acera spadła o 35,3% –znacznie bardziej, niż u konkurencji. [img=acer-c3]Wong rozkłada ręce, mówiąc o przyszłości rynku PC. Jego zdaniemnie widać żadnego światełka w tunelu, i w tej sytuacji jedyne co Acermoże zrobić, to walczyć o utrzymanie udziału w rynku i ochronęzysków. Zapewnić to mogą tylko tablety i smartfony –urządzenia, na których raczej nie będzie Windows.Sceptycyzm prezesa Acera względem Windows to zapewne pokłosiejednej z pierwszych prób wejścia na rynek tabletów z systememoperacyjnym Microsoftu. Podczas targów Computex 2013, tajwańska firmapokazała swój 8-calowy tablet IconiaW3 z Windows 8, urządzenie działające na Atomie Clover Trail iwycenione na 379 euro za podstawową wersję z 32 GB pamięci masowej.Tablet jednak sprzedawał się marnie, krytykowano go przede wszystkimza fatalny wyświetlacz i niedogodności związane z używaniem Modern UIna ekranie o rozdzielczości 1280x800 pikseli.Acer jednak skłonny jest winą za takie wyniki obciążać Microsoft.Dyrektor zarządzający firmy, Zhentang Wang, zasugerował, że toRedmond musi teraz postarać się odzyskać zaufanie klientów – isamego Acera. Jeśli tego nie zrobi, tajwański producent zmniejszynacisk na produkcję komputerów z Windows, stawiając coraz bardziej naurządzenia z Androidem, i co ciekawe, Chrome OS-em.Już w tym roku sprzedaż urządzeń z Androidem ma odpowiadać za10-12% przychodów firmy, a w 2014 roku odsetek ten ma wzrosnąć do 30%. Dobre perspektywy mają też chromebooki: w drugim kwartale tego rokutanie laptopy z Chrome OS-em, takie jak AcerC7, stanowiły 3% sprzedanych przez firmę PC. Według firmyanalitycznej NPD Group, to najszybciej rosnący obecnie segment rynku,a Acer ma szanse zdominować jego dolną półkę.Nie powinno to specjalnie dziwić: w erze wciąż trwającego kryzysulekki laptop z 11,6” ekranem i dwurdzeniowym procesorem, naktórym działa przeglądarka WWW, sprzedawany w USA za 199 dolarów, tourządzenie, które spełnia praktycznie wszystkie potrzeby przeciętnegoużytkownika. Trudno byłoby komputerom z Windows przebić tę cenę, aprzecież wielu takich użytkowników nie będzie na swoich maszynachuruchamiać niczego innego, niż właśnie przeglądarkę, po co więcprzepłacać?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (80)