Używasz gifów? Nawet ich producent przyznał, że to żenujące

Używasz gifów? Nawet ich producent przyznał, że to żenujące19.09.2022 17:23
Giphy twierdzi, że gify są passe
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jakub Porzycki/NurPhoto

Firma Giphy zajmująca się tworzeniem gifów wzięła na celownik swój własny produkt. W raporcie złożonym do brytyjskiego organu nadzorującego konkurencję zgadza się z młodymi użytkownikami sieci, którzy uważają gify za "niemodne", "cringowe" i "dla boomerów".

Giphy – amerykańska internetowa baza krótkich, zapętlonych filmów bez dźwięku, które przypominają animowane pliki GIF – nie ma najwyraźniej o samej sobie najlepszego zdania. W jednym z niedawnych raportów firma stwierdziła, że twórcy "widzą mniejszą wartość" w gifach, a w ciągu ostatnich dwóch lat liczba przesyłanych gifów znacząco spadła – zauważa Insider.

"Istnieją przesłanki świadczące o ogólnym spadku wykorzystania gifów" – podało Giphy w swoich aktach do brytyjskiego organu nadzorującego konkurencję. Firma wskazała, że miał na to wpływ "ogólny spadek zainteresowania użytkowników i partnerów merytorycznych gifami". Uwagi na temat słabnącej popularności zostały zawarte we wniosku do Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA), który próbuje zablokować przejęcie Giphy przez Meta w transakcji o wartości 400 milionów dolarów.

Firma Giphy twierdzi również, że nie ma "żadnego znaczącego biznesu generującego przychody" i że pójdzie na rękę nabywcy z własną bazą użytkowników, który będzie umiał zarabiać na gifach. Obecnie baza gifów sama nie ma pomysłu na to, jak przywrócić ich świetność. W dokumentach złożonych do CMA nazywa je "niemodnymi", "żenującymi" i interesującymi jedynie "boomerów", podzielając tym samym zdanie młodych użytkowników.

CMA zaczął badać umowę Meta dotyczącą zakupu Giphy miesiąc po ujawnieniu przejęcia w czerwcu 2020 roku. Następnie w listopadzie 2021 r. nakazał Mecie sprzedać firmę, ponieważ fuzja zmniejszyłaby konkurencję między platformami społecznościowymi. Od decyzji odwołuje się natomiast Giphy, które upiera się przy tym, żeby to właśnie Meta przejęła firmę.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.