Apple testuje cierpliwość użytkowników i potencjalnych klientów

Apple testuje cierpliwość użytkowników i potencjalnych klientów10.12.2020 11:10
Apple testuje cierpliwość użytkowników i potencjalnych klientów
Darek Walach

Z ankiety Apple wynika jasno, że firma nadal planuje oszczędzać kosztem klientów. Być może kolejne cięcia dotkną akcesoria.

Podobnie jak to było już w przeszłości (usunięcie dedykowanej ładowarki z zestawów iPhone'a 12), tym razem przyjdzie kolej na okablowanie USB i moduł do wyjmowania karty SIM - wynika z opinii portalu branżowego wccftech.com.

Opinia dotyczy ankiety firmy Apple (w języku portugalskim), której treść udostępnił czytelnik portalu 9to5Mac. W tym badaniu zadano użytkownikom kilka pytań dotyczących iPhone'a 12 Pro Max. Chociaż producent może chcieć jedynie poznać opinie i wrażenia użytkowników iPhone'a 12, to sprawa może mieć drugie dno.

Jak wygenerować dodatkowy zysk?

Po stronie producentów sprzętu IT od lat dominuje chęć cięcia kosztów dostarczanych zestawów. Nagminną praktyką jest więc ograniczenie ilości dołączonych akcesoriów. Zmusza to klienta końcowego do dodatkowego zakupu np. ładowarki czy też okablowania niezbędnego do pełnej funkcjonalności nabytej zabawki. W tej strategii prym wiodą producenci smartfonów. W przeszłości firma Apple już pokazała, że można usunąć z pudełka np. ładowarkę.

Apple okroi ofertę akcesoriów dostępnych w zestawach iPhone'a

Po usunięciu zasilacza z oferowanych zestawów iPhone 12, o ile nie mieszkasz w Sao Paulo w Brazylii, Apple może również usunąć kable USB z przyszłych modeli iPhone'a. Może to oznaczać, że linia iPhone'a 13, która pojawi się w 2021 roku, może zapewnić klientom jeszcze mniej akcesoriów i nie będą zbyt zadowoleni z tej decyzji, jeśli się zmaterializuje.

Ankieta zawierała także inne pytania. Jedno było powiązane z funkcją odblokowania urządzeń poprzez identyfikację twarzy (Face ID). Producent zapytał o poziom zadowolenia z użytkowania tej technologii. Biorąc pod uwagę, że funkcja Face ID jest znacznie wygodniejsza niż Touch ID, jest bardzo prawdopodobne, że Apple zachowa ją i będzie nadal rozwijać w przyszłych modelach, wraz z innymi funkcjami.

Niestety Face ID ma swoje ograniczenia. Na przykład, jeśli nosimy maseczkę, Face ID nie zadziała i urządzenie zmusza nas do wpisania hasła! Możliwe, że trwająca pandemia zachęci Apple do modyfikacji funkcji rozpoznawanie wzoru twarzy i nowy iPhone 13 poprawnie zidentyfikuje naszą zamaskowaną twarz.

Nie jesteśmy pewni, jak zareagują klienci w przyszłości na brak niezbędnych kabli do ładowania i komunikacji. Pocieszeniem może być fakt, że na rynku są dostępne akcesoria innych producentów, które konkurują z Apple nie tylko cenowo, lecz także jakościowo. Warto więc zawsze się wcześniej rozejrzeć.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (81)