Apple Watch pandemii się nie kłania: sprzedaż rośnie kosztem klasyki

Strona głównaApple Watch pandemii się nie kłania: sprzedaż rośnie kosztem klasyki
15.02.2021 11:34
Apple Watch pandemii się nie kłania: sprzedaż rośnie kosztem klasyki

Wydawałoby się, że w dobie pandemii, a co za tym idzie powszechnej izolacji, usportowiony smartwatch to raczej mało praktyczny gadżet. A jednak.

W całym roku 2020 do klientów końcowych trafiło około 30 mln smartwatchy Apple Watch, raportuje firma analityczna Above Avalon. Jak podkreśla, oznacza to wzrost w ujęciu rocznym na poziomie ponad 35 proc., a jednocześnie wynik lepszy niż przez pierwsze trzy lata sprzedaży gadżetu razem wzięte.

Co ciekawe, o takiej właśnie sprzedaży inna firma analityczna, Strategy Analytics, donosiła już rok wcześniej. Wtedy jednak chodziło ponoć o zegarki rozesłane do dystrybutorów, a nie faktycznie sprzedane i aktywnie noszone.

350290768944254356

Kontynuując wyliczenia, średnio co dziesiąty posiadacz iPhone'a używa również Apple Watcha, z czego w macierzystych Stanach Zjednoczonych ten odsetek jest ponad trzykrotnie większy.

Odwrót klasyki

O ile jednak koniunktura wyraźnie sprzyja smartwatchom, o tyle alarmująca zaczyna być sytuacja producentów zegarków klasycznych, podkreślają analitycy. Czołowi szwajcarscy producenci tacy jak Grupa Swatch jadą po równi pochyłej. Według dostępnych danych, w minionym roku zaliczyli spadek eksportu przekraczający 20 proc., wcześniej – 13 proc. Efektywnie oznacza to, że dystrybucja zatrzymała się w okolicach 15-16 mln sztuk.

Nie pomaga ani sukcesywna redukcja cen, ani szerokie portfolio relatywnie niedrogich modeli kwarcowych. Konsumenci ewidentnie stawiają na cyfryzację, zauważono.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (62)