Contra Evolution, czyli powrót do klasyki na iOS
21.06.2013 10:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Są takie gry, które zrobiły przed laty furorę nie tylko gdzieś na świecie, ale również w Polsce. Do takich pozycji z pewnością można zaliczyć niezapomnianą Contrę z Pegasusa. Osoby, które pod koniec lat 80. ubiegłego wieku „przekręcały licznik”, by w jednej z wersji tytułu na kartridżu 168 in 1 dorzucanym do konsoli uzyskać 99 żyć, teraz są dorosłe i pewnie dawno przesiadły się na iPhone'a czy mają iPada. Dla nich właśnie powstała Contra Evolution.
Stworzona przez pekińskie CocoaChina/Chukong gra, wyprodukowana przy bliskiej współpracy z Konami, przenosi etapy oraz przeciwników znanych z pierwowzoru w trzeci wymiar (czy też 2,5D), dorzucając kilka zaawansowanych efektów graficznych. Rozgrywka ponoć pozostała nietknięta, łącząc strzelanie oraz skakanie po platformach z poruszaniem się w tunelach. Projekt miał jakiś czas temu premierę w Chinach, gdzie błyskawicznie wspiął się na szczyt listy popularności, toteż postanowiono go wypuścić też na innych rynkach. W App Store zadebiutuje 27 czerwca w dwóch wersjach — zwykłej i tańszej (99 centów w USA) na smartfony oraz droższej HD (2,99) na tablety Apple. Producent zdradza, że w przygotowaniu jest już również edycja tytułu dla urządzeń z Androidem.