Facebook w pracy? Jeszcze jak, Workplace ma zwiększyć produktywność bardziej niż Slack

Facebook w pracy? Jeszcze jak, Workplace ma zwiększyć produktywność bardziej niż Slack

Facebook w pracy? Jeszcze jak, Workplace ma zwiększyć produktywność bardziej niż Slack
11.10.2016 11:04

Facebook chce być niczym dawny Microsoft – konkurencje trzeba jak najszybciej usunąć, kupując ją albo tworząc niemal identyczny produkt i dzięki monopolowi sprawić by stał się popularniejszy. Microsoft wykorzystywał pozycję na rynku systemów operacyjnych, a Facebook ma do tego serwis społecznościowy. Po ostatnich próbach walki ze Snapchatem, teraz przyszedł czas na LinkedIn i Slacka.

Facebook chce być wszędzie, to on ma być jedynym serwisem społecznościowym, a jego aplikacje mają być wykorzystywane do rozmów, wstawiania zdjęć, nagrywania filmów, wysyłania wyświetlanych przez kilka sekund materiałów, dzielenia się życiem prywatnym. Teraz mamy także z nich korzystać w pracy. Zuckerberg chce więc pokonać YouTube, Snapchata, LinkedIn, a także coraz popularniejszego Slacka.

Obraz

Nowa usługa Workplace, wcześniej rozwijana pod nazwą Facebook at Work, została dziś uruchomiona dla wszystkich zainteresowanych. Workplace to platforma społecznościowa, ma ona zapewnić wygodną komunikację pomiędzy pracownikami tej samej firmy. Brzmi znajomo? Jeśli korzystacie ze Slacka, to już wiecie, że z kim chce konkurować Facebook. Dodatkowo, funkcje charakterystyczne dla portalu społecznościowego to wyzywanie rzucone LinkedIn.

Za korzystanie z Workplace będziemy jednak musieli zapłacić. Jak informuje Facebook, model opłat bazuje na liczbie aktywnych użytkowników w danym miesiącu, dzięki czemu firmy płacą tylko za realne użycie usług. Im więcej aktywnych użytkowników, tym mniejsza opłata za każdego z nich. Przykładowo, jeśli dostarczymy Facebookowi poniżej 1 tys. aktywnych użytkowników, to za każdego miesięcznie zapłacimy 3 dolary. Natomiast jeśli nasza organizacja będzie mieć 1001-10 000 użytkowników, to cena za pojedynczą osobę wyniesie 2 dolary.

Obraz

Nie zabrakło mobilnej aplikacji, pracownicy będą mogli pozostać w ciągłym kontakcie korzystając ze swoich smartfonów. Liczymy, że aplikacja zaprezentuje wyższy poziom od marnego Facebooka i Messengera.

Przy okazji wprowadzenia nowej usługi, Facebook pochwalił się wynikami osiągniętymi przez wersję testową Workplace. Z usługi miało korzystać ponad 1 tys. firm z całego świata, a całość wzbogaciła się o ponad 100 tys. grup. Oczywiście nie zabrakło zapewnień, że usługa będzie intensywnie rozwijana i dodawane będą nowe funkcje.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)