Fall Creators Update uszkodził systemowe aplikacje? Microsoft radzi jak je naprawić

Strona głównaFall Creators Update uszkodził systemowe aplikacje? Microsoft radzi jak je naprawić
23.10.2017 14:58
Fall Creators Update uszkodził systemowe aplikacje? Microsoft radzi jak je naprawić

Windows 10 Fall Creators Update trafił już do milionówużytkowników na całym świecie. Przyniósł wiele wartych uwaginowościi ulepszeń, niektórym jednak coś w zamian zabrał. Użytkownicynajnowszej wersji systemu Microsoftu donoszą, że niespodziewanie poinstalacji tej aktualizacji zniknęły im systemowe aplikacje – ito tak ważne jak np. Kalkulator.

bEDezwmZ

Nam taki problem się nie przydarzył, ale internauci na wieluforach zgłaszają problem z zaginionymi aplikacjami. Nie jest tak,że zniknęły tylko ich ikonki, nie da się też ich uruchomić zkonsoli ani poprzez asystentkę Cortana. Gdy jednak użytkownicypróbują swoje systemowe aplikacje zainstalować ponownie z WindowsStore, dowiadują się, że aplikacja jest zainstalowana w systemie.

Microsoft nie naprawił jeszcze tej usterki, jednak przyznał, żewystępuje. Na łamach swojego serwisu Community przedstawionorozwiązanie, które powinno pomóc.

Należy w tym celu przejść do listy zainstalowanegooprogramowania w Ustawienia > Aplikacje > Aplikacje i funkcje,a następnie wybrać tam uszkodzoną aplikację, rozwijając jejpanel i tam wybrać Opcje zaawansowane. W widoku Opcji zaawansowanychpowinien być widoczny przycisk Napraw. Jeśli przycisku nie ma, lubjego kliknięcie nie przyniesie żadnego rezultatu, można kliknąćResetuj, choć to jednak wiąże się z utratą danych aplikacji.

bEDezwnb

Jeśli resetowanie nie pomoże, Microsoft radzi aplikacjęprzeinstalować. W tym celu w Ustawienia > Aplikacje >Aplikacjei funkcje należy na liście wskazać aplikację i kliknąć przyciskOdinstaluj, a następnie na nowo zainstalować ją ze Sklepu. Poinstalacji aplikacja powinna pojawić się na nowo w liścieaplikacji, powinno też dać się ją przypiąć do Menu Start.

Za dużo tych aplikacji zniknęło, by wszystkie ręcznieprzywracać? Pozostaje konsola. Microsoft zaleca uruchomićPowerShella w trybie administratora – prawym przyciskiem myszyklikając na przycisku Start, z menu kontekstowego wybierając ProgramWindows PowerShell (Administrator), a następnie wydać następującepolecenia:

reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\TileDataModel\Migration\TileStore" /va /f get-appxpackage -packageType bundle |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode ($.installlocation + "\appxmetadata\appxbundlemanifest.xml")} $bundlefamilies = (get-appxpackage -packagetype Bundle).packagefamilyname get-appxpackage -packagetype main |? {-not ($bundlefamilies -contains \(_.packagefamilyname)} |% {add-appxpackage -register -disabledevelopmentmode (\).installlocation + "\appxmanifest.xml")}

Poczekaliście kilka minut na ich wykonanie, ale i to nie pomogło?Pozostaje więc zresetować Windows: Ustawienia > Aktualizacja izabezpieczenia > Odzyskiwanie > Resetuj ustawienia komputera >Rozpocznij. Na szczęście wybierając opcję Zachowaj moje plikimożna zrobić to w miarę bezboleśnie, bez utraty swoich danych.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
bEDezwnX