Spotify i branża muzyczna solidaryzuje się z George'em Floydem, ofiarą brutalności policji

Strona główna Aktualności
fot. Matthew J. Lee/The Boston Globe via Getty Images
fot. Matthew J. Lee/The Boston Globe via Getty Images

O autorze

Duże korporacje medialne oraz marki czują się odpowiedzialne, by reagować na istotne sprawy społeczne, jakie toczą się na świecie. Tacy giganci, jak Amazon, Marvel, Netflix, Nike, Disney i Warner Bros. już zareagowali na brutalne zabójstwo George Floyda, za które odpowiedzialny był funkcjonariusz amerykańskiej policji. Teraz ze sprawą solidaryzuje się także Spotify.

Platforma od dziś będzie dodawać 8 minut i 46 sekund (tyle właśnie policjant z Minneapolis przyduszał Floyda kolanem) ciszy do wybranych playlist oraz podcastów. To wszystko, aby upamiętnić śmierć George'a Floyda, za którego śmierć odpowiada (zwolniony już teraz) funkcjonariusz policji, Derek Chauvin.

Black Out Tuesday - Spotify i branża muzyczna upamiętnia George'a Floyda

Inicjatywa Spotify jest częścią większej akcji w branży muzycznej, która nazywa się Black Out Tuesday (oraz powiązanym hasztagiem #TheShowMustBePaused). Ma ona być wyrazem protestu wobec policyjnej brutalności oraz rasizmu. Biorą w niej udział duże wytwórnie płytowe, w tym Atlantic Records, które ją zainicjowało.

Black Out Tuesday ma pokazać, że osoby z branż kreatywnych nie będą kontynuować swoich działań, gdy dzieje się tak ogromna niesprawiedliwość społeczna oraz rasizm.

Spotify ma również zmieniać grafiki w playlistach i podcastach, a także bardziej promować czarnych artystów i podcasterów. Swoją solidarność wyraziła także branża gier wideo.

Spotify na Windowsa, Androida, iOS-a i inne platformy jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.

© dobreprogramy
s