Google podał liczby. W 2024 roku 5,1 mld fałszywych reklam
Google w 2024 roku zablokował lub usunął ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady dzięki wykorzystaniu zaawansowanej sztucznej inteligencji. Najnowszy raport pokazuje, jak istotne jest szybkie reagowanie zwłaszcza w przypadku treści, które stworzono z wykorzystaniem AI.
Google opublikował raport „Ads Safety Report 2024”, który podsumowuje działania na rzecz bezpieczeństwa reklam. W 2024 roku firma zablokowała lub usunęła ponad 5,1 miliarda reklam naruszających zasady. Dzięki AI możliwe było nie tylko wykrywanie, ale i zapobieganie nieuczciwym praktykom reklamowym.
W 2024 roku Google wprowadził zaawansowane modele językowe, które pozwoliły na skuteczniejsze egzekwowanie zasad. Dzięki nim możliwe było szybkie rozpoznawanie zagrożeń i identyfikacja nieuczciwych reklamodawców. W efekcie zawieszono ponad 39,2 mln kont reklamodawców. W 2024 roku zweryfikowano ponad 8900 nowych reklamodawców, a 90 proc. reklam pochodziło od zweryfikowanych źródeł.
Wcześniej Google wprowadził też nowe zasady dotyczące reklam wyborczych, w tym obowiązek informowania o treściach generowanych przez AI. Usunięto 10,7 mln reklam z niezweryfikowanych kont.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Marketing ewoluuje w interdyscyplinarną dziedzinę, gdzie technologie i kreatywność przenikają się na niespotykaną skalę. Firmy muszą integrować zespoły IT i marketingu, aby skutecznie wykorzystywać AI i automatyzację do maksymalizacji wyników i dostosowywania się do nowych trendów. Jednak takie działania szybko prowadzą do nadużyć, których wykrywanie - również z wykorzystaniem AI - okazuje się być niezbędne.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl