Huawei chwali się wzrostami AppGallery. Konsumenci bez przekonania
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ośmiokrotny wzrost liczby pobrań aplikacji, sięgający już ponad 1,2 mln w skali miesiąca, ponad 700 tys. nowych, aktywnych użytkowników sklepu i 1,8 min nowych, zarejestrowanych kont Huawei ID w ciągu ostatnich 12 miesięcy – entuzjastycznie podsumowano statystyki sklepu AppGallery podczas konferencji HDC 2020. A co ze sprzedażą urządzeń? No właśnie.
Sklep Huawei AppGallery rośnie w imponującym tempie, ale, jak wynika z danych IDC, zainteresowanie smartfonami Huaweia mimo wszystko spada.
W III kw. 2020 r. producent z Shenzhen dostarczył na rynki zachodnioeuropejskie raptem 2,5 mln urządzeń, co w ujęciu rok do roku wiąże się ze spadkiem o 3,7 mln sztuk i 58,7 proc. W efekcie spadł dopiero na 4. miejsce wśród największych dostawców.
Co ciekawe, największym beneficjentem zadyszki Huaweia są inne marki chińskie
Ostatecznie na podium, za Samsungiem (10,3 mln; -6,9 proc.) oraz Apple'em (8,2 mln; +1,1 proc.), zdołało wspiąć się Xiaomi, które rozdystrybuowało 3,7 mln urządzeń, notując wzrost rzędu 151,6 proc. Nawet bardziej okazale wygląda Oppo, które wprawdzie sprzedało tylko 0,9 mln sztuk, jednak przy starcie z progu 0,1 mln oznacza to bagatela 566,2 proc. wzrostu.
Huawei walczy więc dzielnie, ale na razie przede wszystkim o ograniczenie strat, co jednak nie zmienia faktu, że ekosystem z miesiąca na miesiąc wygląda bardziej sensownie.