Huawei oficjalnie sprzedał markę Honor i wszystkie związane z nią struktury
Były plotki, jest potwierdzenie. Huawei nie będzie dłużej właścicielem marki Honor. Nie zamierza również zachowywać żadnych udziałów.
17.11.2020 06:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W oświadczeniu wskazano, że przejęcie ma zmaksymalizować ochronę konsumentów, kanałów handlowych, dostawców, partnerów i pracowników, a Huaweiowi zależy na dywersyfikacji chińskiego rynku elektroniki i nie chce być dłużej wieloimiennym molochem.
Nowym właścicielem Honora jest Shenzhen Zhixin New Information Technology Co., Ltd. To konsorcjum, uformowane z ponad 30 dotychczasowych dilerów i dystrybutorów sprzętu Honor.
Sumy transakcji wprawdzie nie ujawniono, ale Reuters donosi o 15,2 mld dol.
Przy czym 98,6 proc. udziałów trafia w ręce Shenzhen Smart City Development Group, należącego do władz miasta Shenzhen związku firm technologicznych. Tymczasem 1,4 proc. otrzymuje Assets Cooperative Development Private Equity, lokalna spółdzielnia przedsiębiorstw prywatnych. Huawei nie zachowuje ani jednej akcji.
Obiecano jednakowoż, że zasady funkcjonowania Honora nie zostaną zmienione. Nowa spółka ma respektować dotychczasowe partnerstwa oraz umowy handlowe.
Nie zmieni również kierownictwa operacyjnego, działu R&D ani filii zewnętrznych, kontynuując wizję zapoczątkowaną pod skrzydłami Huaweia. Krótko mówiąc, dla klienta końcowego zmiany nie powinny być przesadnie widoczne. Jeśli w ogóle takie będą.