Kampania marketingowa Visty w sądzie

Kampania marketingowa Visty w sądzie14.02.2008 14:56

Seattle Post-Intelligencer donosi o gorącej rozprawie w sądzie federalnym w Seattle,podczas której ujawniono wewnętrzną korespondencję Microsoftuzdradzającą, że zarząd firmy wiedział o nieścisłościach w kampaniiVista Capable - uruchomionej z powodu opóźnień we wprowadzaniuproduktu na rynek, opóźnień skutkujących niedostępnością Vistypodczas gorącego okresu świątecznych zakupów. Pod koniec zeszłego roku kilku klientów, którzy nabyli sprzętreklamowany jako Vista Capable - z Windows XP, ale zdolny obsłużyćVistę i z dołączonym kuponem do uzyskania bezpłatnej aktualizacjipo premierze systemu - złożyło w sądzie pozew oskarżający Microsofto wprowadzenie w błąd. Promocja Vista Capable nie określała bowiem,którą z czterech wersji Visty - Home Basic, Home Premium, Businessczy Ultimate - sprzęt faktycznie obsłuży, co w praktyce spowodowałoże wielu klientów po dokonaniu aktualizacji do Visty zdało sobiesprawę z tego, że kupiło niewiele więcej, jak tylko bardzo drogikalkulator. Obrotni prawnicy szybko znaleźli kolejnychniezadowolonych klientów i przekształcili sprawę w pozewzbiorowy. Po ujawnionej, kompromitującej korespondencji szefów Microsoftuprzyszedł czas na partnerów - jak informuje CRN, potwierdzają oni że kampania mogła wprowadzićklientów w błąd. Pierwotnie miała bowiem objąć tylko konfiguracjezestawów komputerowych z najwyższej półki, kiedy jednak Microsoftzorientował się jak mało sprzętu będzie w wyniku tych wymagań wstanie otrzymać naklejkę, zdecydowano o obniżeniu poprzeczki. CRNcytuje także wypowiedzi MVP, którzy potwierdzają że Microsoft oddawna zaniża minimalne wymagania sprzętowe przy opisach swoichsystemów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (72)