Kompilator C/C++ dla Flasha

Grzegorz Niemirowski

21.11.2008 21:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Adobe wypuściło wersję beta kompilatora pozwalającegoskompilować kod w językach C i C++ do kodu bajtowego ActionScriptu 3, działającego naActionScript Virtual Machine 2, czyli popularnych platformach Flashi Flex. Kompilator ten nosi nazwę Alchemy. Dzięki nowemu kompilatorowi będzie można tworzyć szybciejdziałające flashowe aplikacje. Przy kompilacji z C/C++ wprowadzanyjest bowiem mniejszy narzut niż przy kompilacji analogicznego koduw ActionScript. Oczywiście wydajność będzie nadal niższa niż przykompilacji do kodu maszynowego, jaki zwykle możemy spotkać wplikach EXE czy ELF. Oprócz większej wydajności Alchemy pozwolitakże na przeportowanie tysięcy aplikacji napisanych w C/C++ doFlasha. Kod kompilowanych jest do postaci pliku SWF lub SWC, którymoże zostać uruchomiony przez Adobe Flash Player 10 lub Adobe AIR1.5. W ubiegłym roku zaprezentowano Quake w wersji flashowej,skompilowanego przy użyciu wczesnej wersji Alchemy. Później powstałinterpreter Pythona oraz emulator Nintentdo. Oczywiście najprościejprzeportować do Flasha będzie kod, który jest niezależny od systemuoperacyjnego.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)