McDonald’s na celowniku cyberprzestępców. Doszło do przejęcia danych klientów

McDonald’s na celowniku cyberprzestępców. Doszło do przejęcia danych klientów

McDonald's na celowniku hakerów
McDonald's na celowniku hakerów
Źródło zdjęć: © Pixabay
Karolina Modzelewska
12.06.2021 10:04

McDonald’s, jedna z największych sieci restauracji na świecie, padła właśnie ofiarą cyberprzestępstwa. Atak dotyczył restauracji znajdujących się w Korei Południowej i na Tajwanie. Przestępcy uzyskali dostęp do adresów e-mail klientów, numery telefonów oraz adresów dostaw.

W ostatnim czasie cyberprzestępcy coraz częściej na swój cel wybierają największe, globalne przedsiębiorstwa. Niedawno informowaliśmy o atakach na Colonial Pipeline (największego operatora rurociągów w Stanach Zjednoczonych) oraz JBS (jednego z największych dostawców mięsa na świecie). Wspomniane firmy zgodziły się na zapłacenie okupu przestępcom. W pierwszym przypadku było to około 5 mln dolarów, a w drugim 11 mln dolarów za odblokowanie danych.

Hakerzy zaatakowali sieć McDonald’s

Atak na McDonald’s, który miał miejsce w piątek, 11 czerwca nie był tak spektakularny i dotyczył tylko restauracji w Korei Południowej i na Tajwanie. Doszło jednak do ujawnienia niektórych danych klientów i pracowników firmy.

Jak poinformował McDonald’s, przestępcy uzyskali dostęp do e-maili, numerów telefonów i adresów dostaw, ale naruszenie nie obejmowało informacji o płatnościach klientów. Sieć zapewnia, że poszkodowane osoby zostaną powiadomione o incydencie, podobnie jak właściwe organy regulacyjne.

"Chociaż byliśmy w stanie zamknąć dostęp szybko po identyfikacji, nasze dochodzenie wykazało, że uzyskano dostęp do niewielkiej liczby plików, z których niektóre zawierały dane osobowe" – można przeczytać w oświadczeniu firmy. Naruszenie zostało wykryte przez zewnętrznych konsultantów po tym, jak zauważyli oni nieautoryzowane działania w sieci przedsiębiorstwa.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)