CraftWare to szybki i łatwy w użyciu program do generowania kodu zrozumiałego dla drukarek 3D na podstawie modeli 3D z innych programów, głównie dla drukarek CraftBot i RepRap. Program znany jest z tego, że ma najlepszy system wizualizacji G-kodu.
Cura to otwarty program do przygotowywania modeli do druku na drukarkach 3D. Program powstał dzięki wysiłkom firmy Ultimaker, produkującej także drukarki.
DAZ Studio darmowy i niezwykle rozbudowany program służący do modelowania obiektów 3D, tworzenia animacji i wspaniałych cyfrowych ilustracji oraz fotografii.
DeleD to narzędzie do modelowania i edytowania obiektów trójwymiarowych, które okaże się pomocne niezależnym lub profesjonalnym twórcom gier komputerowych, ale nie tylko – z powodzeniem może zostać wykorzystane także w innych dziedzinach, takich jak na przykład projektowanie stron internetowych.
Prosty w użyciu i przydatny program służący do tworzenia interaktywnych wizualizacji 3D - w postaci tzw. wirtualnych spacerów, ale również standardowych prezentacji i aranżacji wnętrz, budynków oraz różnych innych obiektów użytkowych.
HDR Light Studio to zaawansowany program do oświetlania modeli 3D. W programie można skorzystać z szerokiej gamy obiektów, imitujących syntetyczne źródła światła o różnych kształtach i właściwościach, by opracować wyjątkową scenerię dla modelu.
Houdini Apprentice to darmowa wersja programu do modelowania, renderowania, animacji i tworzenia efektów specjalnych dla filmów – Houdini FX. Ta wersja kierowana jest do studentów, hobbystów i artystów chcących tworzyć na własne potrzeby.
Darmowy program 3D na licencji GNU, służący do modelowania, animacji i renderowania. Program przeznaczony jest na platformę GNU/Linux, Posix i Win32.
Kerkythea to aplikacja, która w relatywnie krótkim czasie pozwala uzyskać wysokiej jakości rendering przy realistycznym oświetleniu i użyciu materiałów o właściwościach fizycznych na wzór prawdziwych.
KeyShot to profesjonalny program do tworzenia precyzyjnych, fotorealistycznych wizualizacji produktów i projektów, z możliwością renderowania animacji. Otoczenie i materiały zostały opracowane naukowo, by zapewnić maksymalnie realistyczne efekty.
LightWave 3D to zestaw profesjonalnych narzędzi do modelowania, renderingu i animacji trójwymiarowych scen i efektów, których olbrzymie możliwości zostały niejednokrotnie wykorzystane przez twórców wielu popularnych produkcji kinowych (Titanic, Sin City, Fantastyczna Czwórka, Harry Potter, Spider-Man, Matrix), gier komputerowych (Quake IV, Doom III, Diablo) i seriali telewizyjnych (Babylon 5, produkcje SyFy).
MachStudio Pro to dostępne do niedawna jedynie odpłatnie profesjonalne oprogramowanie do renderowania grafiki i animacji 3D. Zawiera ono zaawansowaną technologię przetwarzania w czasie rzeczywistym, która poprzez wykorzystanie mocy obliczeniowej nowoczesnych kart graficznych pozwala kilkukrotnie skrócić czas renderowania. MachStudio Pro znajdzie swoje miejsce w procesie tworzenia animacji i grafik, jeśli mamy gotowe modele, ale potrzeba precyzyjnego oświetlenia, podglądu wielopunktowej perspektywy i renderowania tej samej sceny w różnych ujęciach.
Program MakeHuman przeznaczony jest do tworzenia ludzkich i humanoidalnych postaci w trzech wymiarach. Modele można potem wykorzystać w grach, ilustracjach, animacjach, bądź przekazać do programów ZBrush (bądź prostszego Sculptrisa) i Mudbox, gdzie zostaną „doszlifowane”. MakeHuman jest też całkowicie darmowy i otwarty. Jego kod źródłowy jest dostępny na licencji AGPLv3.
MARI to ceniony program do malowania tekstur bezpośrednio na modelach 3D, z prostym interfejsem, stworzonym z myślą o artystach. Program zdejmuje z malujących odpowiedzialność za szczegóły techniczne i pozwala skupić się na efektach. MARI sprawdza się w branży growej, efektów specjalnych i filmów animowanych.
Meshmixer to program do przygotowywania gotowych modeli 3D do druku. W programie można połączyć kilka modeli w jeden, zaprojektować podpórki, nałożyć na powierzchnie tekstury i dopracować szczegóły przed wydrukiem.
messiahStudio to innowacyjny i potężny pakiet oprogramowania do animacji i renderingu 3D, potrafiący funkcjonować jako samodzielne narzędzie lub wtyczka dla takich programów jak Maya, 3DMax, Lightwave czy Cinema 4D. Jego olbrzymie możliwości niejednokrotnie wykorzystywane były w filmach, produkcjach telewizyjnych, teledyskach i grach komputerowych.