Mozilla szuka nowego wizerunku. Każdy może pomóc skroić dla niej szaty

Mozilla szuka nowego wizerunku. Każdy może pomóc skroić dla niej szaty

Mozilla szuka nowego wizerunku. Każdy może pomóc skroić dla niej szaty
22.06.2016 21:03, aktualizacja: 23.06.2016 13:25

Fundacja Mozilla zamierza zupełnie zmienić swój wizerunek. Celem, jak zwykle w takich sytuacjach, jest uproszczenie przekazu i podkreślenie ważnych dla Mozilli wartości. Tym razem Fundacja chce przede wszystkim wyeksponować swoją otwartą naturę i ideę równości w Sieci, dlatego zwróciła się o pomoc do społeczności. Jednocześnie Fundacja podkreśla, że to nie chodzi o crowdsourcing.

Na wstępie warto przyjrzeć się temu, jak powstała marka Mozilla. Jest to jedna ze starszych marek, kojarzonych z Internetem, będąca połączeniem nazwy przeglądarki Mosaic (rozwijana w latach 1993-1997) i Gozilla. Mozilla przeprowadziła ankietę, z której wynika, że jedynie 30% internautów wie, czym się zajmuje organizacja, poza wydawaniem Firefoksa.

Obraz

Na razie Mozilla przedstawiła jedynie strategię i 7 wizji na specjalnej stronie Mozilla Open Design. Warto przyjrzeć się temu, jak organizacja chce być odbierana – jako otwarta, dbająca o prywatność, niezależna lub niosąca kaganek oświaty użytkownikom Internetu. Z siedmiu narracji można wybrać swój ulubiony motyw przewodni i skomentować go lub zaproponować zmiany. Dwa przykłady możecie zobaczyć poniżej.

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Na podstawie informacji zebranych wśród członków społeczności Fundacja zamierza zebrać najważniejsze wskazówki i przekazać je agencji odpowiedzialnej za wizerunek. Mozilla prosi, by przy ocenie przykładowych narracji internauci patrzyli w przyszłość, a nie do korzeni Fundacji.

Agencja przedstawi kilka koncepcji związanych z logotypem, projektem strony, materiałami promocyjnymi i tym podobnymi elementami identyfikującymi markę. Spośród nich społeczność będzie mogła wybrać swojego faworyta lub zgłaszać uwagi, choć nie będzie miała decydującego głosu. Proces ma być w pełni transparentny i otwarty, żadna decyzja nie zostanie podjęta za zamkniętymi drzwiami i bez uzasadnienia.

Za kilka dni dowiemy się, jaka narracja wydaje się najodpowiedniejsza społeczności i co najbardziej kojarzy się z Mozillą. Kolejnym krokiem będą prace koncepcyjne i już w lipcu powinniśmy zobaczyć nowe logo. We wrześniu wprowadzone zostaną ostatnie poprawki. Projekt powinien zakończyć się w listopadzie i od tego momentu zacznie się wdrażanie nowego wizerunku Mozilli.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (36)