Mundial w Internecie

Mundial w Internecie21.06.2006 14:09

W związku z odbywającymi się Mistrzostwami Świata w piłcenożnej, firma Internet Security Systems (ISS)przeprowadziła badanie serwisów internetowych o tematyce sportowej.W ciągu ostatnich 12 miesięcy ich liczba wzrosła o 17procent. Badanie zostało przeprowadzone przez ISS w ramach regularnieprowadzonych przez firmę usług filtrowania zawartości stron WWW.Według analityków ISS na znaczący wzrost serwisów WWW o tematycesportowej wpłynęły także inne wydarzenia sportowe np. Tour deFrance. Na podstawie wyników badań ISS przygotował ranking 5 krajówutrzymujących największą liczbę sportowych stron WWW. Są to: USA -52 proc., Brazylia - 8,9 proc., Niemcy - 8,9 proc., Wielka Brytania- 6,3 proc. i Kanada - 3,6 proc. Wśród 5,5 miliardów stron WWW dostępnych dziś w sieci,zwiększenie się liczby serwisów dedykowanych dla świata sportu o 17proc. jest fenomenalnym wzrostem - powiedział James Rendell,specjalista ds. technologii w ISS. W dobie szybkiego rozwojuszerokopasmowego dostępu do internetu może to oznaczać, że Internetodciągnie widzów od telewizorów i przeniesie ich przed ekranymonitorów komputerowych. Równocześnie ISS ostrzega użytkowników internetu przed atakami typuphishing wykorzystującymi zainteresowanie odbywającym sięmundialem. Przykładem może być niedawny e-mail informującyodbiorców, że wygrali bilety na mundial. W ten sposób zorganizowanegrupy przestępców internetowych nakłaniają użytkowników internetudo odwiedzenia specjalnie zaprojektowanych i spreparowanych stronWWW, które są następnie wykorzystywane do zainfekowania komputerówofiar wirusami komputerowymi lub programami szpiegującymi. Pozwalato przestępcom kontrolować systemy lub uzyskać dostęp do poufnychinformacji takich, jak: loginy, hasła, numery kartkredytowych. Aby uchronić się przed tymi rodzajami ataków ISS zalecaużytkownikom komputerów zainstalowanie najnowszych aktualizacjioprogramowania i wszystkich dostępnych łatek programowych oraz nieotwieranie podejrzanych załączników z e-maili.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)