[MWC 2015] Cyanogen poważnieje. Za nowym wizerunkiem idą nowi partnerzy i smartfony

[MWC 2015] Cyanogen poważnieje. Za nowym wizerunkiem idą nowi partnerzy i smartfony
03.03.2015 16:11
[MWC 2015] Cyanogen poważnieje. Za nowym wizerunkiem idą nowi partnerzy i smartfony

CyanogenMod, jako jedna z najpopularniejszych modyfikacji Androida, swoją prostotą, wyeliminowaniem wszelkiego zbędnego oprogramowania oraz wydajnością zaskarbił sobie lojalność tysięcy użytkowników na całym świecie. Program stał się dziś podstawową alternatywą dla Androida z producenckimi nakładkami, a odpowiedzialny za niego zespół zyskuje partnerów ze czołówki branży. Na Mobile World Congress ogłoszono kooperację z Alcatelem i Qualcommem.

Alcatel Hero 2+ będzie pierwszym smartfonem tego producenta z preinstalowanym systemem Cyanogen OS. To zmodyfikowana wersja Alcatela Hero 2, posiadającego 6-calowy wyświetlacz IPS o rozdzielczości 1080p, ośmiordzeniowy procesor Mediateka, 2 GB RAM-u i aparat o rozdzielczości 13 megapikseli. Ponadto urządzenie pozwala na obsługę rysikiem oraz zestaw przeznaczonych dla niego akcesoriów, z którymi kompatybilność ma zostać zachowana także w wariancie z Cyanogen OS. Odblokowany smartfon ma kosztować 300 dolarów.

350132162663835585

Urządzenie nie będzie oczywiście pierwszym, na którym Cyanogen OS został zainstalowany już przez producenta. Jest to popularną praktyką w Indiach, w Chinach pojawił się zaś OnePlus One, o którym jednak trudno powiedzieć, że wypełnił swoją misję pogromcy flagowców. Na Alcatelu zainstalowana zostanie jedenasta wersja systemu, bazująca na Androidzie 4.4.4, można się jednak spodziewać, że z czasem dojdzie do aktualizacji do Lollipopa.

Drugim kierunkiem rozwoju zespołu Cyanogen jest współpraca z Qualcommem. Będzie się ona przede wszystkim skupiała na dostarczaniu Qualcommowi oprogramowania dla pokazowych modeli smartfonów, wykorzystujących Snapdragony z serii 200, 400 i 600. Chodzi zatem raczej o budżetowe produkty, jednak dla Cyanogena fakt bycia istotnym partnerem dla korporacji rzędu Qualcomma ma niebagatelne znaczenie w walce o status wiodącej androidowej alternatywy.

Z nowymi partnerami ma przyjść też nowa identyfikacja wizualna Cyanogena. Steve Kondik, szef zespołu, twierdzi, że firma rozwinęła się na tyle, by dojrzeć wizerunkowo. Koniec zatem nawiązującej do hakersko-romowej przeszłości stylistyki. Można się spodziewać, że zmiany będą dotyczyć nie tylko logo, ale znajdą także odzwierciedlenie we wzornictwie samego interfejsu użytkownika.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)