Noir: Crytek pokazuje efektowne demo z raytracingiem na... karcie AMD Radeon

Noir: Crytek pokazuje efektowne demo z raytracingiem na... karcie AMD Radeon
16.03.2019 08:00
Źródło: Kadr z wideo YouTube / Crytek
Źródło: Kadr z wideo YouTube / Crytek

Studio Crytek, autorzy gier z serii Crysis i silnika Cryengine, przedstawiło niezwykle efektowne demo zatytułowane Noir, które wykorzystuje głośny ostatnimi czasy efekt raytracingu. I nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie fakt, że pokazówkę uruchomiono na karcie AMD Radeon RX Vega 56.

Demko zawiera kilka futurystycznych scen w konwencji zbliżonej do ostatniej części wspomnianego Crysisa. Jak podają twórcy, do jego stworzenia wykorzystano kilka elementów nadchodzącego silnika Cryengine 5, w tym autorskie rozwiązanie śledzenia promieni. Odpowiada ono za widoczne na ekranie refleksy świetlne i trzeba przyznać, robi ogromne wrażenie.

Raytracing dla wszystkich i to zoptymalizowany

A efekt WOW jest tym większy, że programiści nie skorzystali z gotowych funkcji RTX i rozszerzenia DXR, które forsuje Nvidia wraz z kartami graficznymi najnowszej generacji, GeForce RTX 20. Zamiast tego stworzyli własne instrukcje, wykorzystując czyste API i rozkazy niskiego poziomu.

NEON NOIR: Real-Time Ray Traced Reflections - Achieved With CRYENGINE

Według ujawnionych informacji, raytracing w tym wydaniu jest kompatybilny z każdą kartą graficzną wspierającą API DirectX 12 i/lub Vulkan, a na dodatek lepiej zoptymalizowany niż w przypadku konkurencyjnych rozwiązań. Na dowód demko uruchomiono na platformie z Vegą 56, czyli sprzętem z roku 2017, który prezentuje wydajność niższą od GeForce'a RTX 2060.

Przyznajcie, po takiej pokazówce aż chce się powiedzieć: dajcie Crysisa 4. Nie żeby to miała być jakaś wybitna produkcja, ale na pewno może być... wybitnie efektowna.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (84)