OpenGL 3

Strona głównaOpenGL 3
14.08.2007 03:08
Grzegorz Niemirowski
Grzegorz Niemirowski

OpenGL Architecture Review Board oficjalnie ogłosiło OpenGL 3, międzyplatformowego API dlagrafiki 2D i 3D. Jest standardem konkurencyjnym do MicrosoftDirect3D, często wykorzystywanym w otwartych aplikacjach. Trzecia wersja była dotychczas znana pod nazwą kodową OpenGL LongsPeak. Prace nad nią są prawie ukończone. Specyfikacja zostaniesfinalizowana przez ARB podczas spotkania pod koniec sierpnia. Pomiesiącu zostanie udostępniona publicznie. W nowej wersji postanowiono m.in. poprawić wydajność przezusunięcie redundancji i elementów powodujących zbędny narzut.Zniknęły stare, nieużywane już funkcje. Starano się też zwiększyćefektywność i wykorzystać zmiany w sprzęcie jakie zaszły wostatnich latach. Razem z nowym OpenGL zaprezentowano zmiany w OpenGL ShadingLanguage.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (61)