Patent Sony na wykrywanie nielegalnych kopii
PlayStation 4 będzie miało architekturę zbliżoną do współczesnych komputerów domowych, co z jednej strony oznaczać powinno prostotę przenoszenia tytułów z PC na konsolę oraz ogólnie dużo łatwiejsze tworzenie gier, ale z drugiej istnieje niebezpieczeństwo upowszechnienia się korzystania z nielegalnych kopii. Sony postara się naturalnie odpowiednio zabezpieczyć swe urządzenie. Opatentowano niedawno m.in. sposób weryfikacji nośników.
Opracowywane rozwiązanie przygotowano z myślą o szerokim zastosowaniu — przy grach, filmach czy też płytach muzycznych. Bada czas wczytywania danych i porównując goz dostępnymi mu informacjami jest w stanie stwierdzić odchylenia od normy, a tym samym ewentualne korzystanie z pirackich treści. System w tym wszystkim bierze pod uwagę także zainstalowanie gry na dysku twardym czy też korzystanie z różnych magazynów pamięci (pendrive, karta SD, zewnętrzny HDD). Wiadomo, że w zależności od użytego akurat medium pojawią się odmienne opóźnienia „na łączach” — chodzi ogólnie o to, by się pokrywały z tym, co w bazie. W przeciwnym wypadku system najpierw odnotuje pewne informacje o użytkowniku (IP, numer fabryczny urządzenia, adres MAC itp.), a po ponownym przeprowadzeniu testu oraz stwierdzeniu nieprawidłowości go zwyczajnie zablokuje.