Problemy z VPN pod Vistą

Strona głównaProblemy z VPN pod Vistą
10.02.2007 18:11

Z pewnością poważny argument za wstrzymaniem się przedaktualizacją do Windows Vista w przypadku wszystkich, którzy łącząsię zdalnie z sieciami firmowymi przy pomocy VPN. Problemzauważliśmy dopiero, gdy finalna wersja RTM Visty zagościła już niew środowisku testowym, ale na pierwszych produkcyjnych notebookachredakcji. W skrócie - nowy produkt Microsoft ma ewidentnie sporekłopoty w nawiązywaniu połączeń VPN z bramkami obsługiwanymi przezWinodws Server i ISA Server. Połączenia VPN pozwalają zdalnymużytkownikom na bezpieczny, szyfrowany dostęp do zasobów zfirmowych sieci wewnętrznych (jak drukarki, poczta, pliki czyróżnego typu informacje poufne - jak np. panel administracyjnynaszego vortalu, z którego wiele osób korzysta przy pomocynotebooków i hotspotów czy GPRS). W przypadku Visty nie wygląda to jednak tak różowo - Vista nieotrzymuje poprawnie poprzez mechanizm DHCP danych dotyczących trasroutingu do zdalnych sieci, przez co po nawiązaniu połączenia VPNużytkownik może stracić łączność z Internetem. Pozostaje wtedywybór - korzystamy albo z sieci firmowej, albo z Internetu, ale niez obydwu tych rzeczy na raz. Problem dałoby się obejść ręczniedodając do tablicy routingu odpowiednie trasy, jest to jednakrozwiązanie mało eleganckie, nieelastyczne, niezgodne z zalecanymipraktykami i w przypadku braku wiedzy o topologii zdalnej sieci -niemożliwe. Zgłosiliśmy problem do działu wsparcia technicznegoMicrosoft licząc się pokornie z tym, że po tygodniach eksperymentówbyć może nie potrafimy po prostu czegoś odpowiednio skonfigurować.W wyniku tej interwencji okazało się, że jest to błąd w systemie,którego usunięcie będzie wymagało wydania odpowiedniej aktualizacjioraz dokumentu KB ze szczegółowym opisem problemu. Nie wiadomojednak, kiedy taka aktualizacja zostanie udostępniona - póki coproblem zatem pozostaje. Przy okazji, zgłosiliśmy także innyproblem dotyczący dostępu z Visty do sieci bezprzewodowychnierozgłaszających swojego identyfikatora SSID - problem jest nadalw trakcie diagnostyki i po jego rozwiązaniu podzielimy siędoświadczeniami z kontaktów z polskim biurem pomocy technicznejMicrosoft.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (55)