Raport IAB Polska na temat polskiego rynku internetowego

Strona głównaRaport IAB Polska na temat polskiego rynku internetowego
14.09.2004 16:21

IAB Polska opracowała raport p.t. "Polski rynek internetowy podwóch kwartałach 2004 r.". Znalazły się w nim najważniejszeinformacje na temat użytkowników internetu, wydatków na reklamęon-line i e-commerce. Pełna wersja raportu została bezpłatnieudostępniona w serwisie internetowym IAB. Z raportu IAB wynika, że pomimo wciąż wysokich kosztów dostępu,liczba polskich użytkowników internetu nadal wzrasta, a dynamikawzrostu w pierwszej połowie 2004 roku była szczególnie wysoka. Odkońca grudnia 2003 roku po raz pierwszy liczba internautów wzrosłao milion osób, osiągając w końcu czerwca 2004 wartość 7,45 mln. IABszacuje, że do końca 2004 roku liczba internautów zbliży się do 8milionów. Wraz ze zwiększeniem zasięgu, wzrasta także aktywnośćużytkowników polskiego internetu oraz liczba bardziejdoświadczonych internautów. Porównując wzrost aktywnościinternautów w ciągu ostatniego roku, widoczny jest znaczny wzrostczasu spędzanego w sieci. Średnio polski internauta spędza w sieciprawie 14 godzin miesięcznie, co stanowi wzrost o ponad 1 godzinę i30 minut w stosunku do poprzedniego roku. Wzrost ten wiąże sięspadkiem czasu poświeconego innym mediom, zwłaszcza telewizji. Jakwynika z analiz, Polacy nie tylko spędzają więcej czasu w sieci,ale także zwiększyli częstotliwość korzystania z internetu. Ponad40 proc. internautów korzysta z zasobów sieci codziennie lub prawiecodziennie, 26,3 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu. Rok 2004 może być też przełomowy dla rozwoju rynku reklamyinternetowej w Polsce. Na podstawie wyników za I półrocze, IAB szacuje, że rok2004 zakończy się bardzo dobrym wynikiem dla rynku reklamy on-linew Polsce. Wpływy z reklamy powinny osiągnąć 75 mln złotych, cobędzie stanowiło wzrost o około 50-55 proc. w porównaniu do rokuubiegłego. Poza zwiększeniem się wpływów netto, duże znaczenie dlabranży ma najwyższy od kilku lat wzrost dynamiki nakładów nainternet, który jest obecnie najszybciej rozwijającym się mediumreklamowym. Na koniec 2004 roku internet będzie stanowić około 1,2proc. całości wydatków reklamowych w Polsce, a w 2005 roku możeosiągnąć wartość 1,5 proc. W Raporcie IAB Polska wykorzystane zostały dane udostępnione przezSMG/KRC, eMarketer, Gemius S.A., eCard S.A., ForresterResearch. Pełny raport w postaci pliku PDF pobrać można tutaj.

bDULfout
Udostępnij:
bDULfovr