Reklamy na cyfrowych asystentkach, cyfrowe asystentki na wszystkim

Reklamy na cyfrowych asystentkach, cyfrowe asystentki na wszystkim

Reklamy na cyfrowych asystentkach, cyfrowe asystentki na wszystkim
12.05.2017 14:33

Mogliśmy się tego wszyscy spodziewać. Cyfrowe asystentywpychają się oknami i drzwiami na nasze urządzenia. Cortana,Alexa, Google Assistant, Bixby… Wszystkie po to by wypełniaćnasze wydane głosem polecenia, by ułatwić życie, zwiększyćproduktywność – i sprzedać nam więcej rzeczy. To ostatnie niepowinno nikogo dziwić. Eksperci od marketingu już badająmożliwości wykorzystania głosowych usług do rozpowszechnianiareklam. Na pierwszy ogień poszła Alexa, obecna w smartgłośnikuEcho, ale i coraz większej liczbie modeli urządzeń gospodarstwadomowego innych producentów.

Dzień, w którym twoja lodówka powie ci, że czas sięgnąć ponową markę jogurtów, o wiele zdrowszych i smaczniejszych niż te,które przywykłeś kupować (i sama je ci zamówi) właśnieznacząco się przybliżył. Co prawda już w marcu tego rokuposiadacze smartgłośnika Google Home czy użytkownicy AsystentaGoogle mogliusłyszeć peany na cześć filmu „Piękna i bestia” – alenie była to żadna reklama. Przedstawiciele firmy z Mountain Viewwyjaśnili, że to zaproszeni partnerzy podzielili się zużytkownikami swoimi historiami.

Bardziej uczciwe podejście do sprawy prezentuje firma VoiceLabs,rozwijająca oprogramowanie dla cyfrowej asystentki Alexa na bazieSDKSkills Kit. Pozwala on na rozszerzanie umiejętności Alexy– możemy tworzyć nowe intencje działań i ich głosowewywołania, określać dyrektywy dla urządzeń i formatyobsługiwanych danych. Obecnie VoiceLabs oferuje swoim klientomnarzędzia analityczne dla aplikacji działających na platformieAmazonu, i właśnie te narzędzia zostaną rozszerzone o mechanizmwiadomości sponsorowanych.

Podobno rozwiązaniemzainteresowane są dziesiątki znanych marek, a przeprowadzone testywypadły bardzo zadowalająco. VoiceLabs zapewnia więc, że będzieto pierwsze rozwiązanie w dziedzinie reklam głosowych, któreludzie wręcz pokochają. Jak to jest możliwe, skoro Amazon zabraniaaplikacji reklamowych na swojej platformie?

No cóż, zabroniony jest jedyniespam reklamowy, czyli tworzenie aplikacji nie robiących nic innegopoza emitowaniem reklam. Jeśli tworzysz umiejętność,w której reklama nie jest rdzenną funkcjonalnością, to nie maproblemu z emisją reklam. Ma to oczywiście sens w przypadku takpożądanych dla inteligentnego głośnika usług jak cyfrowe radia –z czego innego miałyby się one utrzymywać, jeśli nie z emisjireklam? Umiejętności tworzone przez klientów VoiceLabs to jednakraczej nie są kanały radiowe. Można się spodziewać, żekorzystając z tej furtki, sprytnie zamaskowane reklamy pojawią siędosłownie wszędzie, nawet w zegarynce.

Analitycy branży reklamowejwierzą, że to ma przyszłość – do końca 2020 roku wiadomościsponsorowane emitowane przezAmazon Echo czy Google Home mają stanowić nawet 25% całego rynkureklamy cyfrowej w USA. Biorąc pod uwagę to, że już dziś Alexadziała na tak różnych urządzeniach jak lodówka LG InstaView,lampka stołowa C firmy General Electric, słuchawki OV firmyOnvocal, czy pick-upowe auto Ford F-150, wydaje się nam, że za 10lat jedynie bardzo drogie mechaniczne zegarki nie będą próbowałynam niczego sprzedać – i będzie to ich zachwalanym w reklamachatutem.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)