Od jakiegoś czasu widzę pustkę w temacie polskich artykułów o zdecydowanie najlepszym programie do tworzenia i zarządzania notatkami (w mojej opinii), czyli aplikacji Evernote. Stąd pomysł na niewielki cykl krótkich artykułów.
Na początek chciałem podzielić się z Wami kilkoma tipami i trickami, których sam używam.
1. Poznaj najważniejsze skróty takie jak tworzenie listy nienumerowanej czy tworzenie todo
- ctrl + B aby stworzyć listę nienumerowaną
- ctrl + o aby stworzyć listę numerowaną
- ctrl + c aby stworzyć zadanie todo (można używać tego skrótu w połączeniu z tworzeniem list)
2. Kiedy znasz już evernote, schowaj etykiety opcji i wypicuj pod siebie pasek menu - zyskasz sporo miejsca na łatwe dodawanie znaczników. [\h3] 3. Znaczniki nie muszą składać się z jednego słowa czy nieprzyjaznej składni "slowo-kluczowe".
Mogą brzmieć "fajny znacznik i fajna nazwa", mogą zawierać znaki specjalne jak * czy ! czy ++. Taki znacznik może służyć jako szybkie oznaczenie jakiegoś typu treści albo stosunku do nich. Sam w swojej pracy stosuję znacznik "<3" jak oznaczenie ulubionych postów.
Evernote dla Windows posiada ciekawą funkcję: śledzenie folderów.
Możecie wskazać foldery, a Evernote będzie uploadował do swojej bazy wszystkie pliki, które tam się znajdą. Tę opcję znajdziesz w Narzędzia > Importuj foldery.
Tyle na początek. W kolejnym artykule skupię się na potędze wyszukiwania w Evernote.
p.s. Jeśli macie jakieś swoje tipy i wyjątkowe tricki do Evernote - podzielcie się nimi w komentarzach.