Spotify i branża muzyczna solidaryzuje się z George'em Floydem, ofiarą brutalności policji
02.06.2020 11:34, aktual.: 02.06.2020 12:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Duże korporacje medialne oraz marki czują się odpowiedzialne, by reagować na istotne sprawy społeczne, jakie toczą się na świecie. Tacy giganci, jak Amazon, Marvel, Netflix, Nike, Disney i Warner Bros. już zareagowali na brutalne zabójstwo George Floyda, za które odpowiedzialny był funkcjonariusz amerykańskiej policji. Teraz ze sprawą solidaryzuje się także Spotify.
Platforma od dziś będzie dodawać 8 minut i 46 sekund (tyle właśnie policjant z Minneapolis przyduszał Floyda kolanem) ciszy do wybranych playlist oraz podcastów. To wszystko, aby upamiętnić śmierć George'a Floyda, za którego śmierć odpowiada (zwolniony już teraz) funkcjonariusz policji, Derek Chauvin.
[h2]Black Out Tuesday - Spotify i branża muzyczna upamiętnia George'a Floyda[/h2]
Inicjatywa Spotify jest częścią większej akcji w branży muzycznej, która nazywa się Black Out Tuesday (oraz powiązanym hasztagiem #TheShowMustBePaused). Ma ona być wyrazem protestu wobec policyjnej brutalności oraz rasizmu. Biorą w niej udział duże wytwórnie płytowe, w tym Atlantic Records, które ją zainicjowało.
Black Out Tuesday ma pokazać, że osoby z branż kreatywnych nie będą kontynuować swoich działań, gdy dzieje się tak ogromna niesprawiedliwość społeczna oraz rasizm.
Spotify ma również zmieniać grafiki w playlistach i podcastach, a także bardziej promować czarnych artystów i podcasterów. Swoją solidarność wyraziła także branża gier wideo.
Spotify na Windowsa, Androida, iOS-a i inne platformy jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.