"Usługi Google Play wciąż przestaje działać" - co zrobić w tej sytuacji?

"Usługi Google Play wciąż przestaje działać" - co zrobić w tej sytuacji?

(Photo Illustration by Mateusz Slodkowski/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
(Photo Illustration by Mateusz Slodkowski/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett | SOPA Images
Konstanty Młynarczyk
22.06.2021 11:16

Kiedy Google Play przestaje działać, nie trzeba załamywać rąk - jest kilka prostych sposobów, żeby przywrócić usługi Google do porządku.

Jeśli widzisz komunikat "Usługi Google Play wciąż przestaje działać", najczęściej wynika to z faktu, że coś jest nie tak z twoim połączeniem z internetem. Możliwe jednak, że problem sięga głębiej i winny jest błąd w aktualizacji. Play Store jest udostępniany przez Google w wersji zakodowanej do współpracy z konkretnym modelem smartfonu. Jeśli zdarzy się, że w wyniku błędu podczas aktualizacji do twojego urządzenia trafi niewłaściwa wersja oprogramowania, nie będzie w stanie działać prawidłowo. Poniżej znajdziesz proste sposoby pozwalające sobie z tym poradzić.

Po pierwsze, sprawdź połączenie

Brak łączności z siecią to najczęstszy powód problemów ze Sklepem Play - warto od razu go wyeliminować!

Po drugie, sprawdź datę systemową

Sklep Play nie będzie działał, jeśli data ustawiona w systemie nie zgadza się z datą, jaką udostępniają serwery Google'a.

Screen Android
Screen Android© WP Tech
  • Jak ustawić datę w smartfonie?
  • Wejdź w "Ustawienia",
  • W wyszukiwarkę wpisz "Data i czas",
  • Upewnij się, że przełącznik "Ustaw automatycznie" jest włączony - jeśli nie, włącz go.

Po trzecie - zrestartuj swój smartfon

Wszyscy wiemy, że jeśli coś nie działa, trzeba wyłączyć i włączyć. Ta prosta metoda jest tak popularna bo… po prostu działa. Warto więc spróbować.

Screen Android
Screen Android© WP Tech

Jak zrestartować smartfon?

  • Przytrzymaj przycisk zasilania smartfonu, aż pojawi się menu wyłączenia
  • Wybierz "Wyłącz"
  • Kiedy urządzenie wyłączy się całkowicie, włącz je na nowo

Po czwarte - zaktualizuj Sklep Play i Usługi Google

Co aktualizacja popsuła, aktualizacja może naprawić. Warto sprawdzić, czy wgranie najnowszej wersji oprogramowania nie usunie problemów.

  • Screen Android
  • Screen Android
  • Screen Android
[1/3] Screen AndroidŹródło zdjęć: © WP Tech

Jak zaktualizować Play Store i Google Services?

  • Uruchom Sklep Play
  • Kliknij przycisk menu po lewej stronie na górze (w najnowszych wersjach ta funkcja została przeniesiona do ikonki użytkownika Sklepu Play, po prawej stronie na górze)
  • Wybierz "Ustawienia", przejdź na sam dół i kliknij "Wersja Sklepu Play"
  • Jeśli są jakieś aktualizacje, teraz zostaną pobrane

Po piąte, wyczyść dane aplikacji

Jeśli problemy nie wynikają z uszkodzenia czy błędnej wersji Sklepu Play, mogły powstać już na twoim smartfonie. Spróbuj dać swoim aplikacjom czysty start, usuwając nagromadzone dane podręczne.

  • Screen Android
  • Screen Android
  • Screen Android
  • Screen Android
  • Screen Android
[1/5] Screen AndroidŹródło zdjęć: © WP Tech

Jak wyczyścić dane podręczne Sklepu Play?

  • Wejdź w "Ustawienia"
  • Wpisz w wyszukiwarkę "Aplikacje", kliknij wyszukaną opcję
  • Wybierz na liście "Aplikacje" (pierwsza pozycja od góry)
  • W wyszukiwarkę wpisz "Sklep Google Play" i kliknij wyszukaną aplikację
  • Kliknij "Pamięć" i następnie "Wyczyść pamięć podręczną"
  • Tą samą procedurę powtórz dla Usług Google Play

Po szóste, przywróć wcześniejszą wersję Sklepu Play

Możesz wymusić powrót do wcześniejszej wersji Sklepu Play - jeśli to zrobisz, system będzie chciał zaktualizować go raz jeszcze. Możliwe, że ta aktualizacja rozwiąże problem.

  • Screen Android
  • Screen Android
  • Screen Android
  • Screen Android
[1/4] Screen AndroidŹródło zdjęć: © WP Tech

Jak przywrócić starszą wersję Sklepu Play?

  • Wejdź w "Ustawienia"
  • Wpisz w wyszukiwarkę "Aplikacje", kliknij wyszukaną opcję
  • Wybierz na liście "Aplikacje" (pierwsza pozycja od góry)
  • W wyszukiwarkę wpisz "Sklep Google Play" i kliknij wyszukaną aplikację
  • Kliknij "Wyłącz"
  • Zrestartuj telefon

Jeśli po żadnym z tych kroków Sklep Play i Usługi Google Play nie zaczęły działać prawidłowo, konieczne może być zresetowanie urządzenia do ustawień fabrycznych, co jednak wiąże się z utratą wszystkich danych, aplikacji i ustawień twojego telefonu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)