Vibes od Mety. Dedykowana dla kontentu AI

Meta wprowadza Vibes – platformę do tworzenia i udostępniania krótkich filmów generowanych przez sztuczną inteligencję. Nowość ogłoszono oficjalnie.

Vibes od Mety
Vibes od Mety
Źródło zdjęć: © GETTY | CFOTO

Meta wprowadza "Vibes", nowy kanał w aplikacji Meta AI i na meta.ai, umożliwiający udostępnianie i tworzenie krótkich filmów generowanych przez sztuczną inteligencję. Użytkownicy mogą tu przeglądać ale też i tworzyć krótkie filmik. Jest jeden "haczyk" - wszystkie filmiki mają powstać w całości dzięki sztucznej inteligencji.

Vibes – krótkie filmy AI w stylu TikToka

Prezes Meta, Mark Zuckerberg, ogłosił wprowadzenie Vibes w poście na Instagramie, który zawiera serię filmów generowanych przez sztuczną inteligencję. Jak podaje Tech Crunch, na jednym z filmików grupa puszystych stworzeń przeskakuje z jednego puszystego sześcianu do drugiego. Na innym z kolei kot ugniata ciasto. Trzeci film przedstawia kobietę, która wygląda na starożytną Egipcjankę robiącą sobie selfie na balkonie z widokiem na starożytny Egipt.

Przelot Black Hawków nad Warszawą

W nowym feedzie pojawiają się filmy zarówno od twórców, jak i zwykłych użytkowników. Algorytm Meta z czasem zacznie personalizować treści, dopasowując je do preferencji odbiorcy. Użytkownicy mogą generować własne filmy od podstaw lub remiksować już istniejące, dodając nowe efekty, muzykę i style.

Współpraca z twórcami AI i reakcje użytkowników

Meta współpracuje z firmami Midjourney i Black Forest Labs, które dostarczają narzędzia do generowania obrazów AI. Jednocześnie firma rozwija własne modele sztucznej inteligencji, by w przyszłości uniezależnić się od partnerów. Nowe filmy można publikować w feedzie Vibes, wysyłać znajomym lub udostępniać na Instagramie i Facebooku.

Wielu użytkowników nie kryje sceptycyzmu wobec nowej funkcji. W komentarzach pod postem Zuckerberga pojawiły się głosy: - Widzowie, nikt tego nie chce - oraz - Brat postuje słaby kontent AI na swojej własnej aplikacji. Część komentujących podkreśla, że nie oczekiwali takiej nowości.

Meta inwestuje w AI mimo krytyki

Nowy kanał prawdopodobnie nie spotka się z uznaniem użytkowników, zwłaszcza że rozwój technologii sztucznej inteligencji spowodował zalew platform społecznościowych treściami związanymi z AI. Problem stał się tak powszechny, że firmy takie jak YouTube starają się teraz temu zaradzić.

To sprawia, że ​​decyzja Meta jest szczególnie zastanawiająca, biorąc pod uwagę, że firma ogłosiła na początku tego roku, że zajmuje się "nieoryginalnymi" treściami na Facebooku i zaleciła twórcom skupienie się na "autentycznym opowiadaniu historii", a nie krótkich, mało wartościowych filmach.

Aleksandra Dąbrowska, dziennikarka Wirtualnej Polski

Programy

Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)