WhatsApp dostanie reklamy w Statusie, to już pewne

Strona główna Aktualności
WhatsApp będzie wyświetlał reklamy w Statusie
WhatsApp będzie wyświetlał reklamy w Statusie

O autorze

Możemy być już pewni, że popularny komunikator mobilny WhatsApp będzie wyświetlał reklamy. Potwierdził to Chris Daniels, pracujący na stanowisku wiceprezydenta (VP) firmy. Reklamy będą wyświetlane w części poświęconej statusowi użytkownika aplikacji.

Choć Facebook obiecywał, że po przejęciu WhatsApp'a nie będzie modyfikować komunikatora, od początku planował dodanie do niego reklam i wykorzystanie komunikatora do generowania zysków.

Daniels nie podał terminu wprowadzenia reklam. Z nieoficjalnych wiadomości wiemy jednak, że zmiana zostanie wprowadzona w 2019 roku. Zdaniem reprezentantów Facebooka to jedyny sposób, by można było zarabiać na komunikatorze, który szyfruje nasze wiadomości. Nie jest żadną nowością informacja, że Mark Zuckerberg chce zarabiać na nowym nabytku, za który zapłacił w 2014 roku 19 miliardów dolarów. Im szybciej WhatsApp zacznie generować zyski, tym lepiej.

Głównym źródłem przychodów z WhatsApp'a będzie wyświetlanie reklam w części aplikacji poświęconej statusom (odpowiednik „relacji” w innych komunikatorach), gdzie można na 24 godziny udostępnić zdjęcie, tekst, film albo animowany GIF. Reklamy będą dostarczane przez natywną platformę Facebooka i kierowane do indywidualnych użytkowników. Podstawowym celem reklam ma być promowanie firm i marek, które korzystają już z WhatsApp'a. Będzie to także otwierać firmom możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów, nawiązywania z nimi kontaktów i angażowania odbiorców. Dla użytkowników może to być jednak spora niedogodność, choć przynajmniej nie trzeba będzie oglądać reklam, by kontynuować rozmowę.

WhatsApp ma ponad 1,5 miliarda użytkowników na całym świecie, podczas gdy z Facebook Messengera korzysta 2,3 miliarda osób. Nawet jeśli część osób przeniesie się do konkurencyjnych, szyfrowanych komunikatorów jak Telegram czy Signal, na WhatsAppie zostanie mnóstwo potencjalnych odbiorców reklam.

© dobreprogramy