Android 5.0 - odpowiedź Google na Windows 8 for ARM

17.02.2012 15:42, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Prawdopodobnie już w drugim kwartale bieżącego roku Google wyda Androida 5.0 - ma to być reakcja na zbliżającą się premierę Windows 8.

Następca Windows 7 będzie systemem przełomowym, od początku projektowanym z myślą o ekranach dotykowych. Microsoft poza wersją dla procesorów x86 udostępni producentom sprzętu także Windows 8 dostosowany do architektury ARM. Tym samym gigant z Redmond wejdzie na rynek, na którym niepodzielnie rządziły tablety z Androidem i produkowane przez Apple iPady. Google nie zamierza czekać, aż Windows 8 zaliczy rynkowy debiut i stanie się bezpośrednim konkurentem Androida. Jak pisze serwis DigiTimes, korporacja planuje swoistą ucieczkę do przodu i już pracuje nad kolejną wersją swojego mobilnego systemu operacyjnego.

Zmiany wprowadzone do Androida 5.0 (nazwa kodowa Jelly Bean) są ukierunkowane na jeszcze lepszą obsługę tabletów. Producenci sprzętu zyskają możliwość umieszczenia Androida 5.0 obok Windows 8. Dzięki temu będą mogły powstawać tablety wyposażone w dwa systemy operacyjne, między którymi będzie można się swobodnie przełączać bez potrzeby resetowania urządzenia. Android 5.0 ma być także lepiej dostosowany do instalacji na notebookach i netbookach, chociaż od razu rodzi się pytanie o wewnętrzną konkurencję z nieco zapomnianym Chrome OS. Nie wiadomo także, ile urządzeń pracujących pod kontrolą poprzednich wydań Androida otrzyma aktualizację do wersji 5.0.

Android 5.0 Jelly Bean zostanie wydany prawdopodobnie w drugim kwartale tego roku, a więc na kilka miesięcy przed rynkowym debiutem Windows 8.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (89)  

Avatar
D79 (niezalogowany) | 17.02.2012 15:49#1

Czyżby Google chciało wprowadzić swoją dystrybucje na x86? A może zamierza dostać certyfikat od MIcrosoftu, dla UEFI dla ARM?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukasamd | 17.02.2012 15:53#2

"Otwarta pozostaje także kwestia aktualizacji poprzednich wydań Androida do wersji 5.0. "

Mało który ma Androida 4.0, a oni myślą o nowej wersji...
Dobre... na szczęście nie jestem klientem z którego robi się taką polewkę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
malaofca | 17.02.2012 15:55#3

Biedni producenci. Już teraz trzeba czekać rok na aktualizację romu do najnowszej wersji Androida po jego oficjalnym wydaniu. A teraz to już chyba nie będzie aktualizacji do 4 tylko od razu do 5 :) Inaczej mówiąc będziemy czekali 2 lata.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
neXt___ | 17.02.2012 15:58#4

Android 4.0 jest na nieco ponad 1% urządzeń, Androida 2.3 ma tylko niespełna 60%, 2.2 znajdziemy na 28% urządzeń. Niecałe 10% urządzeń wciąż korzysta z Androida 2.1, lub starszych wersji.
Czy to dobry moment, aby wprowadzać kolejną wersję Androida? Wątpię.

Avatar
HelloKiTTYmEOWN (niezalogowany) | 17.02.2012 16:04#5

THX Słony za opóźnioną do granic możliwość aktualizację do 4.0, która odbędzie się blisko premiery 5.0 :).
Mówić nie mówić iPhone tak nie wtapia ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 17.02.2012 16:05#6

"Otwarta pozostaje także kwestia aktualizacji poprzednich wydań Androida do wersji 5.0."

Bez żartów, Redakcjo! :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 17.02.2012 16:05#7

Po pierwsze jeszcze nie wprowadzaja, wiec momentu jeszcze nie ma ;)

Po drugie to ze wydaja kolejna wersje to raczej nic zlego. gorzej ze olali aktualizacje stareszych wersji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 17.02.2012 16:05#8

Wtedy kiedy będzie premiera piątki moje urządzenie dostanie ICS. Trochę to dziwne nie sądzicie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 16:06#9

To nie jest wina Google tylko producentów telefonów, Google udostępnił im źródła Androida 4.0, więc teraz tyko skompilować i dołączyć sterowniki do podzespołów telefonu i udostępnić ROM, tylko, że producenci tego nie robią coś, ale to już ich wina, nie Google. Ale jeden producent jest inny, Sony Ericsson, zapowiedział, że w pierwszym kwartale 2012 będzie oficjalny ROM Androida 4.0 dla telefonów Xperia z 2011, czyli: Xperia neo, Xperia neo V, Xperia arc, Xperia arc S, Xperia ray, Xperia mini, Xperia mini pro, Xperia S, Live with Walkman. A już teraz jest wersja testowa ROM'u Androida 4.0 na te telefony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 17.02.2012 16:07#10

Widzę, że Google się przygotowuje na czterordzeniowe procki :D Niezłe, mało kto ma czwórkę, mało kto ma najnowszą dwójkę a już myślą o piątce :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zyfy | 17.02.2012 16:07#11

w odpowiedzi na win8 google podniósł numerek wersji.
jestem pod wrażeniem.
teraz wystarczy tylko dogonić numeracją chrome.

ale no taaak... i tak nikt nie dostanie aktualizacji choćby do 4.0, więc wszyscy z andro 2.3 są pewnie wniebowzięci. ten numerek 5 może wam dać... co najwyżej radość z tego, że jest. piątką.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 16:10#12

A do tych, co mówią, że MS jakoś potrafi zmobilizować producentów: jest różnica zrobić ROM'y dla 10 modeli, a dla kilkaset.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zyfy | 17.02.2012 16:10#13

@przemek1234:
"To nie jest wina Google"
wp7 jakoś można zaktualizować i nie jest do tego potrzebny producent. i co, można?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Nicolass (redakcja) | 17.02.2012 16:13#14

@StawikPiast: Google ma spory problem z aktualizacjami, w zasadzie nie wiadomo, czy nawet stosunkowo nowe tablety będzie można oficjalnie zmigrować do Androida 5.0. Przeredagowałem ostatnie zdanie by lepiej to zaakcentować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
grzesiek58 | 17.02.2012 16:13#15

Nie ma się tu co napinać ani wzajemnie obrażać,
ale u Klientów nikt z nich nie ma szans !

Tablet = nadgryzione jabłko...
Kropka.

I nic tego nie zmieni !
^^

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 16:17#16

Poza tym co się tak rzucacie? Kupiliście telefon z danym oprogramowaniem, bez żadnej gwarancji do aktualizacji, więc czemu jej żądacie. Zresztą Android 4.0 będzie powoli wprowadzany na dobre telefony (najwcześniej tel. Xperia z 2011 roku). Mają np. Wildfire'a nie macie co liczyć, bo to ledwo 2.2 udźwiga. Zresztą Android 4.0 wspiera tylko procesory ARMv7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 16:18#17

@zyfy:
WP7 - 10 modeli o prawie identycznych podzespołach.
Android - kilkaset modeli o podzespołach kompletnie różnych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 16:19#18

Na Androidzie przynajmniej mogę wgrać napisany samemu program bez płacenia 99$ rocznie Apple czy MS.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 17.02.2012 16:20#19

google androida będzie niedługo wydawać w tempie chrome

Avatar
kallus (niezalogowany) | 17.02.2012 16:21#20

Windows 8 + ARM to urządzenie jednorazowego użytku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 17.02.2012 16:21#21

@zyfy
każdy producent modyfikuje androida na własny sposób a WP7 jest instalowany ten sam niezależnie od producenta

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 16:22#22

Nie mówiąc, że aplikacja/gra, co na Androida jest darmowa, to na WP7 kosztuje 10 zł. Nie mówiąc już o tym, że Android ma dobrą darmową nawigację GPS, która bije nawet niektóre płatne, aha no i domyślna wyszukiwarka internetowa przyajmniej jest po polsku i potrafi cokolwiek wyszukać (na WP7 mobilny Bing nic nie chce znaleźć).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 17.02.2012 16:25#23

he google boi się systemu który jeszcze nawet nie wyszedł

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D080 | 17.02.2012 16:26#24

@ przemek1234 "Android - kilkaset modeli o podzespołach kompletnie różnych" A ile jest modeli PC, a trudno jest znaleźć takiego na którym nie zainstaluje Ubuntu lub Windowsa (oczywiście o ile sprzęt uciągnie)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zyfy | 17.02.2012 16:27#25

"Na Androidzie przynajmniej mogę wgrać napisany samemu program bez płacenia 99$ rocznie Apple czy MS."

hackując go?
pewnie nie uwierzysz, ale wp7 też można złamać.
można też go odblokować za darmo będąc studentem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D080 | 17.02.2012 16:30#26

@ przemek1234 "Android - kilkaset modeli o podzespołach kompletnie różnych" A ile jest modeli PC, a trudno jest znaleźć takiego na którym nie zainstaluje Ubuntu lub Windowsa (oczywiście o ile sprzęt uciągnie)

Avatar
sen-7 (niezalogowany) | 17.02.2012 16:45#27

@zyfy Człowieku nie kompromituj się już bo nawet nie wiesz o czym piszesz. Jakie hakowanie androida. Wyobraź sobie że android ma możliwość instalowania aplikacji nie tylko z marketu. Idź do szkoły a nie rób z siebie id.......

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krendzel | 17.02.2012 16:46#28

@zyfy, nie ... mamy coś takiego jak Android SDK w którym mamy np. ADV ( Android Device Virtualization ) , ADB za pomocą której możemy całkowicie zarządzać telefonem z poziomu konsoli , DDMS który pozwala na Debugowanie telefonu ( aktualne procesy , wykresy , symulacja inputów , screenshoty i wiele innych , no i przede wszystkim źródła oprogramowania :)

Nic nie trzeba hackować. Piszesz , debugujesz , publikujesz (jeśli chcesz) :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SnakeVG | 17.02.2012 16:50#29

A mój zrypany operator nie wydał jeszcze nawet 2.3 dla P970 -.-

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 17.02.2012 16:53#30

LG się w aktualizacji androida nigdy nie popisał

Avatar
Incommunicado (niezalogowany) | 17.02.2012 16:54#31

Jakiś czas temu kupiłem pierwszego smartfona HTC Wildfire z Androidem 2.coś tam... I jestem strasznie rozczarowany. Wszyscy dookoła zachwycają się nowymi androidami, że takie fajne, lepsze, szybsze...a ja będę do końca umowy z operatorem tkwił z A 2.coś tam. W HTC Wildfire S można wgrać Androida 3.5 bez jakichkolwiek kłopotów, jest to prostsze niż instalowanie GG. Ale nie w moim. Dziwna jest ta polityka z Androidem, że tylko wybrańcy (przypadkowi z resztą, bo od razu mogłem kupić HTC Wildfire S lub jakikolwiek inny model) mogą aktualizować system!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
misiek440v2 | 17.02.2012 16:56#32

Do tych co narzekają na aktualizacje mam jedną rade, kupujcie nexusy i macie problem z głowy a i tak są połowę tańsze niż iphony.

Obecnie mam GT540 i SGS1 i nie narzekam choć po ostatnich cyrkach samsunga co do aktualizacji to i tak następny będzie nexus

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 17.02.2012 16:57#33

Ja póki co zauważam że każda kolejna aktualizacja Androida na mojego Galaxy Ace powoduje większe zamulanie interfejsu, nie poprawiając dotychczasowych błędów (np. mieszania przypisanych do kontaktów dzwonków).

Avatar
niksi (niezalogowany) | 17.02.2012 17:07#34

A ja mam Windows Phone i nie obchodzi mnie, że zazdrościcie, wszystkie aktualizację dostaję na czas i nie przejmuję się bebachami i systemem operacyjnym, a programuję sobie na niego w C# i Silverligiht- najprzyjemniej na świecie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mateooshn | 17.02.2012 17:13#35

Mogliby wydawać Androida nawet i w tempie Chrome, ale żeby aktualizował się samodzielnie, tak jak ta oto przeglądarka. Oczywiście tylko w zasięgu WiFi.

Avatar
Calibur (niezalogowany) | 17.02.2012 17:14#36

Ja posiadam Motorole FlipOut. Smartfon ma bardzo przyzwoite bebechy w tym procek AMRv7. To wszystko chodzi na Andku 2.1.
Dlaczego na 2.1 ponieważ producent pokazał środkowy palec i powiedział kupicie sobie nowy model jak chcecie mieć andka z wyższym numerkiem :/
Psy wieszajcie na producentach a nie na Google.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miami | 17.02.2012 17:31#37

Przecież u googla jazda z numerkami nie jest niczym wielkim.
Android 5 czy nawet Android 10, co to za różnica, przecież co miesiąc może być kolejny numerek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 17:38#38

@zyfy:
Nie! Wyobraź sobie, że Android nie ogranicza użytkownika w dziedzinie tego, co instaluje i nie traktuje go jako potencjalnego złodzieja wystarczy w ustawieniach telefonu włączyć instalowanie z niezaufanych źródeł i wysłać plik do telefonu przez BlueTooth albo nawet uruchamiając opcję debuguj z poziomu Eclipse (środowisko programistyczne), choć w tym przypadku trzeba jeszcze włączyć w tel. debugowanie USB, podłączyć go do komputera przez USB (nie BT) i zainstalować sterowniki do debugowania (od Google).

Pewnie nie uwierzysz, ale pod Androidem programy mają dostęp do pamięci telefonu, rzecz jasna partycja systemowa jest widoczna dla nich tylko do odczytu, do zapisu mają natomiast swój prywatny katalog na dane i kartę SD. Inna sprawa, że płatne są trzymane na na pamięci nie w formie jawnych plików.apk (w celu uniemożliwienia piractwa), tylko w formie zaszyfrowanej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 17.02.2012 17:39#39

Nie rozumiem czego chcecie od Andka 4.0 skoro wasze cuda techniki i tak go nie obsłużą.
Ja mam Andka 2.2 i nie zamierzam ani wgrywać CM ani nie czekam na nową wersję. Dobry soft jest pisany na minimalną obsługiwaną wersję. Żaden dobry programista nie napisze softu na wersję 4.0, gdzie funkcjonalność jego aplikacji kończy się na 1.5. No, chyba, że mówimy o sofcie "do pierdzenia" , który pisze się także na .NET - 1 MB apka i 200 .NETa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 17.02.2012 17:46#40

Używam Visty, a większość ludzi używa XP.
Czy to dobry moment, aby wprowadzać kolejną wersję Windowsa? Jasne że tak

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 17.02.2012 17:49#41

Albo, jakie to ma znaczenie? Google pruje do przodu, a jak użytkownikom wystarczy starsza wersja..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 17.02.2012 17:52#42

Ja na przykład nie kupię smartfona z androidem od producenta który nie zapewni na niego aktualizacji i problem z głowy.
Trzeba świadomie kupować, a nie brać pierwsze lepsze badziewie i potem płakać na forach jakie to google jest złe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 17.02.2012 17:54#43

co wy tak narzekacie na aktualizacje do andka 3.5 albo 4 na te wersje systemów w porównaniu do andka 2 nie ma praktycznie aplikacji i po aktualizacji by był płacz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 17:55#44

@gulczkwas11:
To nie tak, możliwość aktualizacji (oficjalnej) daje producent telefonu, a wielu niestety nie daje takiej możliwośći starszym modelom.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 17:58#45

Oczywiście jest też możliwość samodzielnego pobrania źródeł i skompilowania ich albo pobrania wersji skompilowanej przez jakiegoś hax0ra, ale w tym wypadku papa gwarancjo. Ale raczej bezpieczna to rzecz, raczej zmieniając system na własną rękę trudno nabroić tak, by nie można było tego cofnąć.

Avatar
czerw (niezalogowany) | 17.02.2012 18:17#46

Same problemy widzę z tymi aktualizacjami-niby to dla każdego ale jednak nie dla każdego XDDDDD

w iOS nie ma takich problemów-na szczeście :)

Avatar
Rafiki (niezalogowany) | 17.02.2012 18:30#47

Polityka MS jest jednak bardziej sprawiedliwa i odpowiedzialna, bo to MS odpowiada za aktualizacje WP, a nie producenci. To oraz duża fragmentacja urządzeń pracujących pod kontrolą Androida jest właśnie wielkim minusem tego systemu, ale fanboye o nich milczą. Gdyby Google miał teraz dostosowywać swój system do każdego urządzenia, to ich cykl wydawniczy uległby dużemu wydłużeniu, a i to nie gwarantowałoby stabilności i dużej poprawy wydajności systemu na każdym urządzeniu. Natomiast zrzucanie tego obowiązku na producent jest bezcelowe, ponieważ oni nawet nie tworzą nakładek i programów dla swoich urządzeń - zlecają to zewnętrznej firmie, która odpowiada za tą aplikację, rozwija ją oraz dostosowuje do nowej wersji systemu uwzględniając uwagi i życzenia zleceniodawcy. Dlatego producent jako taki nie ma możliwości szybkiej i bezpośredniej optymalizacji nowej wersji systemu na swoje urządzenia, a zwłaszcza przy tak szybkim cyklu wydawniczym, jaki ma Android - zanim np Samsung znajdzie odpowiednią firmę, zleci jej optymalizację i dostosowanie, a na koniec otrzyma stabilną wersję ROMu, to Google zdąży wydać 2 nowe wersje systemu, a użyszkodnicy czekają...

Avatar
Rafiki (niezalogowany) | 17.02.2012 18:32#48

przemek1234 - To zależy czy producent łaskawie odblokuje bootloader oraz czy ktoś stworzy taki ROM, jaki będzie Ci pasował.

Avatar
...heehehe (niezalogowany) | 17.02.2012 19:19#49

Numerek powinien iść w parze z jakością oby się udało...

Avatar
jamo (niezalogowany) | 17.02.2012 19:53#50

Ta informacja to zwykłe dywagacje DigiTimes'a na podstawie plotek - to nic pewnego. Taka sama sytuacja jak z iphonem 5, wszystkie serwisy licytowały się jaki to on nie będzie i wyszło, że zamiast cudnego 5, wyszedł "bajer" 4s.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 20:14#51

@czerw:
Ale ze zrobieniem możliwości pisania na ten system aplikacji posiadaczom normalnych pecetów, a nie pecetów zwanych "Mac" z innym systemem po prostu.
Poza tym jedyny telefon z tym systemem kosztuje 300% swojej wartości (biorąc pod uwagę podzespoły).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 20:15#52

@czerw:
A poza tym smartofny z Androdiem z wysokiej półki (a i tak tańsze od iPhone'a mimo podobnych lub lepszych podzespołów) otrzymują aktualizacje szybko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.02.2012 20:17#53

@Rafiki:
Tylko, że obecnie chyba tylko Motorola blokuje. Poza tym odblokowanie bootloadera nie jest konieczne by wgrać system. Wystarczy podmienić pliki na partycji systemowej nie ruszając jądra (tak naprawdę jądro ulega tak niedużym zmianom, że nie jest to konieczne).

Avatar
DziadekMruz (niezalogowany) | 17.02.2012 21:09#54

@przemek1234
Jak Ty się rzucasz o Windows Phone 7 :D Niczym dziecko, które próbuje udowodnić swoją rację jakby tylko ono miało tą rację.

Posiadam telefon z WP7.5 Mango na pokładzie. Gwarancji się pozbyłem na rzecz innego ROM-u i instaluję to co chcę, skąd chcę ;) Mówisz o urządzeniach, że mała liczba, cóż jak dla mnie to ma sens, bo po co wydawać więcej urządzeń podobnych do siebie. Lepiej mieć kilka i się skupić na tym, aby to działało dobrze, a nie pchać gdzie się da Androida, a potem czytać ile to wersji andka jest na telefonach i kolejne reklamy w cyklu "Telefon z androidem za jedyne xxx".

A co do WP 7.5 to odpowiada mi ten system, po zdjęciu blokad jest całkiem wystarczający na codzienny użytek ;)

Avatar
dddwawa (niezalogowany) | 17.02.2012 21:12#55

jestem od lat linuxiarzem i mam telefony na androidzie i tablet ... ale gdybym miał teraz wybierac to hyba wziąłbym windows. wszystkie galaxy s i tab i galaxy pro chodza na andku 2,2 i 2,3 a juz jest 3 i 4 a teraz 5 ale nikt mi tego nie da bo musze kupic całe urzadzenie!!! moge dopłacić 100czy ile tam ale chce miec andka 4 !!! to jakas paranoja! dla tego czekam na ubuntu na tablety :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 17.02.2012 21:54#56

Google to poraha. Aktualizacje leżą, "otwartość" androida leży.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 17.02.2012 21:54#57

"Nie wiadomo także, ile urządzeń pracujących pod kontrolą poprzednich wydań Androida otrzyma aktualizację do wersji 5.0."

Można się domyślać, że jedynie te, które zostały wyprodukowane nie wcześniej niż miesiąc przed premierą Androida 5.0. No, może dwa, w porywach trzy miesiące :-D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 17.02.2012 21:55#58

Założę się, że w związku z tą kpiną z aktualizacjami liczba ludzi chcących dać kopa Google przez przesiadkę na Tizena szybko rośnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 17.02.2012 21:57#59

@Maciej_S
"Można się domyślać, że jedynie te, które zostały wyprodukowane nie wcześniej niż miesiąc przed premierą Androida 5.0. No, może dwa, w porywach trzy miesiące :-D"
Nie masz racji, windowsiarzu jeden. Będą działać te wyprodukowane PO premierze, z wyjątkiem 2-3 "modeli flagowych", czyt. przynęt na frajerów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 17.02.2012 22:05#60

@Bucic
Windowsiarzu? A co to niby ma znaczyć?

Avatar
Misio75 (niezalogowany) | 17.02.2012 22:10#61

malo jaki telefon dostaje oficjalna aktualizacje do 4.x.

O 5tce to mozna sobie pomarzyc ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilot67 | 17.02.2012 22:14#62

Ciekawe jaki procent smartów z antkiem będzie sprzedawanych z jego 5-tą wersją?
Do dzisiaj wciskają naiwnym androida 2.3xxx, a ludzie kupują bo android.

Avatar
Serdek (niezalogowany) | 17.02.2012 22:15#63

Możecie się śmiać, ale ja kupiłem telefon na Symbianie (Nokia 500) celem aktualizacji do wersji Belle. Wykonałem ją 15.02.2012, czyli zaraz po premierze. Co mogę powiedzieć? W zamian za rezygnację z Androida dostałem piękny (chociaż to najmniej ważne), funkcjonalny system z zestawem wszystkich potrzebnych mi aplikacji (doinstalowałem tylko Operę Mini).

Wcześniej posiadałem przez kilka dni aparat na Androidzie 2.3.5 (przeciętny model, trochę tańszy niż Nokia 500). Próbowałem, ścierałem się z rzeczywistością, instalowałem coraz to "lepsze" programy optymalizujące pracę systemu, ale "Andek" pracował coraz wolniej (szczególnie wkurzało, jak chciało się zadzwonić, czy wysłać SMSa, a tu klops - w tych przypadkach często liczą się setne sekund), a bateria podczas normalnej pracy (rozmowy i przeglądanie Internetu) zachowywała się jak panna na wydaniu (padała wczesnym wieczorem - raz nawet budzik nie zadzwonił).

Ze względu na mój zawód, mam pewną styczność z telefonami z Androidem (uprzedzając pytania - nie pracuję w komisie, ani niczym podobnym). Wiem, że w lepszych aparatach, na które raczej nie wydam pieniędzy (to tylko telefon), system ten pracuje o wiele lepiej. Nie zmienia to faktu, że w każdym wymienionym powyżej aspekcie Nokia 500 pod kontrolą Symbian Belle spisuje się lepiej. Bateria trzyma trzy dni przy normalnej pracy, wszystko chodzi szybko, a dostęp do aplikacji to po prostu poezja. Co z tego, że jest ich mniej, niż na Androida? To tylko smartphone (Internet, rozmowy, SMS/MMS, muzyka, aparat), a nie centrum multimedialne. Od tego ostatniego mam telewizor, PLAYSTATION 3 oraz komputer stacjonarny.

Zboczyłem z tematu, zapewne zostanę wyśmany, ale chodziło mi po prostu o to, że sztuczny hype Androidem to bzdura i można się tym nieźle rozczarować. O WP się nie wypowiadam, bo nie korzystałem, ale z tego, co czytam i widziałem na youtube, zapowiada się wyśmienicie. Zatem kolejny telefon, o ile Symbian faktycznie umrze, będzie na Windows Phone. Nawet jeśli będzie też do wyboru aparat chodzący pod kontrolą Android 200.0, twór Google mnie do siebie nie przekona.

***Wysłane z mojego PC - taka metalowa puszka z podzespołami w środku.***

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 17.02.2012 23:00#64

@Maciej_S
Przepraszam, zapomniałem dodać ";)". To był taki żart z odrzucania wszystkich komentarzy z logiem MS w awatarze. Tak naprawdę zgadzam się z Twoim komentarzem, a nawet więcej - uważam, że przedstawiłeś optymistyczny scenariusz. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 17.02.2012 23:03#65

@Bucic
W awatarze mam dwa logotypy. I ten górny jest dominujący :-)

Avatar
czerw (niezalogowany) | 18.02.2012 0:49#66

@przemek1234
przemek1234 | 17.02.2012 20:15#52

A poza tym smartofny z Androdiem z wysokiej półki (a i tak tańsze od iPhone'a mimo podobnych lub lepszych podzespołów) otrzymują aktualizacje szybko.

Czyli sam przyznajesz,że dla gorszych modeli brakuje aktualizacji XD

ps. sztandarowy(chyba) model to NEXUS koszt w granicach 2000zl-sorki ale wole dodać ok.700 więcej i być w posiadaniu iP 4S prosto z Apple.pl

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 18.02.2012 8:20#67

@D79:
Jakie UEFI dla ARM? UEFI to zamiennik VIOS'u dla normalnych komputerów! I to nie MS daje certyfikaty, bo to nie on UEFI wymyślił! On tylko zaleca jego stosowanie, bo jest nowocześniejszy (szbysze bootowanie, miniprogramiki działające na UEFI bezpośrednio, sterowniki do sprzętu na poziomie UEFI) i bezpieczniejszy (bootloader musi być podpisany cyfrowo).

Ktoś powie, że wymóg podpisu bootloadera to cios w Linuksa, ale na 100% znajdzie się ktoś kto zrobi darmowy bootloader i zamówi dla niego podpis (rzecz jasna nie będzie on Open Source, ale ludzie, czy wszystko musi być Open Source n kompie, nawet bootloader?). Poza tym zawsze Secure Boot da się wyłączyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 18.02.2012 8:35#68

@DziadekMruz:
Czyli rozumiem chwalisz system jednocześnie łamiąc jego licencję? Skoro jest wg ciebie dobry to spróbuj go używać tak jak życzą sobie twórcy, z anglojęzycznym Bingiem, bez nawigacji innej niż NAVIGON za 100 zł, płacąc za Angry Birds 10 zł, podczas, gdy na Androida jest za 0 zł, a wersja bez reklam 3 zł.
Jeżeli chodzi o telefony to są zawsze Nexus'y, telefony robione przy współpracy z Google i one szybko odstają aktualizacje i przez długi czas, a i większość dobrych smartfonów też je szybko dostaje, zresztą Android 2.2 i tak jest bardziej funkcjonalny niż Windows Phone "Tango".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 18.02.2012 8:36#69

I żeby nie było: miałem styczność z WP7, więc nie biorę informacji z sufitu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chrome_9 | 18.02.2012 11:21#70

Po co komuś Android na tablecie z Windows 8? To BEZ SENSU :)

Kupując tablet z Windows 8 mamy gwarancję że system badzie aktualizowany do 2022r. To standardowa polityka Microsoftu która nie zmienia się od 20 lat. Każdy system Windows ma 10 lat gwarancji. W tym czasie dostaje aktualizacje zabezpieczeń, poprawki błędów, pakiety serwisowe itp. Czasami nawet ta gwarancja ulega wydłużeniu jak to miało miejsce w przypadku Windows XP gdzie gwarancja wynosi 13 lat (2001-2014)

Pod Androidem nie ma żadnej gwarancji. Kupujesz sprzęt a poł roku później pojawi się nowy lepszy model i producent przestaje w wspierać twoje urządzenie. Dobrym przykładem może być popularny pod koniec 2010r tablet Galaxy Tab. Ludzie który kupili te tablety pewnie się zaskoczyli że niecałe pół roku później wsparcie dla ich modelu zostało zakończone. Tablet nigdy nie dostał Androida 3.0 który podobno był zaprojektowany pod tablety (ale zapomniano o tych które były już na rynku)

Dlatego wydaje mi się że instalacja Androida to strata miejsca. Taki system przestanie dostawać poprawki po roku. Podczas gdy cykl życia tabletu z Windows jest liczony na 6-8 lat. Czyli przez większość czasu Android byłby tylko balastem zajmującym miejsce.

Avatar
MP (niezalogowany) | 18.02.2012 11:29#71

@Serdek
Dostajesz "lajka" ;-)
Postawa godna szacunku. Ostatnio rozsądek nie jest popularny...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 18.02.2012 13:40#72

@chrome_9:
A jak ludzie kupili sobie kiedyś tam np. Xperia X8, to też mają aktualizowanego, tzn. jak wyjdą poprawki błędów to je dostaje choć dalej ma Androida 2.1. I czym to się różni od Windowsa. Bo wątpię, żeby np. MS dał aktualizację z Windows 8 do Windows 9.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 18.02.2012 13:53#73

@czerw:
Galaxy Nexus ma procesor 1.2 GHz (iPhone 4S ma 0.8 GHz), Galaxy Nexus ma ekran AMOLED (iPhone 4S ma LCD) co daje lepeszy kontrast (w LCD jest np. świeca czerń). Na Galaxy Nexus jest Flash (wciąż potrzebny dla działania tak wielu stron), no i jeszcze te śmieszne blokady Apple'a, jak by to był telefon ich a nie twój dosłownie. I za dco te dodatkowe 700 zł, za system (swoją drogą do Androida 4.0 się nie umywa)? Czy za logo?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 18.02.2012 21:06#74

@przemek1234 - procesor to nie wszystko i Apple pokazuje to z klasą, każdy telefon otrzymuje 1-2 duże aktualizacje i przy żadnej się nie męczy, tak jak to ma miejsce przy Androidzie, że trzeba pakować coraz mocniejsze procki ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 18.02.2012 22:12#75

@przemek1234
A po co w telefonie Flash? Ja dodzwonię się wszędzie bez tego wynalazku.

Avatar
czerw (niezalogowany) | 18.02.2012 22:50#76

@przemek1234

flash?a do czego to?-mi nie potrzebne,zresztą i tak "umiera"

blokady-czego?-sądzę,ze nie wiesz w ogóle o czym piszesz :/ suma sumarum większość smartów i tak wzoruje się na iPhone ,a w szczególności Samsung.

Android?owszem w domu oprócz iOS są jeszcze 2 fony z antkami i 1 z WM i szczerze wolałbym z WM-wazne,że stabilne i bezpieczne.

ps.zona za aplikacje z marketushit do wysyłania mms czy jakoś tak dostala rachunek w wysokości ok 800zl.ponieważ aplikacja w tle łączyła się z płatnymi numerami na ukrainie -więc lepiej trzmać się z dala od systemów nad którymi nikt nie czuwa ani nie bierze odpowiedzialności!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 19.02.2012 8:41#77

@czerw:
Bo bardzo dużo stron go wymaga, weź se choćby strony marek samochodów.
@Maciej_S:
Smartfon służy nie tylko do dzwonienia (telefon i owszem), ale też do internetu, powodzenia na iPhone ze stroną Toyoty, czy Wrzutą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 19.02.2012 8:52#78

@czerw:
1. Blokada instalacji programów homebrew.
2. Blokada instalacji programów napisanych przez siebie, chyba, że zapłacisz 99$.
3. Można pisać programy tylko na komputerach Mac, publikować tylko w App Store, płatności wewnętrzne w programie pobierać tylko przez App Store, nie można publikować żadnego programu, który zagraża interesom Apple i jego partnerów.
4. Nie można montować wymiennej pamięci.
5. Pliki można wgrywać na tel. tylko przez iTunes.
6. Nie ma łączności z telewizorem przez USB ani DLNA w celu odtworzenia na nim materiału, jest za to udumany przez Apple zamknięty zamiennik dla DLNA.
7. Nie można pobierać na tel. plików o rozmiarze ponad jakiś tam.

"ps.zona za aplikacje z marketushit do wysyłania mms czy jakoś tak dostala rachunek w wysokości ok 800zl.ponieważ aplikacja w tle łączyła się z płatnymi numerami na ukrainie -więc lepiej trzmać się z dala od systemów nad którymi nikt nie czuwa ani nie bierze odpowiedzialności!" - to są pojedyncze wypadki, a odrobina ostrożności pomaga takich sytuacji uniknąć, nawet do App Store bywały wpuszczane wątpliwej reputacji aplikacje.
Ale nie martw się. Kolesia od takiej aplikacji łatwo namierzyć policji, bo rejestrując się w AM jako programista zapłacił 25$ kartą kredytową, przez co bank i AM mają jego dane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 19.02.2012 11:01#79

@przemek1234
Oczywiście, zgadza się. A zadałem to pytanie trochę przewrotnie, bo odnoszę wrażenie że wielu użytkowników zapomina, do czego służy telefon, w tym smartfon. A dla wielu funkcja telefonu w smartfonie jest chyba zbędna ;-)

Avatar
czerw (niezalogowany) | 19.02.2012 13:25#80

przemek1234 | 19.02.2012 8:52#80
@czerw:
1. Blokada instalacji programów homebrew-NIE INTERESUJE MNIE
2. Blokada instalacji programów napisanych przez siebie, chyba, że zapłacisz 99$. -NIE INTERESUJE MNIE
3. Można pisać programy tylko na komputerach Mac, publikować tylko w App Store, płatności wewnętrzne w programie pobierać tylko przez App Store, nie można publikować żadnego programu, który zagraża interesom Apple i jego partnerów. -NIE INTERESUJE MNIE
4. Nie można montować wymiennej pamięci. -w HTC i innych również nie można
5. Pliki można wgrywać na tel. tylko przez iTunes. -HAHAHA wgrywam od dłuższego czasu przez Wifi dzięki róznym aplikacjom które ANTEK dopiero zaczyna wdrażać do swojego systemu
6. Nie ma łączności z telewizorem przez USB ani DLNA w celu odtworzenia na nim materiału, jest za to udumany przez Apple zamknięty zamiennik dla DLNA. --NIE INTERESUJE MNIE ,to dla maniakalnych gadżeciarzy
7. Nie można pobierać na tel. plików o rozmiarze ponad jakiś tam.

"ps.zona za aplikacje z marketushit do wysyłania mms czy jakoś tak dostala rachunek w wysokości ok 800zl.ponieważ aplikacja w tle łączyła się z płatnymi numerami na ukrainie -więc lepiej trzmać się z dala od systemów nad którymi nikt nie czuwa ani nie bierze odpowiedzialności!" - to są pojedyncze wypadki, a odrobina ostrożności pomaga takich sytuacji uniknąć, nawet do App Store bywały wpuszczane wątpliwej reputacji aplikacje.
Ale nie martw się. Kolesia od takiej aplikacji łatwo namierzyć policji, bo rejestrując się w AM jako programista zapłacił 25$ kartą kredytową, przez co bank i AM mają jego dane.

-wiec żona jest tym pojedyńczym przypadkiem i jakoś nie zwrócili i nie zwrócą -ani google ani operator sieci mimo,że mój koszt to dzień pracy do tyłu to jednak nie lubię komuś za free dawać kasy.

Avatar
SpeedyBangBong (niezalogowany) | 19.02.2012 14:35#81

Osobiście zawsze pobieram najnowszą wersję androida z xda i od dawna mam 4.0 .

Avatar
MrówaBdg (niezalogowany) | 20.02.2012 0:34#82

I co to da? Powiedzmy sobie szczerą prawdę że rynek, powoli bo powoli, ale już się nasyca tabletami itp. I co z tego że wydadzą nowego Andka, jak ICS jest bodajże tylko na 1% urządzeń z Androidem ? Mogą to wydać, ale jak producenci nadal będą tak podchodzić do tematu i olewać aktualizacje systemów swoich produktów (np. Lenovo) to świata tym nie zawojują...Google powinno wywrzeć trochę nacisku w tej sprawie, bo inaczej trochę lipa bydzie ;p A jak nie będzie większych problemów z instalacją Windy to ludzie z Gingerbreada zaczną się przerzucać, a to przecież ponad połowa użytkowników androidowych zabawek... Z resztą ciekaw jestem jak Windows 8 będzie wyglądać w praktyce... ze zgodnością. Będzie wersja tylko na Tegrę czy jakimś cudem będzie to pasować na większą ilość platform i konfiguracji?

Avatar
as3 (niezalogowany) | 20.02.2012 12:36#83

@czerw

flash?a do czego to?-mi nie potrzebne,zresztą i tak "umiera"

flash nie umiera tylko porzuca rozwijanie wtyczki mobilnej na rzecz AIR (czyli aplikacji poza przeglądarką )!!! ...flash idzie w kierunku wydajnych gier(stage3d) na plugin przeglądarki desktopu oraz poza nią w postaci AIR(AIR to środowisko runtime)...

ps. Umierają to raczej możliwości przeglądarek mobilnych jako miejsca do swobodnego wyboru technologii produkcji zawartości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 20.02.2012 18:03#84

@czerw:
Który to niby telefon HTC z Androidem nie ma slotu SD?

Avatar
czerw (niezalogowany) | 21.02.2012 0:27#85

no przepraszam bo sie aż tak nie zagłebiałem i w sumie HTC tak sobie palnąłem-ale na dowód poprawki np sztandarowe androida to: GALAXY NEXUS (brak slotu kart microSD)http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/2._Samsung_Galaxy_Nexus-4376/strona/166...

Avatar
adam2366 (niezalogowany) | 03.03.2012 18:04#86

dobra darmowa nawigacja w androidzie:) fajnie, kupię nokię lumię chociaż tanią 6xx i mam darmową lepszą nawigację. osobiście posiadam nokie e52, androida jakiego trzymałem to galaxy ace i galaxy note, powiem jeden wolniejszy od drugiego, chociaż note mnie zaskoczył za pierwszym razem ale jak kolega dał mi się nim pobawić to już nie było fajnie, iphone masz i zawsze szybko chodzi bo system jest zintegrowany z sprzętem a nie takie bzdety że mam androida i kupię za 700 zł i będzie się zacinał. przy tym nawet WP lepiej wychodzi. ja przynajmniej czekam aż wyjdzie ipad 3 czy hd nie ważne, bo tak szybko bedzie chodził, steve pokazał że otwarte tak prędzej czy później będzie zwalniało. Tak czy inaczej Microsoft i Apple pod względem aktualizacji systemów są lepsze od androida, i każdy to powie. Bo taka prawda

Avatar
wiwi (niezalogowany) | 07.03.2012 11:04#87

SGS1 chodzi u mnie na 2.3.4
Note na 2.3.5
Nie widzę ani trochę, żeby którykolwiek zwalniał w jakikolwiek sposób.
Aktualizację SGS robilem własnoręcznie na podstawie instrukcji z netu. Wszystko chula jak trzeba. Do tego stopnia że nie szukam następnych aktualizacji.
Poza tym aktualizacja to jest z 2.3.3 na 2.3.4 a nie z 2.2 na 4.0
To tak jakbyście zaktualizowali sobie cokolwiek z 7 na 8 albo z xp na vistę...

Avatar
grzegorz43646 (niezalogowany) | 13.04.2012 22:27#88

Ja zainstalowalem androida 4.0 na moim sgs i śmiga aż miło - gdybym miał czekać na samsunga, to bym prędzej kupił sobie nowy telefon :-)

Avatar
:))) (niezalogowany) | 06.05.2012 19:44#89

Czyli będą tablety hybrid OS Windows+Android ? No i dobrze bo obu systemów potrzebuję . A teraz tylko czekać aż dołożą tablety Trio OS = Windows+Android+iOS , potrzebuję takiego .

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av