Centrum Oprogramowania Ubuntu z systemem ocen

28.01.2011 10:27, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: News
NewsImage

W ramach aktualizacji wersji testowej Ubuntu 11.04 pojawiła się nowa wersja Centrum Oprogramowania Ubuntu, która umożliwia ocenę oraz zrecenzowanie aplikacji.

Możliwość oceniania i komentowania programów ma być jedną z nowości w Ubuntu 11.04, który ma zostać wydany w kwietniu br. Użytkownik Ubuntu ze skonfigurowanym kontem w usłudze Ubuntu One będzie mógł wystawić ocenę oraz napisać recenzję danej aplikacji, natomiast każdy użytkownik będzie mógł przeglądać wystawione już opinie. Zgodnie z zapowiedziami o częstszych aktualizacjach podobna aktualizacja Centrum Oprogramowania trafi w lutym do użytkowników wydanego w październiku Ubuntu 10.10.

Centrum Oprogramowania w przyszłości ma pojawić się również w innych dystrybucjach. Kilka dni temu odbyło się spotkanie przedstawicieli projektów skupionych wokół Linuksa (Debian, Fedora, KDE/openDesktop.org, Mageia, openSUSE, Tux Distro oraz Ubuntu), którego celem było omówienie podstaw projektu AppInstaller.

AppInstaller jest umowną nazwą ujednoliconego menadżera pakietów, który pojawi się w przyszłych wydaniach popularnych dystrybucji. Korzystać ma on z PackageKit, Open Collaboration Services oraz silnika wyszukiwawczego Xapian. Nowy menedżer ma uprościć proces zarządzania aplikacjami, dać użytkownikom możliwość komentowania i oceniania aplikacji. Użytkownik ma nie być rozpraszany mnogością kategorii oraz nazw, które nic nie mówią początkującym użytkownikom. AppInstaller ma również uprościć proces wymiany pomiędzy różnymi dystrybucjami metadanych o pakietach.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (62)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 28.01.2011 10:29#1

wow tej funkcji brakowało mi w linuksie :)

Avatar
10.04 (niezalogowany) | 28.01.2011 10:35#2

no nareście

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kstarski | 28.01.2011 10:36#3

@gulczkwas11
zgadzam się :-)

Avatar
kodzisz (niezalogowany) | 28.01.2011 10:39#4

niewolne też będą podpięte? Jak robić jedno repo to ze wszystkim, dopiero to ma sens.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sirion | 28.01.2011 10:39#5

centrum oprogramowania oprócz indicatorów to jedyna funkcja, która trzyma mnie mocno przy ubuntu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tamlin1989 | 28.01.2011 10:40#6

Moim zdanie macie rację. Jest tylko jeden problem który mnie wkurza, linux nie wspiera mojej drukarki, tak już dawno bym z niego korzystał jak z systemu podstawowego...

Avatar
Aby (niezalogowany) | 28.01.2011 10:43#7

Nareszcie, to krok w dobrym kierunku. Mam nadzieje, że rozwiązanie to przyjmie się na szeroką skalę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adaskooo | 28.01.2011 10:44#8

Bardzo mnie cieszy pomysł na ujednolicenie menadżera pakietów. Mam nadzieję, że dzięki temu więcej twórców komercyjnego (i nie tylko) oprogramowania zacznie patrzeć na Linuksa przychylnym okiem.

Avatar
Asmageddon (niezalogowany) | 28.01.2011 10:44#9

Zdecydowanie pozytywna nowość. Jestem bardzo zadowolony z kierunku w jakim zmierzają desktopowe dystrybucje linuksa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeman_qwerty | 28.01.2011 10:48#10

Fajna sprawa. W Mint (w Mincie?) są chyba takie oceny gwiazdkami w ich centrum oprogramowania (tak mi się wydaje).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alfredo_Martino | 28.01.2011 10:50#11

może mi ktoś powiedzieć, kiedy w Ubuntu będa normalne web fonty??? te domyślne systemowe to jakis koszmar.

Avatar
@Alfred_Martino (niezalogowany) | 28.01.2011 11:00#12

po pierwsze to nie wiem co widzisz nie tak? Jaki koszmar u mnie wszystko wygląda wydaje mi się że lepiej niż w windowsie7, natomiast zazwyczaj doinstalowuje mscorefonts no a teraz ta dopracowana czcionka UBUNTU też jest całkiem ładna, dobrze się na niej czyta arty w necie

Avatar
tomikX9000 (niezalogowany) | 28.01.2011 11:07#13

W Mincie już od dawna jest coś takiego.

Avatar
kolar (niezalogowany) | 28.01.2011 11:22#14

Dobry pomysł z tymi ocenami w centrum oprogramowania. Będzie się można czymś sugerować nie znając kompletnie gotowych do instalacji programów. A jest w czym wybierać...
Można by tez podawać swoje sugestie nowego oprogramowania/gier które mogłyby się znaleźć w Centrum Oprogramowania.

A ujednolicenie pakietów to ważny krok w dobrą stronę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 28.01.2011 11:32#15

@Alfredo_Martino

wiem o czym mówisz ;) moja rada jest taka : ściągnij i zainstaluj wszystkie aktualizacje oraz zainstaluj i skonfiguruj sterownik do karty graficznej ;)
U mnie Czcionki w przeglądarce WWW oraz aplikacji są b. ładne ;)
nie rażą w oczy itd. :)

pozdrawiam :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 11:32#16

Cały pomysł NIE polega na ujednolicaniu pakietów!

A na ujednolicaniu i dzieleniu się informacjami o poszczególnych aplikacjach (a nie pakietach) pomiędzy dystrybucjami. Celem jest stworzenie społecznośći użytkowników skupionych wokół aplikacji. Wszelkie komentarze, oceny, screenshoty będą dzielone, niezależnie od dystrybucji (lub w stopniu, któy będzie odpowiedni dla danej dystrybucji).
W ten sposób, użytkownicy Linuksa będą mogili myśleć w kategoriach całych aplikacji, a nie poszczególny zależnych od dystrybucji pakietach.

Projekt też chce schować "pakiety" z przed oczu użytkownika, jako szczegół implementacyjny, nie istotyny dla użytkownika.

Za to w żadem sposób projekt nie doprowadzi do ujednolicenia jedego formatu pakietów, czy jednego schematu rozmieszczenia plików w systemie plików.
Choć o tym użytkownicy nie będą wiedzieć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 11:39#17

@Alfredo_Martino

Czcionki będą dokładnie takie, jak tego życzą sobie twórcy stron, gdy zaczną oni osadzać czcionki na stronach. html5test.com jest dobrym przykładem, punktacja jest właśnie wyświetlana fontami pobieranymi ze stronki.

Ale do tego potrzeba przeglądarki, która wie co zrobić z takimi fontami. Dobra wiadomość jest taka, że skrystalizował się jeden standard i wszyscy chcą go dodać do swoich przeglądarek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 28.01.2011 11:41#18

@Wirrus
Jakiego typu czcionek i jakiego rozmiaru używasz w przeglądarce?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 11:43#19

@dzonkasek

-1

Ty tak powiedziałeś....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 11:45#20

Inną nazwą, pod którą można poczytać o inicjatywie to "AppStream" ale to też wewnętrzna nazwa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vifon | 28.01.2011 11:47#21

Nie podoba mi się to. Czekam tylko aż menedżer pakietów będzie zawierał serwis społecznościowy. To ma służyć do zarządzania pakietami, od recenzji jest setka innych miejsc.
Pomysł ciekawy, ale powinna być to oddzielna, niezależna od menedżera, aplikacja. Kto chce - wgrywa, kto nie chce - może zignorować istnienie takiego bytu. Niech nawet będzie preinstalowane w Ubuntu, ja i tak się ewakuuję po sesji na inne distro.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 28.01.2011 11:49#22

@przemo_li ja widzę że ty wiesz coś więcej, więc mam pytanie. Czy to co napisano powyżej ma cokolwiek wspólnego z tym, że są niezależne systemy pakietowania – mamy deb, rpm i inne, mi nieznane?

Centrum Oprogramowania to była jedna z tych rzeczy, które sprawiły, że zrezygnowałem z Ubuntu. Program pisany w pythonie powoli zamieniający się w jakiś wszystko-mający-kombajn, włączał mi się z zegarkiem w ręku około 5-10 sekund... Ponad to często go przypadkiem włączałem, więc często doświadczałem jego ociężałości. Kolejny problem, to oceny, gdzie istotą problemu jest to, że owe oceny były w jakimś odpowiedniku dzisiejszego CO, tylko że zniknęły na czas kolejnych wydań Ubuntu.

Druga część newsa już mnie dużo bardziej cieszy, ponieważ oznacza ona, że jest szansa na możliwość kupowania aplikacji nie będąc przy tym posiadaczem Ubuntu. Oczywiście cieszy mnie to, bo zakładam (może naiwnie, ale to się okaże), że pewnego dnia wybór aplikacji kupnych będzie na prawdę duży... No i oczywiście zakładam, że to też jest istota projektu ujednolicenia tychże programów – płatne aplikacje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mavelle | 28.01.2011 11:49#23

Ujednolicenie - słowo na które od dawna czekałem w Świecie pingwinka :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 28.01.2011 11:52#24

Vifon@ zdaję się, że podobne idee są już od lat implementowane w innych tego typu programach (lub stronach internetowych o podobnym przeznaczeniu) i wydaje mi się, że wszędzie się to sprawdza. Wydaje mi się, że po prostu masz jakieś swoje widzi-mi-się. Wydaje mi się, że brak Ci empatii... Wydaje mi się, że powinieneś wyjść na pole, bo może za rogiem się jacyś magowie bawią fire wallem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Securitas | 28.01.2011 11:57#25

A jak jeszcze uda im sie w koncu opracowac system w ktorym bedzie mozna bez przeszkod uruchamiac gry i programy z windy( niestety przez wine i inne emulatory nie wszytsko da sie uruchomic...a jesli juz sie da to nie sa to efekty ktorych mozna sobie zyczyc) to w koncu mozna by zrobic papa windzie...co niestety nie nastapi w najblizszej przyszlosci...a szkoda

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 28.01.2011 12:11#26

@Sekuritas, przepraszam, ale kto ma się tym zajmować? Twórcy systemu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 28.01.2011 12:16#27

@Vifon: Nikt nie zabroni Ci instalacji np. Synaptica albo korzystania po prostu z np. apt-geta. Centrum Oprogramowania jest adresowane do troszkę innej grupy użytkowników. Tutaj użytkownik może się dowiedzieć do czego dany program służy, gdzie może go znaleźć w menu oraz doinstalować rozszerzenia.

Przeglądając materiały do publikacji natrafiłem na grafikę, która doskonale obrazuje problemy związane z zarządzaniem pakietami w systemie:
https://fedoraproject.org/w/uploads/1/13/Updates-pkgkit-before.png

@Druedain: Co do szybkości Centrum Oprogramowania na wiki widziałem, że wersja przygotowywana dla 11.04 będzie zawierała poprawki mające na celu zoptymalizować start aplikacji.

Nie natrafiłem natomiast na informacje, czy płatne aplikacje ze sklepu Ubuntu będzie można zamówić poza samą dystrybucją.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 28.01.2011 12:32#28

Jeśliby Cannonical chciało dalej być kojarzone ze sklepem z aplikacjami, to myślę, że mogliby się ograniczyć przynajmniej do samego konta na UbuntuOne zamiast ograniczać ludziom wybór do ich dystrybucji... "Jeśli", bo z tego co widzę, to na razie chyba jeszcze "nikt nic nie wie" :P

Dzięki za informację @tomick.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 28.01.2011 12:34#29

@gulczkwas11
W jądrze raczej nie potrzeba takiej funkcji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 28.01.2011 12:36#30

@mavelle
Raczej tak nie będzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shun | 28.01.2011 12:38#31

Potwierdzam istnienie funkcji oceniania w Menadżerze Oprogramowania Linux Mint 10. Szkoda tylko iż to miętowe narzędzie ma tendencje do "samo zamrażania się" podczas wykonywania w nim operacji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krysban | 28.01.2011 12:38#32

@tamlin1989

,,Jest tylko jeden problem który mnie wkurza, linux nie wspiera mojej drukarki, tak już dawno bym z niego korzystał jak z systemu podstawowego...,,

Jedynym i rozsądnym sposobem na to jest świadomy zakup sprzętu. Kiedyś też miałem podobne problemy lecz teraz kupuję TYLKO taki sprzęt który jest obsługiwany przez jadro lub są do niego sterowniki. Ostatnio kupiłem kamerkę Logitech C500. Kupiłem ją świadomie ponieważ jest obsługiwana przez jądro (sterownik UVC). Działa nienagannie po podłączeniu do portu USB bez potrzeby doinstalowywania sterownika.

http://www.quickcamteam.net/devices

Podobnie jest z drukarkami i innym sprzętem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 12:54#33

@Druedain

AppInstaller nie tyle jest odpowiedzią na istnienie wielu formatów pakietów i ich menadżerów. Co na fragmentację meta-danych o aplikacjach. Oraz na problem jaki możę sprawić ZU myślenie o aplikacjach w kontekście pakietów.

Dzięki AppInstaller, będziemy mogli np. zobaczyć screeny danej aplikacji, nawet gdy osoby przygotowujące aplikację dla naszej dystrybucji nie dodały ich do opisu. AppInstaller poszuka ich w meta-danych zgromadzonych dla paczek innej dystrybucji. Tak samo komentarze i oceny będą dzielone pomiędzy dystrybucjami.

Innym ważnym celem jest ujednolicenie sposobu w jaki aplikacje się instaluje. Obecnie, większość dystrybucji posiada własne formaty, menadżery oraz unikalne GUI. App Installer będzie "zasłoną", wspólnym frontem, który ZU zobaczy na wszystkich dystrybucjach.

Podczas gdy dalej gdzieś w "bebechach" dalej będą pracowały mechanizmy specyficzne dla danej dystrybucji.

To troszkę tak jak z działem linuksowym DP. Komentarze, oceny, screeny są wspólne, mimo, że do pobrania mogą być pakiety dla różnych dystrybucji.

Oznacza to też, że aplikacje przygotowane na konkretne dystrybucje NIE będą automatycznie (magicznie?) dostępne na inne (ale meta dane już tak). Więc sklep aplikacji Ubuntu, dalej będzie dostępny tylko dla Ubuntu (a przynajmniej AppInstaller nie jest projektem, który to zmieni).

Oznacza to też, że stare mechanizmy (yum, apt-get, synaptic) dalej będą działały, i zaawansowani użytkownicy będą mogli z nich korzystać, jeśli zechcą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 12:56#34

"Przeglądając materiały do publikacji natrafiłem na grafikę, która doskonale obrazuje problemy związane z zarządzaniem pakietami w systemie:
https://fedoraproject.org/w/uploads/1/13/Updates-pkgkit-before.png"

Dokładnie takie szczegóły, AppInstaller chce ukryć przed ZU.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vifon | 28.01.2011 12:57#35

@Druedain
Po prostu uważam, że każdy program powinien mieć swoje przeznaczenie. Nie lubię kombajnów. Keep it simple.

@tomick
W sumie nie pomyślałem, że na pewno zostawią narzędzia tekstowe.
Ciekawy obrazek, chyba sobie zapiszę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chłop | 28.01.2011 13:07#36

Też mam taką drukarkę, że muszę dla niej trzymać Windows jako sterownik. Ironia - wszyscy słyszeli o tuszach droższych od drukarki a ja mam STEROWNIK do drukarki droższy od drukarki :D.

Jeśli chodzi o czcionki to może ktoś (np Alfredo) by rzucił screenami dla porównania, bo równie dobrze można by narzekać, że w Windows łąka jest bardziej zielona.
Choć z drugiej strony jeśli nie ma innych rzeczy, do których można się przyczepić to tylko pozazdrościć zadowolenia. Dla mnie np. w Ubuntu jest jeszcze parę ważniejszych rzeczy do zrobienia.

@Securitas | 28.01.2011 11:57 #25
"A jak jeszcze uda im sie w koncu opracowac system w ktorym bedzie mozna bez przeszkod uruchamiac gry i programy z windy"

Jak ci mocno zależy na programach z windy, bez których nie możesz się obejść jest na to dobry sposób:
Zainstaluj sobie na drugiej partycji Windows. Nie jest drogi a bardzo funkcjonalny i zupełnie dobrze spełnia Twoje zapotrzebowanie :D.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chłop | 28.01.2011 13:24#37

@przemo_li
"Innym ważnym celem jest ujednolicenie sposobu w jaki aplikacje się instaluje. Obecnie, większość dystrybucji posiada własne formaty, menadżery oraz unikalne GUI. App Installer będzie "zasłoną", wspólnym frontem, który ZU zobaczy na wszystkich dystrybucjach.

Podczas gdy dalej gdzieś w "bebechach" dalej będą pracowały mechanizmy specyficzne dla danej dystrybucji."

Czy więc dobrze rozumuję, że odpalony w fedorze AppInstaller będzie wyglądał jak w ubuntu; screeny, komentarze i oceny pobierze ze swoich serwerów a przy wciśnięciu po prostu uruchomi w tle "rpm -i cośtam cośtam" (czy jak to tam w fedorze wygląda) i dalej wszystko się potoczy jakby polecenie po prostu było wydane w fedorowej konsoli?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alfredo_Martino | 28.01.2011 13:27#38

zawsze instaluje pakiet mscorefonts i fonty na stronach są dużo mniejsze niz na windows7. pomaga no squint - dodatek do przegladarki firefox, tyle tylko ,że fonty robią się wówczas za duże i za grube. a ubuntu font owszem jest super, tylko,że najlepiej nadaje sie do powloki systemowej a nie na strony internetowe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeman_qwerty | 28.01.2011 13:47#39

@Alfredo_Martino

Czcionki w moim FF:

Domyślna czcionka: serif rozmar 16
Zaawansowane:
Czcionki Środkowoeuropejskie
Proporcjonalna: Szeryfowa rozmiar 16
Szeryfowa: serif
Bezszeryfowa: sans-serif
O stałej szerokości: monospace rozmiar 12
Minimalny rozmiar czcionki: Brak
Pozwól stronom używać inne czcionki niż ustawione tutaj

I wszystko wygląda dobrze bez kombinowania. Można ustawić takie same czcionki jak w MS, ale według mnie wygląda gorzej.
Czasami może też wyglądać źle po odpaleniu systemu z live CD, bo nie są zainstalowane aktualizacje i własnościowe sterowniki karty graficznej, albo przy użyciu jakiejś niedopracowanej przeglądarki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alfredo_Martino | 28.01.2011 13:56#40

freeman możesz zamiescic zrzut strony onet.pl?

http://picturepush.com/ - mozna wstawic jpg bez rejestracji

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alfredo_Martino | 28.01.2011 13:59#41

na windows 7 moge siedziec dziesięć godzin na sieci i wszystko jest ok, natomiast na ubuntu 10.10 juz po 20 minutach zaczynaja mnie bolec oczy, a wszystko przez te male brzydkie, zle wygladzone czcionki. oczywiscie dogrywam wlasnosciowe sterowniki i nic nie zmieniam w ustawieniach. wszystko jest domyslnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Alfredo_Martino | 28.01.2011 14:05#42

http://picturepush.com/host.php?image=4945213

tak wyglada onet.pl na windows7

jesli na ubuntu10.10 onet.pl bedzie wygladal tak samo jak na zamieszczonym screenie to bedzie pięknie ;)

Avatar
harlow (niezalogowany) | 28.01.2011 14:06#43

szkoda, że ten cały szum nie doprowadzi do stworzenia jednego uniwersalnego instalatora np. run
w linuxie bardzo by się coś takiego przydało

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeman_qwerty | 28.01.2011 14:08#44

@Alfredo_Martino

Proszę:
http://picturepush.com/public/4945214

Może jesteś estetą i widzisz to na co ja nie zwracam uwagi. W pracy mam Windowsa XP Professional i nie doczuwam dyskomfortu ani na Win ani na Ubuntu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freeman_qwerty | 28.01.2011 14:17#45

@Alfredo_Martino

Temat był poruszany na DP już wiele razy.
Ja nie widzę różnicy patrząc na te zrzuty.

Powiem, że spotkałem się z beznadziejnymi czcionkami w jakiejś przeglądarce, nie pamiętam, czy to było Midori, czy inna. Czcionka była malutka i były przyciski + i -, ale po powiększeniu wszystko się rozjeżdżało.

A w Firefoksie, Chromium i Operze na Ubuntu 10.10 nie mam zastrzeżeń.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 14:56#46

@chłop

Dokładnie, AppInstaller zaprzęgnie bezpośrednio PackageKit. Który z koleji będzie instalował pakiety secyficzne dla Fedory (w formacie rpm). Pod Ubuntu AppInstaller zaprzęgnie do pracy PackageKit, który z koleji zainstaluje pakiety specyficzne dla Ubuntu (w formacie deb).

Dalej zaś yum, czy apt-get będą działały po staremu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chłop | 28.01.2011 15:20#47

Czyli taka uniwersalna nakładka na wszystkie managery pakietów chowająca to czego użytkownicy nie chcą i jednocześnie dająca to co rzeczywiście im się przyda i ułatwi poruszanie się po świecie linuksowych aplikacji.
Czy tylko mi się wydaje, że jest to rewolucyjne podejście?
Idąc dalej nie będzie też mieć sensu "wojna" między rpm i deb bo dla zwykłego użytkownika nie będzie miało to znaczenia. Jeszcze dalej - nie będzie on wiedział czy w ogóle istnieją jakieś deby i rpmy.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 28.01.2011 16:02#48

@gulczkwas11 | 28.01.2011 10:29 :
No naprawdę.
Ubuntu, to nie jest społecznościowy Linux Mint, by wprowadzać takie społecznościowe funkcje, jak możliwość oceniania paczek.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 28.01.2011 16:05#49

@Adaskooo | 28.01.2011 10:44 :
Ja zrozumiałem, że chodzi o interfejs graficzny dla użytkownika, a takie projekty już istniały, choćby Shaman2, Moun czy jakieś projekty rozwijane w ramach prac nad PackageKit.
Wyczytałem, że nie chodzi o techniczne aspekty, a jedynie użytkownika.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 28.01.2011 16:11#50

@Securitas | 28.01.2011 11:57 :
To dlaczego chcesz zrezygnować z Windows? Jeżeli masz wymagania: "chcę darmowego Windows lub Windows pozbawionego pewnych wad", to pisz o tym do Microsoftu.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 28.01.2011 16:14#51

@przemo_li | 28.01.2011 12:54 :
Ja to widzę tak - koniec z pisaniem opisów programów i wsadzaniem tego do paczek - można, ale po co? W końcu każda paczka będzie mieć dokładny opis w natywnym języku, pisany przez samych autorów.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 28.01.2011 16:21#52

@harlow (niezalogowany) | 28.01.2011 14:06 :
Przecież istnieje setka takich instalatorów. Użytkownik jednak o nich nic nie wie, ponieważ są to instalatory typu Windows(że tak napiszę), czyli do dostarczania wraz z nimi gotowych aplikacji.
Dla przykładu Defcon, Robin Hood: Legend of Sherwood korzystają z instalatorów uniwersalnych, przygotowanych przez jakiś inny zespół ludzi.
Może sklep Wupra odpowie, z jakiego instalatora korzystają, ale chyba korzystają z MojoInstaller.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 28.01.2011 16:22#53

@chłop | 28.01.2011 15:20 :
To nie jest rewolucyjne podejście. Poczytaj o PackageKit.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bonzo97 | 28.01.2011 16:50#54

@Alfredo_Martino

Podobnie jak Freeman_qwerty nie widzę większej różnicy w wyglądzie czcionek na stronach. Oto mój zrzut Onetu spod Opery:

http://picturepush.com/public/4945983

Na Firefoksie i Chrome wygląda to praktycznie identycznie.
Zrzut robiony na Ubuntu 10.04 , zainstalowany pakiet ubuntu-restricted-extras (w tym wypadku chodzi o Microsoft True Type
Core Fonts zawarte w tym pakiecie) i nic poza tym nie ruszane w kwestii wyglądu.

Co prawda nie zamierzam cię przekonywać do Ubuntu, zwłaszcza jeśli zamierzasz przez 10 godzin non-stop wypalać sobie oczy i mózg w internecie .... ale jakichś drastycznych różnic w wyglądzie czcionek na stronach to ja nie widzę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
chłop | 28.01.2011 17:11#55

@notgnucy
Dzieki, człowiek uczy się przez całe życie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 28.01.2011 18:18#56

@chłop

"Czyli taka uniwersalna nakładka na wszystkie managery pakietów chowająca to czego użytkownicy nie chcą i jednocześnie dająca to co rzeczywiście im się przyda i ułatwi poruszanie się po świecie linuksowych aplikacji.
Czy tylko mi się wydaje, że jest to rewolucyjne podejście?
Idąc dalej nie będzie też mieć sensu "wojna" między rpm i deb bo dla zwykłego użytkownika nie będzie miało to znaczenia. Jeszcze dalej - nie będzie on wiedział czy w ogóle istnieją jakieś deby i rpmy."

Dokładnie tak!

@notgnucy (niezalogowany)

"@chłop | 28.01.2011 15:20 :
To nie jest rewolucyjne podejście. Poczytaj o PackageKit."

AppInstaller będzie oparty o PackageKit ! Co co będzie robił lepiej to "schowanie" podziału poszczególncych aplikacji na pakiety z przed oczu ZU. AppInstaller chce też wykorzystać inne gotowe klocki, jak serwer wyszukiwania pełnotekstowego Xapian, czy OCS.

Obaj macie rację.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wujek- | 28.01.2011 20:55#57

Dobra rzecz ! Wreszcie będe wiedział czy złe czy dobre oprogramowanie instaluję :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wujek- | 28.01.2011 20:56#58

Dobra rzecz ! Wreszcie będe wiedział czy złe czy dobre oprogramowanie instaluję :)

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 29.01.2011 8:54#59

@przemo_li | 28.01.2011 18:18 :
Widziałem filmik z prezentacji, i AppInstaller, to faktycznie świeże podejście. AppInstaller będzie wyszukiwać programy w zupełnie innych zasobach niż pakiety(tzn. informacje o programach). Informacje będą zbierane w plikach desktop.
Natomiast wyszukiwanie pełnotekstowe, to troszeczkę przesada. Trudno jest zrobić wyszukiwanie pełnotekstowe dla języka polskiego. Może programy, to jakaś bardziej ograniczona kategoria, ale i tak wyszukiwanie pełnotekstowe wprowadzi brak kompletności wyników wyszukiwania i być może nawet brak dokładności.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 29.01.2011 19:52#60

A kiedy coś podobnego wyjdzie na windowsa?

Avatar
Ojciec Anonima (niezalogowany) | 30.01.2011 15:31#61

@Anonim (niezalogowany)

"A kiedy coś podobnego wyjdzie na windowsa?"

Już wyszło, tylko przegapiłeś i teraz musisz czekać cały rok aż znowu wyjdzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gtriderxc | 02.02.2011 8:03#62

@Anonim
Dopóki Window$ jest robiony dla pieniędzy: nigdy. Poza tym Microsoftowe dziury by tego nie wytrzymały. O rejestrach już nie wspomnę.
Póki co jesteś na stronie, będącej namiastką Centrum

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av