IKO rozszerza zasięg na klientów innych banków

IKO rozszerza zasięg na klientów innych banków

Marcin Paterek
02.09.2013 12:35

W ciągu pół roku od uruchomienia IKO, z możliwości płacenia telefonem skorzystało 50 tysięcy osób. To wystarczyło, by system ten stał się fundamentem wspólnego standardu płatności mobilnych, nad którym od lipca pracuje sześć działających w Polsce banków. Ma on być gotowy dopiero przed świętami, ale już teraz można poczuć jego przedsmak — PKO BP uruchomił dziś Portmonetkę IKO, pozwalającą korzystać z systemu wszystkim osobom, które nie są związane z tym bankiem.

Obraz

PKO BP zapewnia, że Portmonetka niczym nie różni od zwyczajnego IKO — jej użytkownicy mają dostęp do tych samych miejsc i metod płatności, bez zmian pozostały też wygląd aplikacji i jej zabezpieczenia. W sumie oznacza to dostęp do ok. 60 tys. terminali eService, 3 tys. bankomatów PKO BP i kilku tysięcy sklepów, które akceptują standard IKO. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by za pomocą Portmonetki przelewać pieniądze na numer telefonu odbiorcy (pod warunkiem, że on także korzysta z IKO).

Stosowna aplikacja jest już dostępna w AppStore i Google Play, natomiast posiadacze smartfonów BlackBerry, telefonów z Symbianem lub takich, które pozwalają na instalowanie aplikacji Java, mogą ją zamówić na stronie IKO. Póki co na lodzie pozostawiono właścicieli urządzeń z Windows Phone, ale aplikacja dla tego systemu jest podobno na ukończeniu. Po zarejestrowaniu numeru telefonu, użytkownik musi określić numer PIN służący do logowania i potwierdzania transakcji powyżej ustalonych limitów, jak również zaakceptować regulamin usługi. Na tym kończą się formalności — od tego momentu można doładowywać Portmonetkę przelewem z dowolnego banku, przelewem na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy też za pomocą tradycyjnej wpłaty gotówki w oddziale. PKO BP zezwala na korzystanie z kilku portmonetek pod warunkiem, że każda z nich będzie zarejestrowana na inne urządzenie i numer telefonu.

Oprócz aplikacji mobilnej, osoby mogą korzystać z IKO także za pomocą serwisu internetowego. W ten sposób można m.in. sprawdzić saldo rachunku, dostępne i nierozliczone środki czy historię transakcji, a nawet przekształcić Portmonetkę w rachunek bankowy bez konieczności fatygowania się do oddziału PKO BP. System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu — stwierdził Wojciech Bolanowski z PKO BP.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)