r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

[MWC 2015] Odkryj wirtualną rzeczywistość na nowo:Valve i HTC zapowiadają gogle VR

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Firma Valve, znana z platformy cyfrowej dystrybucji gier Steam, od jakiegoś już czasu bawiła się wewnętrznie własnymi urządzeniami do wirtualnej rzeczywistości i swymi pomysłami podzieliła się potem z twórcami Oculus Rift. Sama wbrew pozorom jednak nie porzuciła gogli VR, co okazało się właśnie na MWC 2015. W porozumieniu z HTC przygotowuje ona ponoć przystępne cenowo okulary Vive, które zadebiutują w tym roku.

O tym właśnie ogłoszeniu Valve nieśmiało wspominało przed targami. Jeśli wierzyć ludziom, którzy mieli okazję włożyć na głowę poprzednie prototypy firmy, jej rozwiązania znacznie odbiegają pod względem technologicznym od tego, co prezentuje obecnie konkurencja. Może okazać się, że z HTC skradnie blask wciąż nieobecnemu na rynku Oculusowi. Wersja urządzenia dla deweloperów trafi do zainteresowanych jeszcze tej wiosny, zaś do konsumentów powinno ono dotrzeć najpóźniej w okolicach Gwiazdki.

Pod kątem czysto technicznym, mówi się o zastosowaniu dwóch ekraników 1200 na 1080 pikseli z częstotliwością odświeżania 90 klatek na sekundę, co w rezultacie da obraz ostry jak brzytwa, bez rozmyć. Ma to wyeliminować w ogromnym stopniu dolegliwości wynikające z oszukiwania ludzkiego umysłu, że w 360 stopniach postrzega rzeczywisty, a nie wirtualny świat. Zestaw nie ma wbudowanych słuchawek, ale oferuje zwykłe wejście na nie, więc każdy skorzysta ze swoich ulubionych. Do orientowania się w przestrzeni wykorzystuje przede wszystkim czujniki ruchu, ale to jeszcze nie wszystko.

r   e   k   l   a   m   a

Dokładność HTC RE Vive, jak również się o sprzęcie pisze, można poprawić rozstawiając w pomieszczeniu specjalnie zaprojektowane stacje, laserowo wspomagające odczyt (dlatego gogle ze zwierciadełkami wydają się tak dziwnie dookoła podziurawione). Najdrobniejszy ruch głowy użytkownika jest wtedy wychwytywany z niespotykaną dotąd precyzją, nawet przy zwykłym poruszaniu się po pokoju. Co ciekawe, chociaż system powstaje z myślą o komputerach, to nie Steam Controller tworzony przez Valve będzie tutaj manipulatorem. Firma HTC wspomina o autorskich, ergonomicznych kontrolerach, których położenie w przestrzeni również będzie odczytywane. Współpracownicy wierzą, że dzięki nim na nowo odkryjemy wirtualną rzeczywistość. Cena gogli nie jest znana.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.