Pierwsza beta Flash Playera 11 także w wersji 64-bitowej

14.07.2011 12:47, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Adobe udostępniło pierwszą betę Flash Playera 11 - także w wersji 64-bitowej. Poza tym ukazała się beta środowiska AIR 3.

Co nowego we Flashu? Przede wszystkim natywne wydanie 64-bitowe. Dotychczas Adobe skupiało się na wersji 32-bitowej, za co krytykowało firmę wielu użytkowników. Wygląda na to, że w niedalekiej przyszłości czeka nas spory przełom w tej kwestii i z multimediów w Internecie będzie można korzystać wreszcie w wersji 64-bitowej. Co więcej, nie tylko dla Windows, ale również platform Mac i Linux. Druga ważna wiadomość to sprzętowa akceleracja grafiki za pomocą Stage3D (wcześniej znany jako projekt Molehill). To niskopoziomowy zbiór funkcji umożliwiających wyświetlanie akcelerowanej grafiki 3D w kontrolce Flasha.

Poza tym w aplikacji wprowadzono asynchroniczne dekodowanie bitmap, co ma zapewnić łagodniejsze przejścia w animacjach, a także kodowanie H.264/AVC dla kamer w komputerach. Ta funkcja może przydać się podczas rozmów wideo i konferencji na żywo. W AIR 3 beta również pojawiła się akceleracja Stage3D, a także Stage Video. Adobe ostrzega, że najnowsza wersja beta posiada wsparcie jedynie dla desktopowego wydania. AIR SDK dla deweloperów pojawi się w późniejszym czasie.

Flash Player 11 beta w wersji 32- i 64-bitowej dostępny jest dla systemów Windows, Mac OS X oraz Linux. Podobnie możemy pobrać AIR 3 beta dla Windows, Mac OS X i Linux.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (25)  

Avatar
koko22 (niezalogowany) | 14.07.2011 13:04#1

wersja dla linuxa była już dawno więc to żadna nowość

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
molexor | 14.07.2011 13:16#2

wersja dla linuxa była, ale nie 11 i nie stabilna, aczkolwiek osobiście z niej korzystam na wszystkich moich maszynkach

Avatar
halli (niezalogowany) | 14.07.2011 13:28#3

jak wy to robita piuszeta te swoje newsy a linkow brak albo tylko 32/ bity pogratulowac tęgiej głowy

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer11.html

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patman | 14.07.2011 13:32#4

A może zrobiliby porządny instalator, aby można było z batcha i zdalnie zainstalować Flash Playera IE i non-IE, bo u mnie na 64-bitowym Win7 następuje wyłożenie instalacji w trybie nienadzorowanym (parametr /q).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 14.07.2011 13:40#5

Wyjątkowo nie tutaj (na DP) się dowiedziałem o nowej wersji :P

Jako użytkownik 64-bitowego OpenSUSE'a miałem spory problem ze wtyczką Flasha, jednak znalazłem wtedy informacje o projekcie Square (a dokładnie kolega mi je wynalazł, bo ja szybko złożyłem broń uznając swoją „przegraną”), którego celem było stworzenie wtyczki dla tego typu systemów. Ostatnio się przeniosłem na 64-bitowego LMDE gdzie na starcie nie było żadnego problemu, jednak aktualizacja mi pomieszała tak sprawę wtyczek, że Firefox przestał rozpoznawać zainstalowaną wtyczkę i trzeba było coś z tym zrobić. Postanowiłem ręcznie ją dodać, więc musiałem ponownie ściągnąć wtyczkę 'Flashplugin Square', jednak ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że Adobe już ma wersję beta wtyczek z numerek 11 i co ważne jest do wyboru wersja 32 i 64 bitowa. Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze niedawno w ogóle obawiano się, że Adobe porzucił plany rozwoju wersji 64-bitowej informacja, że można będzie wkrótce pobrać stabilną wersję mnie bardzo ucieszyła :)

@koko22 Według tego co wtedy przeczytałem na stronie wersja 11 beta jest dostępna dopiero od wczoraj. Square był chyba od końca zeszłego roku, ale nikt nie gwarantował stabilności (nawet na poziomie wersji beta), więc trochę było to igranie z ogniem. Przyznać jednak muszę, że działało to u mnie lepiej niż stabilna wersja 32-bitowa na takim systemie :D

Musiałem się wygadać :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
abbbik | 14.07.2011 13:43#6

Dwa pytania:
1. na kiedy zaplanowane jest stabilne wydanie?
2. jaki korzyści płyną z 64 bitowej wersji tej wtyczki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RubasznyRumcajs | 14.07.2011 13:49#7

@abbbik
1. nie mam pojecia
2. filmiki beda mogly zajac wiecej niz 3.5 g ramu ;)

a tak na serio- tak samo jak z 64 bitowa przegladarka- nie ma toto wiekszego sensu dla wiekszosci uzerow

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 14.07.2011 13:49#8

@abbbik Ad 2. Działa?

Avatar
es (niezalogowany) | 14.07.2011 14:09#9

@RubasznyRumcajs
jak to jakie korzyści? na procach 64b wyraźne przyspieszenie wydajności - oczywiście pod warunkiem, że korzystasz z 64b przeglądarki. Polecam Waterfox - 64 bitową kompilację firefoxa, miazga.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
darekry | 14.07.2011 14:11#10

64 bitowy program będzie mógł wykorzystać wszystkie 64 bity rejestrów procesora - powinno to podnieść wydajność w operacjach na dużych liczbach i liczbach podwójnej precyzji. dodatkowo program skompilowany na AMD64 (czy x64 jak kto woli) od razu obsługuje rozszerzenia sse procesora, które - ze względów na kompatybilność - nie są włączone w kompilacji x86. dekodowanie filmów powinno odbywać się wydajniej (dyskretna transformacja cosinusowa).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Igor555313 | 14.07.2011 14:40#11

oraz będzie można dodawać filmy z YT w powerpoint x64

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 14.07.2011 14:51#12

Zainstalowałem i po kliknięciu wyskakuje, że to wersja 10.3 - nie zmienili tego, czy to ja coś skopałem?

Avatar
bartekc (niezalogowany) | 14.07.2011 15:54#13

"64 bitowy program będzie mógł wykorzystać wszystkie 64 bity rejestrów"...

nie ma 64 bitów... architektura AMD64 na to nie pozwala.

Avatar
jawnuta (niezalogowany) | 14.07.2011 16:14#14

łaski nie robią. 32 bit jest już przestarzałe.

Avatar
BlameThem (niezalogowany) | 14.07.2011 17:12#15

Beta niestabilna, nie polecam.
Przypadki sypania się grafiki w animacjach, zarówno na Firefox 6 beta 1, jak i IE 9 32 i 64 bit.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
joaS13 | 14.07.2011 17:14#16

Ale przecież jest wszystko jedno, czy Adobe Flash Player jest 32- czy 64-bitowy. Z betą bym nie ryzykowała. :/

Raz zainstalowałam Pale Moon 64-bit i miałam problemy z flash. Wówczas zainstalowałam jakąś jego wersję testową. Odinstalowałam ją, no i zaczęły się problemy- ani Pale Moon, ani Firefox nie widziały flasha, więc musiałam reinstalować te obie przeglądarki.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 14.07.2011 20:22#17

-> sla17 | 14.07.2011 14:51
Wejdź do trybu Administratora -> odinstaluj starą wersję -> zainstaluj nową

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 14.07.2011 20:24#18

-> joaS13 | 14.07.2011 17:14 #16
> Ale przecież jest wszystko jedno, czy Adobe Flash Player
> jest 32- czy 64-bitowy. Z betą bym nie ryzykowała. :/
1/ Zgadza się, ale niedługo minimalną ilością RAM będą 4GB. Takiej ilości nie obsłuży żaden system 32-bitowy.
2/ Po 4 godzinach użytkowania tej bety zapewniam Cię, że jest stabilna :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vanshei | 14.07.2011 20:51#19

@iSalt0 to że u Ciebie działa prawidłowo nie znaczy, że wszystkim tak działa w końcu to beta.

Avatar
robsonik (niezalogowany) | 14.07.2011 21:22#20

Jak się jakiś linuksiarz podnieca, że miał testową 10 64 bit, to ja na Windowsie też to miałem!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
orz | 15.07.2011 7:26#21

Potrzebny ten Flash jak dziura w moscie.

A dokladniej jak dziura w systemie, hehe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
joaS13 | 16.07.2011 2:18#22

@iSalt0, nie wszyscy posiadacze kompów, będą mieć 4 GB RAM. Nadal w użytku są starsze kompy. Mój nowszy ma 3 GB RAM.

@Vanshei masz rację, to że komuś dobrze działa jakiś program lub wtyczka w wersji beta, nie znaczy, że innym też będzie dobrze działać.

Nie będę ryzykować z betą. Wystarczy, że zaryzykowałam z wersją testową Adobe Flash (miała inną nazwę) 64-bitową i musiałam reinstalować Firefox i Pale Moon.

Inne przeglądarki jakoś się nie wyłożyły.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 16.07.2011 18:13#23

> Nie będę ryzykować z betą.
Oczywiście, nikogo do niczego nie zmuszam :)
> Wystarczy, że zaryzykowałam z wersją testową Adobe Flash
> (miała inną nazwę) 64-bitową
Używasz 32-bitowych wersji Firefoksa i Pale Moon. Nic zatem dziwnego, że 64-bitowy Flash zwyczajnie się z nimi pogryzł ;)
Pobierz wersje 64-bitowe Pale Moon, Firefoxa i Flasha -> odinstaluj stare wersje (wcześniej zrób synchronizację/backup !) -> zainstaluj nowe wersje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
joaS13 | 17.07.2011 1:30#24

@iSalt0, tak, wiem, sama sobie namieszałam w systemie...

Wolę pozostać przy 32-bitowych wersjach przeglądarek.

Avatar
gerszon (niezalogowany) | 13.09.2011 13:48#25

mam zainstalowana wersje 10.3 i jak wchodze na strony to podaje ze musze zainstalowac najnowsz awersje flesha 10.3 i dalej nic nie dziala-nie moge ogladac nic w necie
prosze poradzcie co mam zrobic

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av