Przyszłe wydania Firefoksa opóźnione?

28.12.2009 17:52, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Jak wynika z najnowszych harmonogramów Fundacji Mozilla, nadchodzące wersje przeglądarki Firefox trafią w ręce użytkowników nieco później niż pierwotnie planowano.

Najbliższe wydanie Ognistego Liska - oznaczone numerem 3.6 - ujrzy światło dzienne w pierwszym kwartale przyszłego roku. Mozilla planuje w tej wersji uporać się z nieco "ociężałym" działaniem programu w systemie Windows poprzez zredukowanie ilości operacji wejścia/wyjścia i przyspieszenie procesu uruchamiania przeglądarki. Twórcy chcą także poprawić poziom bezpieczeństwa oferowany przez aplikację i odświeżyć nieco podstarzały interfejs użytkownika. Sporo z wymienionych nowości jest już dostępne w testowym wydaniu Firefox 3.6 Beta 5, które można pobrać z naszego wortalu w wersjach dla Windows, Linux oraz Mac OS.

Mozilla ujawniła także swoje plany dotyczące Firefoksa 4.0. Pierwsza beta tego bardzo ważnego wydania jest planowana na lato przyszłego roku, zaś finalna wersja ma trafić w ręce użytkowników pod koniec 2010 lub na początku 2011 r. Czwarta odsłona Firefoksa będzie zawierać wiele interesujących nowości takich jak w pełni przeprojektowany interfejs użytkownika czy separowanie kart w osobnych procesach. Pierwotnie zakładano, że Firefox 4.0 zostanie wydany w przyszłym roku - zabezpieczając się przed ewentualnymi opóźnieniami Mozilla daje sobie czas na dopracowanie swojego sztandarowego produktu, tak by jego wydanie nie odbywało się pod presją czasu.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (75)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 28.12.2009 17:59#1

Napisaliby lepiej kiedy Firefox przejdzie ACID 3, bo za niedługo wyprzedzi ich Internet Explorer.

Avatar
ChromeFan (niezalogowany) | 28.12.2009 18:02#2

To już dla mnie nie ma znaczenia.
Wybieram Google Chrome
Polecam wszystkim. Jest szybszy i wygodniejszy
a pluginów już ma prawie tyle co FF

Wersja beta (u mnie działa bez problemów)
http://www.filehippo.com/download_google_chrome/

Dodatki - działają tylko z wersją beta
https://chrome.google.com/extensions/list/popular

Avatar
niezalogowany Zahariash (niezalogowany) | 28.12.2009 18:03#3

"Mozilla planuje w tej wersji uporać się z nieco "ociężałym" działaniem programu w systemie Windows poprzez zredukowanie ilości operacji wejścia/wyjścia i przyspieszenie procesu uruchamiania przeglądarki".

Jednak to zauważyli ;) Jak to poprawią to można będzie wrócić z chroma...

Avatar
kokss (niezalogowany) | 28.12.2009 18:11#4

No, w to raczej wątpię, ale bardziej realnym zagrożeniem jest Google Chrome. Ta przeglądarka w trochę ponad rok czasu osiągnęła 5% udziału w rynku i już doczekała się pierwszych dodatków. Firefox 4 wyjdzie za rok, a jeśli Chrome będzie się rozwijał tak prężnie jak dotychczas, to myślę, że ponad 10% osiągnie bezproblemowo (jak widać Google reklamuje tą przeglądarkę wszędzie). Do tego jest dużo szybsza, a jeśli dodatki będą równie dobre jak w FF, to o lisku możemy niedługo zapomnieć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 28.12.2009 18:16#5

Przeżyję.
Nie pracują zupełnie nad silnikiem.
Po kiego diabła mam używać optimizerów i innych wynalazków - niech poprawią szybkość.
Reszty nie trzeba - drugiego chrome nie chcę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dsp32bit | 28.12.2009 18:21#6

acid3 w 3.6b6 jest na poziomie 94%

Avatar
bronekgg3 (niezalogowany) | 28.12.2009 18:21#7

do tego czasu chrome nabije punktów... :/ może ujrzymy nawet Opere 10.5 szybciej...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PawelGIX | 28.12.2009 18:23#8

Aktualna beta faktycznie potrafi zmulić. U mnie na szczęście zdarza się to tylko gdy mam otwarte ponad 20 kart. Oby to poprawili.

Niestety mój ulubiony lisek uruchamia się bardzo ślamazarnie, zawsze obiecają poprawę i nigdy nie widać dużego postępu.

Avatar
c0b1 (niezalogowany) | 28.12.2009 18:26#9

Ociężałe działanie w Windows? Niech spróbują w linuksie i najlepiej z flashem – to jest dopiero porażka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
IamNotHouse | 28.12.2009 18:27#10

No właśnie, obiecanki cacanki a później wychodzi jak zawsze.

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) (niezalogowany) | 28.12.2009 18:27#11

Zawsze pracuję na 50 do 150 kartach, na rozwojowych wersjach Firefoksa i nie narzekam ani na prędkość ani na stabilność.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
paproh23 | 28.12.2009 18:27#12

od jakis 4 lat uzywam tylko Firefoxa... Ostatnio zainstalowalem na probe Chrome.. i jestem w szoku, pieknie chodzi, wtyczki dostepne... Sprawdzilem tez Opere w wersji 10.5 i o dziwo.. pierwsze 5 minut to byla bajka, szybko sie strony otwieraly, blokowanie reklam jest banalne,ale jadlo prawie 200 MB... Jak Opera bedzie mi otwierala strony tak szybko jak Lisek.. to Zrezygnuje z Lisa. Wiec w kwestii przyszlej przegladarki.. O dziwo Opera u mnie prowadzi.

Avatar
@ Phight3r (niezalogowany) | 28.12.2009 18:28#13

I co beda jak opera acid 3 = 100% a 99% stron działa blednie pod opera to na kij mi ten acid3.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mateusz91krk | 28.12.2009 18:37#14

może i dobrze, że nie wyjdzie teraz nie dopracowana a na drugi dzień, żeby miała się ukazać wersja 3.6.1 z poprawkami. Lepiej niech przetrzymają jeszcze ile muszą i wypuszczą szybką przeglądarkę.

Pozdrawiam.
Udanego sylwestra wszystkim użytkownikom i ludziom z DP :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 28.12.2009 18:39#15

Fx z silnikiem webkit...
Zna ktoś może sposób?

Avatar
User1979 (niezalogowany) | 28.12.2009 18:45#16

Odnoszę wrażenie że obecna IE8 w systemie Windows 7 szybciej otwiera strony www niż obecny Firefox

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oojahoo | 28.12.2009 18:50#17

dsp32bit --->acid3 w 3.6b6 jest na poziomie 94%

u mnie jest na poziomie 92/100 czemu tak?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 28.12.2009 18:53#18

Panda mała to jedna z najmniej funkcjonalnych przeglądarek (standardowo) jakie są na rynku, a uruchamia się prawie najdłużej (najdłużej?), dziwne. To już nawet IE dogonił (wyprzedził?) pandę małą pod względem ilości funkcji (np. posiada blokowanie reklam - "filtry InPrivate", narzędzia developerskie), a panda mała nie posiada nawet blokowania reklam w standardzie.


Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ulth | 28.12.2009 18:53#19

A w 3.5.7 rc jest na poziomie 93 ;-)

Avatar
FF (niezalogowany) | 28.12.2009 18:53#20

Ja już od dłuższego czasu zauważyłem że Firefox strasznie muli :/ mam nadzieje że poprawią to szybko

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dsp32bit | 28.12.2009 18:54#21

@oojahoo
Zauwazylem ze z adblockiem jest 92% :)
bez adblocka 94% :)
Z przekory wylaczylem by sprawdzic i poszlo o 2 oczka w góre :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 28.12.2009 18:57#22

@ulth
Chyba raczej się nie da. Trzeba by przepisać całą przeglądarkę. Silnik Gecko jest w końcu integralną częścią Firefoxa.

Avatar
Google wciska kit (niezalogowany) | 28.12.2009 19:07#23

Źle by się stało, gdyby "szpiegowski" Chrome wyszedł z niszy. Jeśli ktoś nie może obejść się bez podobnych wynalazków, to polecam SRWare Iron. Okazjonalnie używam też przeglądarki Arora.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 28.12.2009 19:09#24

Zapewne za kilka dni przeczytamy newsy mówiące o tym, że kolejne frajerfoxy będą wydawane zgodnie z harmonogramem :/:/:/

Avatar
MK (niezalogowany) | 28.12.2009 19:10#25

@Czajan

Do poważnych ludzi to ty z pewnością nie należysz... no comment

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 28.12.2009 19:15#26

Droga redakcjo, czy jeżeli nie macie o czym pisać w danym dniu, to czy możemy prosić o newsy nt. wydań nightly Firefoxa, które wychodzą co dziennie?


Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
suski lisek (niezalogowany) | 28.12.2009 19:20#27

Super za rok dostaniemy nowy interfejs w FF - chyba do tego czasu trochę stracą na rzecz Opery i Chrome.. Czy na poprawe interfejsu na prawde trzeba ponad rok pracy?

Avatar
luk84 (niezalogowany) | 28.12.2009 19:22#28

@MaxDamage

Dobry pomysł Damage, chętnie poczytam codziennie co tam nowego, dobra propozycja!

Mądrości Tobie życzę..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.12.2009 19:29#29

A ja planuję być prezesem NBP. Najpierw kupię działkę 100ha, wybuduję dom z basenem, kupię Maybacha...
A jak będzie? Wiadomo, że nic z tego nie będzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 28.12.2009 19:30#30

@MaxDamage - nie żebym miał coś do redakcji, to szanowna Mozilla powiadamia o "spektakularnych" zmianach w swoich "fantastycznych" produktach (harmonogramach), byle tylko było o nich głośno :/

Avatar
Kamillo33 (niezalogowany) | 28.12.2009 19:37#31

Jest i cała ekipa MaxDamage, zonk, czajan Fanboj O, operowicze, którzy pod każdym, ale to każdym newsem o Firefoksie muszą coś po sobie zostawić... oczywiście nie na temat, z dużą dawką zgryźliwości i żalem, że nikt nigdzie nie chce nic napisać o Operze, a proste funkcje i tricki w Firefoksie wzbudzają większe zainteresowanie ludzi niż najbardziej zaawansowane technologicznie wymysły Opery... ;( Właściwie do kogo macie pretensje ludzie i o co? Bez komentarza....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klik9 | 28.12.2009 19:48#32

Matko, nie dziwcie się, że DP informują bardzo dużo o Firefoxie, jest to w końcu najpopularniejsza przeglądarka w Polsce i prawie najpopularniejsza na świecie. Gdyby (lub kiedy) jakaś inna przeglądarka zajęła jej miejsce, z pewnością więcej byłoby newsów o niej. Zgodnie z tą zasadą na portalach informacyjnych mówi się np. o politykach z rządu a nie tych mniej ważnych, to chyba logiczne...

Avatar
kamilek11 (niezalogowany) | 28.12.2009 19:58#33

Droga redakcjo dziekujemy za newsy o Firefoxie i prosimy o wiecej, to najpopularniejsza przegladarka w polsce. Za to proponuje mniej pisac o niszowej operze, nikt nie uzywa tej wszystko majacej, do niczego sie nie nadajacej przegladarki. Madrosci operowym trollom zycze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.12.2009 20:09#34

@kamilek11
Polska pisze się z dużej litery. Trolu

Avatar
marek245 (niezalogowany) | 28.12.2009 20:14#35

powiedział co wiedział. zonk.

Avatar
MacTavish (niezalogowany) | 28.12.2009 20:23#36

@ChromeFan: zgadzam się. Szkoda tylko, że Chrome ma małe szanse na przebicie tego firekombajnu. :/

Avatar
MacTavish (niezalogowany) | 28.12.2009 20:24#37

@master_zonk6: pisze się "trollu".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 28.12.2009 20:25#38

@MaxDamage - nie żebym miał coś do redakcji, to szanowna Mozilla powiadamia o "spektakularnych" zmianach w swoich "fantastycznych" produktach (harmonogramach), byle tylko było o nich głośno :/

Avatar
MP (niezalogowany) | 28.12.2009 20:42#39

@master_zonk6
Działka 100ha? Dom z basenem?? Maybach???
A może najpierw byś skończył gimnazjum, co?
Jak zwykle trolle leczą kompleksy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 28.12.2009 21:08#40

acid3 nie jest tak istotny jak funkcjonalność - chrome nie wyświetla np. ikonek zakładek, w ogóle zarządzanie zakładkami jest trzy razy bardziej uciążliwe od FF, a jak komuś FF za wolno się otwiera to niech wyłączy te wszytskie gg i torenty w tle - w pracy mam starego kompa z 512 MB RAM i lisek jest szybszy od chrome'a i opery

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Procio | 28.12.2009 21:09#41

Może to i dobrze... Przynajmniej lepiej go dopracują :P Bardzo mnie cieszy nowy interfejs...

P.S. Lepiej późno niż wcale xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klik9 | 28.12.2009 21:09#42

@CzajAn

A co Ci to przeszkadza? Nie pasuje - nie czytaj. Gdyby tak robiła Opera, z pewnością nie miałbyś żadnych pretensji. To, że Mozilla reklamuje swój produkt najlepiej jak może tylko dobrze świadczy o jej marketingowcach (co potwierdza jej udział w rynku przeglądarek). Masz żal nie wiadomo do kogo o to, że Opera nie dość się reklamuje. Wyślij propozycję do producenta Twojej przeglądarki, aby publikował więcej informacji - tyle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 28.12.2009 21:24#43

Na porównywanie dodatków FF do Chrome to jeszcze:) Czytnik RSS to porażka a jedyne wtyczki to te z FF przepisane na Chrome... Nie ma czegoś pokroju FireBuga czy Inspektora DOM.

Avatar
B.H (niezalogowany) | 28.12.2009 21:27#44

Do szanownej redakcji zmieńcie może nazwę waszego wortalu na dobryfajerfoks.pl tak często piszecie o tej dziurawej przeglądarce .

Avatar
minkreol (niezalogowany) | 28.12.2009 21:29#45

Niech zlikwidują ten pasek z tytułem strony, tak jak jest w Chrome i jej klonach. A przede wszystkim niech zmniejszą zżeranie cpu przy flashach. W Operze to wygląda lepiej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.12.2009 21:40#46

@MP
Chyba jeszcze nie miałeś na lekcji pojęcia IRONIA. Ucz się pilnie. Narazie chłoniesz same bzdury.

Avatar
Ktos122 (niezalogowany) | 28.12.2009 21:48#47

Do szanownych trolli opery załóżcie sobie stronę dobraopera.pl i tam piszcie o operze bo normalny człowiek w przeciwieństwie do operowych trolli nie chce czytać o tej niszowej przeglądarce. Za to jak najwięcej newsów o Firefoxie to duzy plus dla redakcji trzeba uświadamiać społeczeństwo czego maja używać!

Avatar
MP (niezalogowany) | 28.12.2009 21:50#48

@master_zonk6
"Na razie" pisze się oddzielnie.
Trollu :-D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piterepidemia | 28.12.2009 22:06#49

Myślałem że ten nowy interfejs będzie już w 3.6, a tu [jak dobrze] zrozumiałem będzie dopiero w 4.0. Szkoda, chyba że się mylę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 28.12.2009 22:08#50

#Kamillo33 "oczywiście nie na temat" - nie masz racji.
"z żalem, że nikt nigdzie nie chce nic napisać o Operze" - j.w.
#klik9 "Gdyby tak robiła Opera, z pewnością nie miałbyś żadnych pretensji"
Jeśli uważasz, że jest dumny z twórców opery w zakresie zamieszania, skutkiem którego jest okno wyboru przeglądarki to się mylisz - uważam że jeśli mają promować się w ten sposób to niech lepiej milczą.
FF ma inne sposoby na promocję - pisać o portierze, który od 3 dni pali papierosy z filtrem, albo o wysokości kwiatka w gabinecie kierowniczki (w skrócie informacje tak istotne dla użytkownika jak ilość pestek w jabłku) - przynajmniej nie błaźnią się tak jak ekipa opery.

To są moje poglądy, z którymi zgadzać się nie musicie.

#MK skoro nie masz komentarza do mojej wypowiedzi to po co się odzywasz?

Avatar
dfaddioeq (niezalogowany) | 28.12.2009 22:16#51

powiedzmy (20 kart + 60 rozszerzeń) × 7,5MB = 600MB na same piaskownice (zakładając, że każde rozszerzenie też będzie w osobnym procesie), w każdym razie te 7,5MB zajmowała u mnie w chromium 4 właściwie pusta strona.

ok, nie (wszystkie) są mi niezbędne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 28.12.2009 22:26#52

@Kamillo33
"Jest i cała ekipa MaxDamage, zonk, czajan Fanboj O, operowicze, którzy pod każdym, ale to każdym newsem o Firefoksie muszą coś po sobie zostawić..."

Coś ze wzrokiem nie tak? Nie było tu mojego komenta.

Avatar
pixi (niezalogowany) | 28.12.2009 22:36#53

"Ktoś powiedział, że gdyby milion małp stukało w klawiatury przez milion lat w końcu której udałoby się napisać wszystkie dzieła Shakespeare’a. Dzięki Naszej Klasie wiemy, że to kompletna bzdura"

chciałoby się dopisać - nie tylko dzięki NK

Avatar
Paul Mc (niezalogowany) | 28.12.2009 22:43#54

Zapomnieliście dopisać "znowu" w tytule bo z 3.5 też tak było.
Beta 1,Beta 2 .... RC 1,RC 2 ... RC 5 i tak w kółko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
karolkuich | 28.12.2009 23:06#55

Liskowi przyda się nowy interfejs, jednak najważniejsze, że pomimo prac nad szybkością chcą także podnosić jej bezpieczeństwo. Ten trzeci to najważniejszy ze wszystkich elementów.

Czas, że FF parł do przodu w statystykach chyba powoli zaczyna przemijać. Teraz Mozilla musi walczyć o utrzymanie wysokiej pozycji; i dobrze, konkurencja na rynku przeglądarek służy nam wszystkim :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 28.12.2009 23:09#56

Jak tak dalej pójdzie to Opera zaskarży ten portal do Komisji Europejskiej i za każdym razem jak będziemy się logować będzie się pojawiać okienko z wyborem przeglądarki o której chcemy poczytać xD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo55 | 28.12.2009 23:11#57

@piterepidemia
Możesz mieć jego namiastkę również w 3.5.6/3.6 - addons.mozilla.org -> szukaj -> Strata 4.0 :)
Jeśli zaś chodzi o to kto czego używa do przeglądania Internetu - moje zdanie jest niezmienne - każdy używa tego co mu odpowiada - i najlepiej przy tym zostać. Pozdrawiam.

Avatar
kamillo9775 (niezalogowany) | 29.12.2009 0:29#58

Już się nie mogę doczekać nowej wersji.
Skoro dotychczasowa wersja Firefoxa jest tak
dobre to ciekawe jaka bedzie wersja 4.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 29.12.2009 9:36#59

@Ktos122
A powiedz mi kto wspomniał cokolwiek o Operze???
Te trolle Operowe jak to zwiesz, czy sami użytkownicy Firefoksa :)
Przeczytaj komentarze jeszcze raz od deski do deski :)
Może to jakieś majaki z głębi duszy użytkowników Firećwoksa?? :) :)

Avatar
Kamilekma1 (niezalogowany) | 29.12.2009 11:49#60

Szkoda ze dobreprogramy umozliwiaja pisanie kmentarzy operowym trollom :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 29.12.2009 12:08#61

@Kamillo33

Ani słowem nie wspomniałem o świetnej przeglądarce na literę "O" :P. Wychodzi na to, że głównym trollem piszącym o przeglądarce na "O" pod newsem o Firefoxie jesteś TY Kamilku! Co Ci dolega?


Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 29.12.2009 12:15#62

@kamilek11
"Za to proponuje mniej pisac o niszowej"
Nowatorskie rozwiązania też są niszowe, ludzie wybitni też są niszowi, głupcy stanowią większość społeczeństwa, więc nie są niszowi, naukowcy też należą do tej Twojej "niszy" kamilku.

Drogi kamilku czy wiesz, że najpopularniejszą przeglądarką na świecie jest Internet Explorer, a wszystkie inne przeglądarki to (idąc Twoim tokiem rozumowania) "NISZA"?

Kamilek=synonim trolla?

P.S. Sorry za koment pod kommentem ;)

Mądrości sobie i Wam życzę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jorg35x | 29.12.2009 12:51#63

Normalnie internetowy dżihad.Oj dzieci.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wroc | 29.12.2009 13:28#64

@ChromeFan (niezalogowany):
Jak lubisz, się czuć jak b domu Wielkiego Brata (Google) to korzystaj z Chrome. Go Ahead ;-)

Poza tym są inne przeglądarki chromo-podobne np. Chromium (podstawa Chrome'a) czy SRWare Iron (Chrome po odchudzeniu ze spyware'u, niestety za często nieaktualizowana)

@"Mozilla Foundation": Jesteście na dobrej drodze (do poprawienia największych wad Firefoksa: wydajności i przestarzałego GUI). Szkoda tylko, że tak powoli nią stąpacie ;-)

Avatar
Slepcio (niezalogowany) | 29.12.2009 14:14#65

Nowa beta chrome działa stabilnie i w miarę szybko, ale nie działa stabilnie z dodatkiem blokującym reklamy. Jeszcze duzo mu brakuje do adblocka.
Minusem firefoxa jest to, że po instalacji nie jest ustawiony na maksa, a część użytkowników nie wie w jaki sposób to zrobić.
Należy go przystosować do swojego łącza oraz komputera.
Dobrze skonfigurowany firefox (about:config + dodatki) daje znakomite efekty, które powalają konkurencje na łopatki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 29.12.2009 15:36#66

@Slepcio
"Dobrze skonfigurowany firefox (about:config + dodatki) daje znakomite efekty, które powalają konkurencje na łopatki."

Czy potrafisz poprzeć swoje stwierdzenie dowodami?


Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
Slepcio (niezalogowany) | 29.12.2009 15:47#67

Wystarczą moje odczucia podczas ładowania się stron z dużą ilością obrazów, reklam np.maxior. Rożnica 1-2 sekund dla upartego
Chrome jest bardzo przejrzysty i ładny. Zmieniłem motyw w chrome podobny do mojego obecnego w firefoxie i bardziej mi się podoba.
Duży plus +

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
CzajAn | 29.12.2009 17:14#68

Podsumowanie porównania przeglądarek w teście jednego z miesięczników komputerowych:
"... Zupełnie natomiast zawiódł firefox. Wprawdzie jego siłą są wtyczki, ale testowaliśmy program, a nie dodatki do niego. Bez wtyczek firefox to bardzo przeciętna aplikacja..."

"Dobrze skonfigurowany firefox (about:config + dodatki) daje znakomite efekty, które powalają konkurencje na łopatki."

Bardzo śmiałe stwierdzenie, więc i ja sobie pozwolę:

Opera w wersji co najmniej 10.10, dzięki funkcjonalności operaunite, kładzie całą konkurencję na łopatki i nie trzeba do tego żadnych wtyczek!!!

Tak przy okazji, poprzednie moje wypowiedzi traktowały wyłącznie o firefoxie. Do pisania o operze sprowokowaliście mnie Wy !!!. Stąd pytanie: Czy gdybym nie pisał spod opery to też nazwalibyście mnie operowym trollem?

Avatar
Slepcio (niezalogowany) | 29.12.2009 17:36#69

Wychodzi na to, że każda przeglądarka sprosta naszym wymaganiom, po prostu nie znamy ich funkcji i w ten sposób nie wyciśniemy z nich 100% bez głębszego zastanowienia.

Avatar
kasia191 (niezalogowany) | 29.12.2009 18:51#70

Opera zamula mi calkowicie internet a niektore strony wczytuja sie kilka minut. W firefoxie wszystko ladnie-pieknie. Pozdrawiam uzytkownikow Firefoxa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 29.12.2009 19:07#71

No i dobrze że nie wydają w pośpiechu Firefoxa 3.6, niech popracują nad nim dokładnie i wyeliminują wszystkie możliwe błędy a jak by się udało to żeby ciut przyspieszyli uruchamianie choć u mnie pod Windows 7 nie jest źle. Nic nie stanie jak wydadzą jeszcze beta 6,7,8 itd. Żeby znów potem nie okazało się że Firefox w wersji 3.6 zawiera 55 błędów i przygotowywana jest na szybkiego wersja 3.6.1 tak jak to pamiętamy tuż po premierze Firefoxa 3.5

Avatar
Muguruma Kensei (niezalogowany) | 29.12.2009 21:59#72

Firefox 3.5.6 to przeglądarka prawie doskonała. Już nie są potrzebne żadne nowe funkcje w interfejsie. Przydałoby się jednak wprowadzić parę zmian:

- przyspieszyć start Firefoksa (pod tym względem Firefox jest niepokonany, żadna inna popularna przeglądarka nie uruchamia się dłużej);

- dać każdą kartę w osobnym procesie (tak jak w Google Chrome) żeby zapobiec wyłączaniu lub zawieszeniu przeglądarki, gdy z jakąś kartą będzie coś nie tak.

Gdy to będzie zrobione Firefox będzie niedoścignionym wzorem dla innych przeglądarek.

Avatar
pixi (niezalogowany) | 29.12.2009 23:20#73

@CzajAn
pewnie tak - zaczynacie przypominać marudy.
MaxDamage - napisał coś na temat. Nie. Wylewa swoje żale. FF be.
master_zonk6 - napisał coś na temat. Nie. Wylewa swoje żale.

"nie żebym miał coś do redakcji, to szanowna Mozilla powiadamia o "spektakularnych" zmianach w swoich "fantastycznych" produktach (harmonogramach), byle tylko było o nich głośno :/"
- zauważ że nie jest to strona dobramozzilla.pl. I wcale nie muszą pisać tyle newsów o Mozilli.
Ale muszą na czymś zarabiać, a dzięki "wzajemnym wymianom myśli" mają zwiększoną liczbę odsłon.

@ MaxDamage
"Czy potrafisz poprzeć swoje stwierdzenie dowodami?"
Nie jestem w stanie skonfigurować Opery w/g moich założeń - i na moje konkretne pytania tylko " Fanboj O" potrafił odpowiedzieć konkretami.
Wprawdzie to tylko półśrodki - ale na początek wystarczyło.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 30.12.2009 8:53#74

@Muguruma Kensei
Pomarzyć dobra rzecz.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 30.12.2009 17:12#75

@ master_zonk6 - "Electrolysis" ;)
przydalo by sie przyspieszyc sam start jak pisze Muguruma Kensei. bo teraz to porazka totalna...
chociaz ja przyznam ze mi laduje siee w max 1s, ale moze to dla tego ze nie przechowuje histori... ;p

i dajcie siany juz sobie z tymi waszymi NAJLEPSZYMI przegladarkami, ktore nie istnieja...
wiadomo ze Mozilla Firefox oraz Opera to topowe przegladarki, tak samo jak zaczyna dolanczac do nich Chrome, jak bedzie mial w wersji stabilnej mase dodatkow

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av