Recenzja jednego z pierwszych ultrabooków, Acer Aspire S3

03.01.2012 15:43, Autor: Redakcja, Kategoria: News
NewsImage

W naszym labie pojawiła się kolejna recenzja. Tym razem dzielimy się wrażeniami z ponad tygodnia pracy z jednym z pierwszych ultrabooków na polskim rynku, Acerem Aspire S3.

Ultrabooki to laptopy o specjalnej konstrukcji, które by zasłużyć na nazwę, muszą spełnić szereg parametrów. Muszą być nie grubsze niż 20 mm i nie cięższe niż 1,4 kg, muszą zapewniać długi czas pracy na baterii (5 do 8 lub więcej godzin) i nie mogą przy tym być efektem wyraźnego kompromisu wydajności (co miało miejsce w przypadku atomowych netbooków). Przy okazji powinny budzić się poniżej dwóch sekund, być ciche (tak, żeby dało się z nich korzystać np. w czytelni lub na wykładzie) i mieć rozsądną cenę. Wszystko to okupione może być brakiem czytnika DVD lub portu Ethernet - są zbyt duże i coraz mniej potrzebne.

Acer bez dwóch zdań spełnia te wymagania i ma przy tym bardzo atrakcyjną cenę, która nie ma wielu ukrytych haczyków. Zainteresowanych tematem zachęcamy do lektury publikacji Acer Aspire S3 — centymetr przyjemności.

Zapraszamy także do odwiedzenia naszego działu lab, gdzie znajdziecie więcej testów i recenzji sprzętowych ciekawostek.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (50)  

Avatar
makbeth (niezalogowany) | 03.01.2012 15:48#1

jak mój makbuk tylko brzydszy i gorszy. phi!

Avatar
Użytkownik Acera (niezalogowany) | 03.01.2012 16:02#2

Tak czy siak Acer to zabawka która się psuje najczęściej ze wszystkich laptopów.

Avatar
gallanonim27 (niezalogowany) | 03.01.2012 16:02#3

@makbeth no ja myślę że twój "makbuk" na pewno nie jest lepszy :D a Acer nawet fajnie się zapowiada :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rybak17 | 03.01.2012 16:07#4

Kilka lat po MacBookach Air a wy nazywacie go jednym z pierwszych...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rybak17 | 03.01.2012 16:08#5

@gallanonim27: Tak samo jak ten Acer nie jest lepszy od "makbuka" choć zapowiada się nieźle :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomekb (redakcja) | 03.01.2012 16:19#6

@rybak17 - MacBooki Air to de facto nie ultrabooki ;)

Ultrabook to zastrzeżona przez Intela nazwa na ultramobilne pecety i w tym sensie Acer to jedno z pierwszych (drugie mówiąc precyzyjnie) tego typu urządzenie na rynku.

Nikt nie odbiera Applowi pierwszenstwa w tym temacie, chociaz pierwsza generacja Airów nie byla zbyt udana i dopiero te na Sandy Bridge z tego roku są faktycznie swietne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 03.01.2012 16:27#7

a ciekawe jak z ich wydajnością o trwałością jest

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ponuryzbagna | 03.01.2012 16:35#8

no to ja poczekam aż samsung wypuści takie cacko
wtedy przyjrzę się tematowi bliżej....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ponuryzbagna | 03.01.2012 16:37#9

sory wypuścił... zakochałem się..:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zbigniew2003 | 03.01.2012 16:42#10

Recenzja ok - czyli można humorystycznie napisać, że Acer Aspire S3 to jest taki pierwiosnek na wiosennym trawniku w grudniu ;) , dla niecierpliwych, ale dopiero koniec lata, może przynieść prawdziwe żniwa dla wytrwałych, którzy rozglądają się za sprzętem tej klasy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
loerd | 03.01.2012 16:48#11

Acer Aspire S3
"Tak czy siak Acer to zabawka która się psuje najczęściej ze wszystkich laptopów."

Nie zgodzę się posiadam 3 różne modele laptopów Acera z równych okresów. W porównaniu do Laptopa HP, Toshiby czy Asusa które sa w posiadaniu czółonków mojej rodziny, najstarszy z Acerów to tytan pracy, praktycznie niezniszczalne, a przeżyły wiele przygód.

Nie mam pojęcia kto pisze takie komentarze, chyba osoby które nigdy nie korzytsały z tej marki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 03.01.2012 16:48#12

20GB SDD do którego nie ma dostępu?
Też mi wymyślono...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grzesiek13 | 03.01.2012 16:52#13

Też rzuciła mi się w oczy ta trawa :P Coś ekstremalnie wcześnie ta recka powstawała, albo nie u nas w kraju. Warto jeszcze poczekać z zakupem - przynajmniej zejdzie podatek od nowości :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
miisoo | 03.01.2012 16:57#14

"4 GB pamięci RAM (niemożliwej do rozszerzenia) i dwa dyski - mały SSD o pojemności 20 GB i duży (...) Dysk SSD nie jest dostępny dla użytkownika, przeznaczony jest wyłącznie na partycję z plikiem hibernacji".
Czyli 16 GB zmarnowanej przestrzeni na dysku SSD lub dysk o fatalnej jakości z zapasem dostępnych komórek zapasowych.

Avatar
ios.janmazurczak.pl (niezalogowany) | 03.01.2012 17:13#15

a po kija mi komp bez Mac OS?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 03.01.2012 17:18#16

miisoo | 03.01.2012 16:57#14
"Czyli 16 GB zmarnowanej przestrzeni na dysku SSD lub dysk o fatalnej jakości z zapasem dostępnych komórek zapasowych."

Swoja drogą myślę że ktoś dojdzie do tego jak się dostać do tych 20GB. Niejeden dysk / partycja miały zabezpieczenie przed dostępem do użytkownika, pewnie większość została i tak odblokowana.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mati75 | 03.01.2012 18:15#17

Droga redakcjo, system oceny w windows to jest całkiem nie obiektywny, jeśli chodzi o ocenę wydajności sprzętu.

Avatar
hmm. (niezalogowany) | 03.01.2012 18:50#18

loerd: Miałem Acera przez 2 lata, po roku obudowa wyglądała tragicznie, zawiasy popękały a płyta główna się spaliła (na szczęście w czasie gwarancji).
Kolejne 2 lata mam Asusa i nie ma nawet śladu użytkowania, spisuje się świetnie.
Nigdy więcej nie kupię Acera. Jedyna ich zaleta to cena.

Avatar
MariuszEm (niezalogowany) | 03.01.2012 19:29#19

Tomekkb, nie mogę się zgodzić z Twoją opinią. Posiadam MacBooka Air pierwszej generacji i w czasach kiedy go kupowałem nie brakowało mu ani mocy, ani baterii. Jedynym mankamentem był jeden port usb, z którego i tak nie korzystam. Aktualne wydanie macbooków jest znów niedoścignionym wzorem. I gdyby lepiej wykonano obudowę tego acera oraz zadbano o baterię, to bym o nim myślał na poważnie.

Avatar
limo (niezalogowany) | 03.01.2012 21:41#20

Kolejny świetny test na łamach dobreprogramy.pl.

Fragment z "Sokołem Millenium" mnie powalił :]

Odnośnie metodologii testu. Zgoda - oczywiście należy testować komputery tak jak je producent wypuszcza z fabryki, ale momentami redaktorzy zapędzają się w kozi róg. Dlaczego?
Generalnie testy porównawcze mają sens tylko wtedy, kiedy stworzymy te same warunki do testów. Mam na myśli np. hałas i temperatury.

Nie porównujmy sprzętu w róznych warunkach, czyli Acera działającego pod systemem Windows 7 oraz MBA działającego fabrycznie pod OSX (szczególnie, że Apple od wielu lat posiada BootCamp). To wg mnie trochę nieuczciwe, gdyż jest tajemnicą poliszynela, że OSX zawsze wypadnie lepiej pod względem zarządzania energią (szczególnie przy niskim obciążeniu podzespołów). Dlatego proponuję autorowi, aby odnosił się w artykule do produktu konkurencji, ale pracującego pod tym samym systemem operacyjnym. Jeżeli nie ma takich możliwości to przynajmniej precyzował swoje wypowiedzi wspominając o systemie operacyjnym i najlepiej jego wersji (sprzęt Apple nie jest skazany tylko i wyłącznie na OSXa).

Brakuje mi też opinii jak się sprawują ultrabooki na tle niedawno testowanego Lenovo X220.

Pozdrawiam!

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.01.2012 8:27#21

Użytkownik Acera (niezalogowany) | 03.01.2012 16:02#2
Tak czy siak Acer to zabawka która się psuje najczęściej ze wszystkich laptopów.

... jak nim gwoździe się wbija.
Jakie czasami ludzie głupoty wypisują - on jest gorszy i najbardziej awaryjny i w ogóle ... to HP czy tam Samsung jest THE BEST.
Kolega z czwartej klasy podstawówki tak mu powiedział, bo mu gra HUGO nie poszła na ACER'u

Avatar
Rhubarb (niezalogowany) | 04.01.2012 9:30#22

Czy można się spodziewać recenzji Asusa Zenbook UX31E lub Samsunga Series 9?? Bardzo ciekawe porównanie by było...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 04.01.2012 9:59#23

Ale wy się czepiacie tych Acerów, pewno dlatego że za wasze drogie zabawki zapłaciliście 2xwięcej a i tak są problemy. W mojej rodzinie jest kilka Acerów i przeszły więcej niż nie jeden IBM T i Jabłko razem wzięte - ale wiadomo jak gwoździe nimi wbijasz to ma prawo się zepsuć. Generalnie pojawiła się opinie że najtrwalsze to niemieckie Mediony (już niema) i acery - a reszta jest jaka jest. Po za tym Acerów idzie prawie 2x więcej niż innych marek wiec w czym problem ?

W dodatku tutaj za Cienkiego Acera zabulimy 1/2 ceny Jabłka a mamy Windowsa i Linuksa do woli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zomo_prl | 04.01.2012 10:25#24

umieszczenie portów HDMI czy USB z tyłu to jakiś idiota chyba wymyślił- bardziej nie praktycznie się już chyba nie da...
Przecież, żeby cokolwiek wpiąć to trzeba będzie albo obrócić komputer albo próbować na ślepo celować w port, rysując przy tym obudowę.

Cena tego komputera jest za duża jak na możliwości: 3500zł za centymetr mniejszą obudowę, słabsze podzespoły to ma być wspaniała oferta?
a cena mac Air'a to już w ogóle jakiś żart, tylko, że tam płacimy za markę a w acerze za co?

Sam komputer wygląda trochę tandetnie a brak ssd w "ultrabooku" to żart.

S3 wygląda jak chińska podróbka mac'a, samsung 9 ma lepszy design i jest praktyczniejszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rybak17 | 04.01.2012 12:59#25

@zomo_prl: Oprócz za markę płacisz za:
- lepsze oprogramowanie (Mac OS X, iLife)
- lepszy zasilacz
- dłuższy czas pracy na jednym ładowaniu
- wygodny gładzik
- wygodniej rozmieszczone porty
- o wiele większy wybór akcesoriów
- duży i szybki dysk SSD
- ekran o wyższej rozdzielczości
- podświetlaną klawiaturę
- komputer po 2 latach będzie można odsprzedać za przyzwoitą cenę

Avatar
limo (niezalogowany) | 04.01.2012 13:27#26

Rozdzielczość ekranu to jedno, ale każdy MacBook Pro posiada matrycę o gamucie ponad 70% AdobeRGB, wysokim kontraście i szerokich kątach widzenia. Teraz rozejrzyjcie się wśród modeli konkurencji i się okaże, że znajdzie się kilka modeli laptopów o podobnej jakości obrazu lub nawet przewyższająej (IPS) i to wcale nie tanich np. Lenovo X220, VAIO Z, HP 8x60 x matrycą DreamColor, Dell Precision.

W MBA jedynie parametry matrycy są gorsze od tej z MBP, ale i tak duzo lepsze, niz w Acerze.

Acer jest tanszy bo posiada obudowe w czesci z tworzywa. Asus Zenbook i laptopy Apple maja jeden odlew aluminiowy, a to zwieksza sztywnosc konstrukcji i ulatwia montaz/serwisowanie.

Jezeli w Acerze jest chassis magnezowe to jest nadzieja, że laptop wytrzyma parę lat.

Poza tym w laptopach Apple nie ma problemu kiepskich zawiasów, klawiatury niskich lotów a touchpad z Cupertino to najlepsze rozwiązanie na rynku komputerów mobilnych. Głośniki nawet w MBA zaskakują jakością dźwięku. Słabych stron jest niewiele. To sprawia, że użytkowanie tego sprzętu jest przyjemnością.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jas_fasola | 04.01.2012 18:54#27

@rybak17 możesz napisać w czym jest lepszy OS X od innego systemu operacyjnego? bo ja tej lepszości nie widzę a sam używam bądź używałem wszystkich.
Moje ja ci powiem o niższości OS X w porównaniu do innych systemów. A braku specjalistycznego oprogramowanania które jest wypuszczane na Windows. Czasem na *unixowych systemach też poprzez Wine ale to samo Wine a właściwie jego port inaczej zachowuje się na OS X. Więc skoro mam kupować za dwa razy tyle PC w innej skórce z nadgryzionym jabłkiem to wolę kupić coś w normalnej cenie z pełną dostepnością oprogramowania a po 2 latach to co w tedy zaoszczędziłem zaprocentowało mi na lokacie i kupuję sobie coś nowego też w normalnej cenie. Taaaa o wiele większy wybór akcesoriów ??? A do czego ci one?? Podświetlana klawiatura .... znowu ściągnięte tym razem z IBMa ... już dawno ją miałem w X30 a teraz widziałem w Dell Precisionie ... żadna nowum... ekran o wyższej rozdzielczości po raz kolejny ściągnięte ... Dell D600 miałem 1400x1050 na 14,1"... co do czasu pracy to wszystko zależy co i jak się używa poza tym jak otwiera sie takiego MacBooka to połowa wypełnienia obudowy to bateria, a reszta bebechy bardzo skumulowane, co znaczy lepszy zasilacz??? Każdy zasilacz do laptopa jest impulsowy i nie ma znaczenia czy to będzie Delta Electronics czy inny i tak zasada działania ta sama... wygodny gładzik .... nie wiem gdzie ta wygoda .... touchpad jak każdy inny Synaptics czy Elan cz Alps...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 04.01.2012 20:07#28

Nie porównójcie parszywych taouchpadów Alps, czy Synaptics do tego, który jest w Macu. Dziewczyna ma leptop dell z "touczpadem" - największa porażka na świecie - chropowata powierzchnia o którą ocierają się palce jest strasznie niewygodna, a system zareaguje na to... wielka niewiadoma czy przewinie, czy powiększy. W Macu gładzik JEST WYGODNY - jest precyzyjny, kiedy wykonujesz gest zareaguje tak jak powinien (w 99% chyba że bardzo pocą się palce). No i wykonanie ze szkła - palce suną po nim. No i liczba funkcji samego gładzika miażdży Windowsa. Bez porównania.

Avatar
wmii (niezalogowany) | 04.01.2012 23:23#29

@rybak17 'lepsze oprogramowanie'??? No nie zartuj... Od paru miesiecy jestem zmuszony uzywac iMaca - pisze oprogramowanie na iPady. Tego curiosum, ze MUSZE miec nie dosc ze iPada to jeszcze maca nawet nie wspomne ;) ale powiem tak - MacOS to jest najgorszy, najbardziej denerwujacy system operacyjny ktory przyszlo mi uzywac (Windows 3.11 pomine ;) ). To jest taki nieokrzesany zlepek tanich 'bajerkow', ktore nijak maja sie do funkcji poprawiajacych wydajnosc pracy...
Zachwycac sie MacOSem moze tylko ktos, kto nigdy nie uzywal dobrze skonfigurowanej alternatywy... Mam tu na mysli glownie Linuxa, bo najnowszego Windowsa nie uzywalem - moge skonfigurowac system DOKLADNIE pod moje wlasne wymagania i pracowac tak jak JA chce a nie jak Apple tobie kaze... (np. w tej chwili uzywam wmii... bo tak mi wygodnie i wydajnie sie pracuje, jak bede mial kaprys to sobie przelacze na innego managera...)

co do pozostalych punktow:
- wygodny gladzik.. - inne nie sa wygodne, sprawdzales? ;)
- wygodniej rozmieszczone porty - ??? no tak, bo nie ma w ogole tych, ktore powinny byc...
- o wiele wiekszy wybor akcesoriow - tzn. jakich i po co, no i najwazniejsze - ZA ILE? ;) i dlaczego tylko biale??? ;)
- duzy i szybki dysk SSD - mozna go wlozyc do kazdego laptopa
- ekran o wyższej rozdzielczości
- podswietlana klawiature - a po co to? dla szpanu? od lat nie patrze na klawiature podczas pisania...


Ogolnie, to uwazam, ze Macbook to calkiem niezly laptop, gdyby tylko wywalic MacOSa i kosztowal polowe swojej ceny...

Avatar
piotrgraba (niezalogowany) | 05.01.2012 1:06#30

@jas_fasola

OK. Przekonałeś samego siebie. To naprawdę ważne, by mieć swoje zdanie, i trwać przy nim. Przekonywanie do niego samego siebie już takie fajne nie jest, ale nadal OK. Tylko po co mówisz to NAM?

Bardzo dobrze że mozesz oszczędzić połowę ceny MacBooka i kupić komputer z Windows. Cieszę się. Bądź zadowolony. Jeśli uważasz, że gładzik Synaptics jest tak samo dobry, to na pewno będziesz zadowolony.

Ale nie przekonuj nikogo do swoich racji, nikt Ci tego MacBooka nie wmawia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rybak17 | 05.01.2012 7:43#31

@jas_fasola:
- Możesz używać Windowsa, nic nie stoi na przeszkodzie, nawet sterowniki masz w jednej paczce bez śmieciowych programów jakimi zasyfia system większość producentów

- Podświetlana klawiatura to żadne nowum ani zaawansowana technologia, pojawia się komputerach Apple od ponad 10 lat ale jest w przeciwieństwie do Acera.

- Nie rozumiem jak można ściągnąć rozdzielczość?

- Magsafe mogło by uratować niejednego laptopa przed roztrzaskaniem

- Słuchawki za 5zł z bazaru też grają jak każde inne? Zasada działania ta sama...

Nikt Cię nie namawia do kupna Aira.

Avatar
Do Użytkownika Acera (niezalogowany) | 05.01.2012 10:13#32

Chyba coś pojęcia nie masz, mało chyba obcowałeś z innymi laptopami, HP jest najbardziej awaryjny, natiomast najmniej ostatnio psują się Asusy, Toshiby, Dell, Acer. Hp ma awaryjność pierwszych 3 marek, które wymieniłem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kaworu | 05.01.2012 12:52#33

@Wydłużanie czasu pracy na baterii użyciem dysku SSD, niekoniecznie: http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-hard-drive,1968.html

Avatar
qwertyD (niezalogowany) | 05.01.2012 14:13#34

Niektórzy to chyba nigdy nie rozkręcali notebooka. Ja mam z nimi do czynienia dość często.

Jeśli ktoś mówi o jakości podzespołów to sprowadzę was na ziemię. W takim Acerze w zasadzie są te same podzespoły co w Sony, czy nawet Macu. Oczywiście nie wszystkie, ale obecnie notebooki zatraciły indywidualność konstrukcyjną. Jedyne co robi firma sama to obudowę. Więc pitolenie o tym, że w innym notebooku dostajecie lepsze podzespoły jest marketingowym bełkotem, bo w praktyce są praktycznie te same.


W takiej Toshibie dajmy na to, jest więcej Samsunga niż Toshiby.

Więc naprawdę skończcie mówić o podzespołach, bo składową notebooka są części firm trzecich. Firma robi sobie obudowę, wali na to swoje logo i na tym się kończy.
Od czasu do czasu występuje indywidualny element typu klawiatura znana z Lenovo, czy inne śladowe elementy notebooka.


Znam wiele osób posiadających Acera. Jakoś nie narzekają, oczywiście wiedzieli, że kupują sprzęt tańszy więc coś za coś. Tylko kluczowe jest to jak się sprzętu używa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rybak17 | 05.01.2012 15:47#35

@wmii

- Tak na wielu modelach ;)
- Które porty powinny być?
- O więcej producentów tworzy wiele "różnokolorowych" akcesoriów do maców bo są popularne i można na nich zarobić.
- Duży i szybki dysk SSD - można go włożyć do każdego laptopa ale nie wiem czy do każdego ultrabooka z nietypowym HDD. Do tego za 256GB trzeba dopłacić z 1000zł co zwiększa cenę.
- Mało osób piszę bezwzrokowo a wiele lubi posiedzieć w nocy przy laptopie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 05.01.2012 19:38#36

Nienawidzę was. Nie cierpię. Przez was kolejna rzecz na liście "chciałbym, a nie mogę" :P

Jak dla mnie tak samo atrakcyjny jak MBA tylko że o wiele tańszy - tylko że bez dobrego systemu, dobrej matrycy (o ile jest taka sama jak w MBP, nie śledzę za bardzo świata Apple) i brakiem znaczka jabłka :P

Avatar
limo (niezalogowany) | 05.01.2012 19:54#37

Dlatego największą rolę w przypadku wybierania laptopa odgrywa nie wydajność (ta będzie zbliżona dla kilku modeli o podobnych lub tych samych podzespołach), a elementy z którymi macie bezpośredni kontakt: ekran, klawiatura, głośniki, obudowa.

Jeżeli zaś zagłębiamy się w kwestie konstrukcyjne:
z punktu serwisanta generalnie można założyć, że to samo, aczkolwiek z punktu widzenia elektroniki prawda jest taka, że komponent komponentowi nierówny. Heatpipe mają różne rozmiary. Wentylatory mają różne konstrukcje. Tako samo HW design bywa lepiej lub gorzej zrealizowany. Niektóre laptopy mają problemy z zakłóceniami w torze audio, występuje irytujące piszczenie cewek w sekcji zasilania, słaby sygnał karty Wi-Fi itd.
Już nie wspomnę o minimalizacji konstrukcji PCB - w komputerach firmy Apple jest to najwyższy światowy poziom. Ostatni tak przejrzysty i prosty układ widziałem w Zenbooku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pp.www.pp | 24.01.2012 19:27#38

Interesujący produkt. Bardzo dziwi mnie fakt, że producenci montują błyszczące matryce. Często takiego notebooka nie można z tego powodu używać na dworze. Wiem, że to też kwestia kontrastu, lecz bardzo pogarsza to komfort pracy.

Avatar
Adas (niezalogowany) (niezalogowany) | 13.02.2012 22:18#39

Nikt tu nie był pierwszy... od bardzo dawna istniały komputery które się nazywały subnotebooki... mam wrażenie że ludzie mają amnezję.

Avatar
powerkem (niezalogowany) | 16.02.2012 22:33#40

kurde ciagle jakis problem, niech cos wymysla z tymi bateriami, bo czlowiek chce cos zrobic to zawsze sie w najwazniejszym momencie urzadzenia usypia....
a moze tak zrobic zasilanie na baterie slonecza ( soraly ) czlowiek ktory bylby w podrozy nie musialby sie martwic o "prad" ze mu zaraz sprzed padnie;;)
jak cos to prosze za patent 3 % zysku ;) pozdrawiam

Avatar
Poprawka (niezalogowany) | 19.02.2012 22:37#41

#2: Istotnie, a to jest jeszcze model "tnący koszta" :)

Avatar
użytkownik acer (niezalogowany) | 24.02.2012 19:26#42

"Tak czy siak Acer to zabawka która się psuje najczęściej ze wszystkich laptopów." Kolega głupoty pisze sam posiadam 6 laptopów Acer rożnej generacji. I nawet te w firmie (w ciężkich warunkach) dobrze się sprawują. Cena laptopa o tych samych parametrach w innej firmie jest o wiele droższa. Rzeczywiście minusem są baterie, błyszcząca matryca i roczna gwarancja biorąc na fakturę.

Avatar
Cali (niezalogowany) | 27.02.2012 21:36#43

Facet który pisze ze acery sie psuja to debil.

Avatar
polio (niezalogowany) | 01.03.2012 20:21#44

mam w domu 2 acery i mogę powiedzieć tylko tyle że to bardzo dobry sprzęt, robi się coraz solidniejszy z czasem. jeden miał przygody z płynami a drugi koszotwał 2 tysiące i ciągnie najnowsze gry na prawie maksymalnych ustawieniach(50-60fps). Pokażcie mi makbuka który to potrafi a kosztuje 2 lub 3 razy tyle. haha

Avatar
ydk2app (niezalogowany) | 05.03.2012 23:08#45

@MariuszEm masz rację ja mam Macbook 4.1 prawda stary , ale są sprzed ery Iphone-a bo po tej erze, produkty Apple to dowcip.
Dlaczego dowcip, bo wydaniu iphone-a, nawet chińczycy składają lepsze i trwalsze urządzenia, wykonanie płyty głównej w MBA to żenada , początkujący elektronik zrobiłby to lepiej.
Zapewne i Acer, i MBA to ten sam układ sprzętowy to zauważa nawet autor.

Avatar
ydk2app (niezalogowany) | 05.03.2012 23:18#46

Co do porównania to jest właściwe, dlatego, bo komputer PC powstał w 1986r. i wygląda dokładnie tak :
platforma IBM;
system Windows;
procesor Intel;
możliwość rozbudowy;
komputery Apple rok 1983, to:
platforma Apple computer;
system Mac os;
procesor PowerPC (obecnie Intel);
brak możliwości rozbudowy;

obydwie nazwy są zastrzeżone.

Avatar
pro pro (niezalogowany) | 22.03.2012 14:37#47

piekny sprzecik, czuje, ze za niedlugo mojego acerka zamienie na takie cudenko :)

macZBUKI nie dosc ze sa 3x drozsze, to jeszcze na dodatek brzydsze i mniej funkcjonalne

Avatar
MateuszWie (niezalogowany) | 28.03.2012 8:09#48

Macbook do nicyego tak naprawde sie nie nadaję...
Zabawka za 5 tyś. którą się chwilę pobawisz i odłożysz...
Acer ma przynajmniej wgranego orginalnie Windowsa 7...
A Mac przy Windowsie nie może się równać...

Avatar
marcinek_ (niezalogowany) | 30.03.2012 14:53#49

Cóż, z artykułu wynika, że trzeba poczekać do końca roku z kupnem, kiedy 40% rynku to będą ultracieńkie laptopy i cena ich będzie akceptowalna. Osobiście liczę, że w końcu jakieś OLEDowe ekrany się pojawią w laptopach (samsung zapowiadał je na koniec 2008, ech.)

Zdecydowanie natomiast chcę podkreślić, że Apple nie było prekursorem w konstrukcji ultarcieńkich notebooków. Tutaj pionierem jest raczej z roku 1998 Mitsubishi Pedion o grubości max 18,4 mm. Może ktoś zna jeszcze jakiś lepszy model? W 2003 był jeszcze Sharp Actius MM10 Muramasas. Pierwszy Air wyszedł w styczniu 2008 czyli ładnych kilka lat po produkcie Mitsubishi. I oczywiście w definicji nie był/ nie jest ultrabookiem. W tym samym czasie (luty, 2008) wyszedł również Thinkpad x300, który zdecydowanie w żaden sposób nie mógł być i nie był naśladowcą Apple Air. Za niego oddałbym wtedy bez wachania dwa Apple Air
(gdybym je miał oczywiście ;).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
redelek | 16.04.2012 12:23#50

Ja jak zawsze swoje MacBook Air 13 )))) najlepszy wybór jak masz 4800 to te 5800 nie robi różnicy :))) Zapomniałem co to sprzęt system operacyjny naprawy i inne takie po prostu pracuję hmmm wszędzie :)))

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av