We Francji też odradzają używanie Internet Explorera

18.01.2010 16:22, Autor: Jakub Kuchnio (morthius)
NewsImage

Informowaliśmy wczoraj o dość zdecydowanej reakcji niemieckich władz, które po upublicznieniu luki w Internet Explorer doradziły obywatelom swojego kraju zmianę przeglądarki na inną. Okazuje się, że w ślady naszego zachodniego sąsiada poszła również Francja.

Francuski urząd czuwający nad bezpieczeństwem użytkowników komputerów (CERTA), wydał specjalne oświadczenie, w którym poinformował tamtejszą opinię publiczną o luce w przeglądarce Internet Explorer jaka została wykryta przy okazji niedawnych ataków na serwery Google. W opublikowanej informacji francuscy specjaliści ostrzegli, że zagrożeni mogą być wszyscy użytkownicy tej aplikacji, którzy korzystają z IE w wersji 6, 7 oraz 8. Co ciekawe, w oficjalnym oświadczeniu George'a Stathakopoulosa, przedstawiciela Microsoftu, możemy przeczytać że luka dotyczy jedynie najstarszej z wymienionych przeglądarek. Dlatego właśnie twórca Windowsa radzi, by jak najszybciej aktualizować aplikację Internet Explorer do najnowszej wersji i upewnić się, że włączony jest mechanizm Data Execution Protection (DEP).

W związku ze znalezionym błędem CERTA radzi, by do czasu ukazania się stosownej poprawki użytkownicy skorzystali z innych, alternatywnych przeglądarek. Póki co, nie wiadomo na razie kiedy dokładnie Microsoft załata wspomnianą wcześniej lukę. Patrząc na tak zdecydowane reakcje instytucji rządowych, w interesie Microsoftu jest, by stało się to jak najszybciej.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze  

Chillout | 18.01.2010 16:32
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#1

MS zyska albo straci.
Ludzie zaktualizują IE do 8, albo przejdą na inną przeglądarkę.
Czas pokaże.

Vins | 18.01.2010 16:34
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#2

@invader4
przecież w Polsce ponad 50% internautów używa liska, ponad 10% Opery, więc nie jest aż tak źle :P
nie potrzeba żeby rząd się do tego jeszcze pchał :P
bo jeszcze coś popsuje :-/

afva (niezalogowany) | 18.01.2010 16:37
image
Avatar
#3

Brawo! Teraz czekamy na Polske ;)

Hohohohoho (niezalogowany) | 18.01.2010 16:37
image
Avatar
#4

Po ostatnich akcjach MS rozpocząłem szeroko zakrojoną akcję rezygnacji z ich oprogramowania czyli:

- FF
- Ubuntu
- PS3

Polecam

Dziewczyna Łukasza_18 (niezalogowany) | 18.01.2010 16:47
image
Avatar
#5

A mój chłopak ma viste opere i jakoś mu działa wszystko dobrze

command-dos | 18.01.2010 16:48
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#6

ahhahahaa, podoba mi się... Może w końcu przestaną mieć ludzi w ... poważaniu i za tę kasę, którą wybulili na bubel, zaczną w końcu coś naprawiać...
@Hohohohohoho - trzeba było to zrobić już dawno... Ja i tak za późno się opamiętałem, ale jak to mówią, lepiej później niż wcale ;)

StawikPiast | 18.01.2010 16:50
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#7

a czy jesli zostanie znaleziona luka w FF, chrome, oera (w FF to statystycznie co 3 dni, a w IE8 "tylko" co 7 dni odkrywa sie nowa luke) to tez bedzie zalecanie uzycie innej przegladarki?

invader4 | 18.01.2010 17:02
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#8

Gothmori, nie musisz mi tego uświadamiać. Nie zaczaiłeś po prostu.

badzIEwie (niezalogowany) | 18.01.2010 17:03
image
Avatar
#9

Nie oszukujmy się, IE jest najgorszym produktem w segmencie przeglądarek, taki małokonfigurowalny klocek mający problemy z standardami WWW. No ale każdy używa programu dla niego najbardziej odpowiedzniego.

Osobiście cieszę się z każdej akcji zachęcającej do aktualizacji IE z zabytkowego IE6 i nieudanego IE7 do mniej problematycznego IE8 (wreszcie normalne wsparcie CSS2). No ale zwykły szary użytkownik różnic nie widzi.

Darek47 (niezalogowany) | 18.01.2010 17:04
image
Avatar
#10

Testowalem FF sciagajac dodatki, testowalem Opere 9 i 10, gdzie nameczylem sie by pozakladac i doswiezyc ikonki colorowe w na zakladkach, wystarczylo wyczyscic historie i szlak trafil kolorowe ikonki w zakladkach. Safari mi nie spasowala. Chrome nie ma wylaczenia Historii. Zostaje dalej na dziurawej IE8 bo najlepiej mi pasuje pod kazdym wzgledem. A na IE chodze juz od Windows 3.11. Najwyzej przez ta dziure, ktos do mnie zakuka do monitorka.

smaky | 18.01.2010 17:11
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#11

@gothmori

Austriacy to właściwie też Niemcy.

Hohohohoh (niezalogowany) | 18.01.2010 17:14
image
Avatar
#12

"Austriacy to właściwie też Niemcy."

Tak ale austriaccy :))))

tom4444444tom | 18.01.2010 17:16
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#13

Przy tak kolorowym słownictwie, nie dziwne :) Chociaż zupełnie nic do tego nie mam, przeklinać też trzeba umieć.


Co do komentarzy: pozostałe przeglądarki są mniej popularne na świecie niż IE, więc jego luki będą najbardziej nagłaśniane. Reszta producentów przeglądarek po prostu je łata :)

gothmori | 18.01.2010 17:17
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#14

smaky

Austria to Austria... Za czasów II tak było i dzisiaj też jest.
To ze hitla se nazwał jak nazwał to jego problem...
I nie poprawiaj mnie bo obedrę Ci ze skóry królika i zjem na obiad

tom4444444tom | 18.01.2010 17:20
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#15

Grill party w komentarzach, jacha!

gothmori | 18.01.2010 17:25
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#16

tom4444444tom
Na grilla za zimno... Admini nas zapewne chętnie zaproszą do redakcji i się w piekarniczek wrzuci albo ew. ognisko na podłodze rozpali. Weźmie się cycki stawika cyfrowo powiększy, kupi skrzynkę denaturatu i zabawa będzie przednia. :)

StawikPiast | 18.01.2010 17:26
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#17

@gothmori

Co rozumiesz przez systematycznie? Bo raz na miesiac jest jak najbardziej systematycznie wlasnie ;) Z gory wiadomo ze w drugi wtorek miesiaca sa poprawki. I to sie nazywa wlasnie moim zdnaiem systematycznie a nie jakis haordz, 2 poprawki jutro jedna, pojutrze zadna, za 5 dni znowu jakas. To juz nie jest systematycznosc.
Wytlumacz wiec co rozumiesz poprzez systematyczne latanie produktow konkurencji?

StawikPiast | 18.01.2010 17:28
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#18

@darek47

ty wcale nie kozystasz z najbardziej dziurawego programu. To uzytkownicy FF kozystaja z najbardziej dziurawego programu roku 2009

gothmori | 18.01.2010 17:32
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#19

StawikPiast

interpretować można różnie...systematyczność nie musi się wiązać ze ścisłością dnia miesiąca. Systematyczność można tu rozumieć jako regularny odstęp czasowy między pojawieniem się luki a pojawieniem się łatki. Microsoft, owszem jest systematyczny ale nie tak jak trzeba... Nie mamy gwarancji że zabezpieczą w danym miesiącu lukę która powiewa już pół roku.

gothmori | 18.01.2010 17:34
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#20

StawikPiast

...dlatego najbardziej dziurawy roku bo częściej instalowany na Microsoft Windows.

Dodziak | 18.01.2010 17:34
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#21

A my w Polsce już od dawna na dobrych od dawna odradzaliśmy, znaleźliśmy godne alternatywy w stylu firefoxa, opery i SR Ware Iron.

jaka ta Francja jest zacofana :D

gothmori | 18.01.2010 17:36
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#22

...gdyby była wersja IE dla Linuksa, BSD, Solarisa i QNX'a to zapewne też można by powiedzieć że potrafi być bezpieczna.

pgr | 18.01.2010 17:49
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#23

A w Polsce NAKAŻĄ w urzędach kupować, instalować, używać Windowsa, MS Office, więc i IE również :)

Phight3r | 18.01.2010 18:02
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#24

Bardzo dobrze. Internet Explorer jest 100 lat za Firefoxem, Operą, Chrome a nawet Safari.
IE używają tylko fanatycy Microsoftu, ludzie którzy nie wiedzą co to przeglądarka lub ci, którzy nie mogą innej zainstalować.

tom4444444tom | 18.01.2010 18:12
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#25

Szczerze jestem ciekaw, czego używa Steve Ballmer i inni przedstawiciele MS :)

loln00bboxxyLYNXfanfapfapfap (niezalogowany) | 18.01.2010 18:32
image
Avatar
#26

nie znacie się
LYNX to jedyna słuszna przeglądarka!
jesteście zacofani ze swoimi małymi nic nie robiącymi zabaweczkami w stylu FF, IE czy Opery, zainstalujcie sobie LYNXa to się przekonacie, co można zrobić za pomocą przeglądarki.

masakra | 18.01.2010 18:39
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#27

Zgadzam się ze wszystkim co pisał @StawikPiast - bo faktycznie przecież to FF został uznany za najbardziej dziurawą p[rzeglądarkę roku 2009. I jakoś rządy nie odradzają korzystania z niego - dziwne...

@tom4444444tom: Pracownicy Microsoft zapewne w 90% przypadków korzystają własnie z IE. Bo wiemy, że jest to bezpieczna przeglądarka :) A na pewno bezpieczniejsza niż FF (jak wynika z niezależnych analiz liczby błędów). Pewnie kilka rzeczy można by poprawić w IE, ale demonizowanie IE w ten sposób to chyba tylko próba odwrócenia uwagi...

masakra | 18.01.2010 18:42
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#28

I żeby nie było, że bez konkretów - pisałem jakiś czas temu o tym na blogu - jak to percepcja dużo zmienia: http://blogs.technet.com/mkedziora/archive/2009/11/11/percepcja-firefox-i-bezpiecze-stwo.aspx - konkretne liczby jeśli chodzi o "bezpieczeństwo" Firefox

Qboll | 18.01.2010 19:14
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#29

Jeśli dobrze pamiętam to LYNX pracuje jedynie pod bash'em :) Nie obsługuje GUI... Ale przyznam jest szybki i nie wyświetla reklam :)

Qboll | 18.01.2010 19:15
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#30

Też nie lubie FF ale jak widze IE to mi wysypka wychodzi... Jest tak dziurawy że można przez niego grypę złapać :)

gothmori | 18.01.2010 19:19
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#31

MAAAAASAAAAKRAAA!!! Tęęęęskniłem!!! ;}}}}}}}

Czemu nie odpowiedziałeś?!!! Obiecaaaałeśśś!!!! ;(((((
A wiesz? A wiesz? zrobiłem wypas koncept windows 8!!!
Pa: http://jasmine-melody.deviantart.com/art/Windows-8-installer-133433779

prawda że słłłłooodki? :}

FF u mnie jest bezpieczny... Wy macie windows i Wam nie robi różnicy ;/
Ale wiesz? Mam pomysł! To zainstaluj: http://www.debian.org/
Firefox będzie Ci bezpieczny!

rakso (niezalogowany) | 18.01.2010 19:24
image
Avatar
#32

@ masakra
FF ma otwarty kod więc oczywiste jest że znaleziono więcej dziur .To wcale nie znaczy że ma ich więcej od IE. Mozilla szybko przyznaje się do błędów i błyskawicznie je łata czego nie można powiedzieć o M$

command-dos | 18.01.2010 19:29
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#33

@masakra - nie ośmieszaj się... Taki poważny gość i robi ludkom wodę z mózgu: http://www.dobreprogramy.pl/Firefox-najbardziej-dziurawym-programem-roku,Aktualnosc,15796.html

Powtórzę się, ale co tam, dla Ciebie warto... Najważniejsze zdanie w pod tym linkiem to: "Trzeba przy tym wyraźnie zaznaczyć, że liczby te nie mogą być wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa oprogramowania." - dlaczego? Też jest to tam wyjaśnione...

StawikPiast | 18.01.2010 19:29
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#34

@gothmori

pomyslmy dlaczego jestes na liscie osob nazwijmy to "olewanych"

StawikPiast | 18.01.2010 19:49
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#35

@command-dos

Ale poki to w programach MS-u znajdowano najwiecej dziur to wlasnie teza ze ilosc dziur odpowiada bezpieczenstwu programu byla forsowana przez srodowiska OS. wiec nie badz hipokryta i dalej ciagnij ta argumantacje a nie zmieniasz ja jak wiaterek powieje.

ble ble ble (niezalogowany) | 18.01.2010 19:52
image
Avatar
#36

@masakra
Rozumiem, że uśmieszek przy słowach "bezpieczna przeglądarka" oznacza żart? Ile z tych dziur w Firefoksie jest niezałatanych a ile w IE? Jeśli Firefox jest taki dziurawy, to mogę go całkowicie odinstalować, a gdzie znajdę taką możliwość w Windowsie, aby odinstalować IE?

ble ble ble (niezalogowany) | 18.01.2010 20:00
image
Avatar
#37

@gothmori
Te cycki StawikPiasta mnie kojarzą się z czym innym z drugiej strony i trochę niżej. :)

gothmori | 18.01.2010 20:00
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#38

StawikPiast

jak ci leniu nie chce się nawet ruszyć i poszukać informacji to się nie wcinaj... Masakra nie odpisał nikomu na blogu DP.

command-dos | 18.01.2010 20:13
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#39

@Stawik, a ile dziur jest w ie? I nie zmieniam swej argumentacji, po prostu mówię to co widzę, a nie widzę ile dziur jest w ie... Czy rozumiesz mnie dobrze? Płacisz za kota w worku. Masz się cieszyć tym, że nie kumasz licencji do produktu który kupiłeś, o czym uświadamiał nas ostatnio ms (pożyczanki cacanki), że nie wiesz co kupiłeś (ile dziur? jak to jest napisane?), że dołożyłeś się na bóg wie jaki patent, który w przyszłości może Tobie zaszkodzić (przykład tomtom) - tego chcesz, kupując produkt od ms'u? Ja nie, a widzę co jest grane, więc nie będę popierał tej korporacji i basta... Żeby nie było; sam pracuję w firmie, która jest gold-partnerem (dobrze, że nie w dziale marketingu, lub sprzedaży ;) ), ale robię wszystko, żeby ludzie zauważyli alternatywę, zarówno w firmie, jak i poza nią. Możesz pomyśleć: głupiec czy szaleniec? Podcina gałąź na której siedzi. W tym szaleństwie jest metoda, a ja bym się określił, jako "nauczyciel". Ale coś mi się zdaje, że za kilka lat będę jedynie mógł co niektórym powiedzieć: "a nie mówiłem". Pomyśl, jakby ms miał godnego konkurenta, też i jego produkty mogłyby być dużo lepsze. Teraz jadą dzięki temu, że mają monopol i niezagrożoną pozycję na rynku, toteż klienci indywidualni i małe, czy średnie firmy dla ms'u to zwykłe dupki, które dały się zrobić w balona. Pozycja ich jest na tyle silna, że mogą wypuścić bubel, wiedząc, że na tym bublu zarobią - czy nie ma w tym paranoi? Dlatego mamy odkrywane kolejne luki w ich zamkniętym oprogramowaniu (jak ci ludzie to robią :) ), tzn. że luki te są conajmniej krytyczne, a takich nieodkrytych, to pewnie są dziesiątki, jak nie setki - ale tego się nie dowiesz...

mitch83 | 18.01.2010 20:18
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#40

Nie uzywam IE ze wzgledu na jego bardzo slaba wydajnosci w renderowaniu stron.
Kazdy moze sobie przetestowac wydajnosc dowolnej przegladarki na wlasnym sprzecie :
http://service.futuremark.com/peacekeeper/index.action

felik (niezalogowany) | 18.01.2010 20:32
image
Avatar
#41

No to linuksiarze i inni tego typu smarkacze maja teraz jazdę. Mają swój wiatr w żagle na który czekali. Zaślepieni nie wiedzą kto tym steruje. Może Google, może Microsoft. Można co prawda im dołożyć jak będzie jakaś luka w ich ewangelickim systemie lub przeglądarce, ale myślę że szkoda klawiatury. Nie ciekawi was dlaczego rząd żadnego kraju nie mówi obywatelom aby nie kupowali jakegoś telefonu bo wybucha, jakiegoś laptopa bo baterie w nim wybuchają, samochodu bo coś w nim pęka ? Zastanówcie się.

a.n (niezalogowany) | 18.01.2010 20:43
image
Avatar
#42

Jacyć ludzie mają wymierną korzyść w odradzaniu IE - za jakiś czas dowiemy się kto za tym stoi. Bo napewno nie chodzi tu o interes obywatela,konsumenta. Odnośnie testów przeglądarek- W moim odczuciu są bardzo wątpliwe ,a czasami wyniki wręcz absurdalne.

DP (niezalogowany) | 18.01.2010 20:49
image
Avatar
#43

Każda przeglądarka ma dziury i tyle.

Za IE przemawia to, że ma pewną właściwość, której nie mają FF i Chrome. W IE działają mi wszystkie strony. Tak, wszystkie. FF i Chrome są może i szybsze, bardziej konfigurowalne, ale np. formularze na stronach bankowych, panele logowania, antywirusy online czasami nie działają. Nie chce mi się nawet wnikać dlaczego (activx czy inne bzdety), ale tak jest i dziwi mnie, że inni piszą, że IE nie wspomaga stylów drugiej generacji czy czegoś tam, skoro wszystko w nim się dobrze wyświetla, a w innych przeglądarkach jest z tym różnie. Jeżeli coś mi się nie otworzy np. w Chrome, nie działa jakiś skrypt, to wchodzę do IE i tam wszystko działa.

I jeszcze jedno - IE ma najlepszy panel drukowania z podglądem, czego brakuje mi w innych przeglądarkach.

badzIEwie (niezalogowany) | 18.01.2010 21:53
image
Avatar
#44

@DP

To nie właściwość IE powoduję, że "wszystkie" strony pod nią działają a wymogi rynku. Niestety, nikt nie może sobie pozwolić na brak obsługi tego gniota w chwili, gdy używa go ponad 40% internautów.

Sytuacja wygląda tak. Piszesz sobie stronkę zgodnie ze standardami (odpowiednik norm w życiu codziennym). Testujesz po kolei w każdym browserze: Opera, Firefox, Chrome, Safari i zero problemów. Wszystko wygląda tak samo, przecież po to ludzie wprowadzili standardy, by zmniejszyć koszty tworzenia. Niestety regułą ta nie dotyczy Tridenta, zabytkowego szrota zaimplementowanego w leciwym IE. Masz 2 wyjścia, olać połowę rynku, lub zacisnąć zęby i pomęczyć się z jego dziwactwami. Oczywiście jeśli zlecasz wykonanie strony zewnętrznym firmom cena usługi wzrasta.

Mnie tam rybka czy dziurawy czy nie, każdy ma swój rozum i sam niech sobie wybiera oprogramowanie które używa. Niestety oczy mam jedne i pisanie dodatkowego kodu pod przeglądarkę odbiegającą od reszty jest niestety marnowaniem zdrowa, czasu no i kasy zleceniodawcy.

Krótki materiał charakteryzujący poszczególne przeglądarki znajduje się pod linkiem: http://www.crimsteam.site90.net/crimsteam/html/html_podstawy_przegladarki.html.

Sytuacja zaczyna się poprawiać, notowany jest gwałtowny odpływ użytkowników od przestarzałego wynalazku M$. Zobaczysz jak wszystko się zmieni, gdy IE osiągnie 2-4% rynku. Ciekawe czy wtedy otworzysz każdą stronę stosując IE.

Na zakończenie piszę, że nie faworyzuje konkretnej przeglądarki. Z ciekawości oczekuje na IE9, mam nadzieje, że tym razem programiści faktycznie popracują nad swoim dziełem.

Pozdrawiam

StawikPiast | 18.01.2010 22:38
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#45

@command-dos

w 2009 w IE nieco ponad 40 dziur, w FF nieco ponad 100 dziur. Tyle bylo wykrytych w IE i w FF w 2009 roku. Ile pozostało, tego nie wie nikt. Z tym bublem to mi sie podoba. Rozumiem ze chodzilo ci o Viste, ktora przez wielu nie byla lubiana. Zobacz jakim bublem musi byc dla "kowalskiego" Linux, skoro zamiast Visty nie instalowal Linuxa a Win Xp (za ktorego jeszcze musial zaplacic).

inet.dysk | 18.01.2010 23:01
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#46

@StawikPiast
Wolę FF, Operę w których luki są łatane niż IE, który nie łata dziur (za secunia.com) stan na 18.01.2010:
IE 8.x - 4 luki (powiedzmy 3, jeżeli uznać że luka z ujawnieniem nazwy użytkownika nie jest groźna, choć ułatwia atak na system)
FF 3.x,Opera 10.x - 0

TrustNoOne | 18.01.2010 23:47
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#47

Ja uzywam roznych przegladarek. U mnie najszybciej odpalaja sie stronki pod FF, pozniej IE i GCh a na koncu i to bardzo daleko Opera... Uzywalem Safari ale uwazam, ze to wielka pomylka! Do FF (i pokrewnych) jestem przyzwyczajony od wielu lat i nie zamierzam z niego zrezygnowac.IE jest zbyt niestabilny dlatego mam go na czarna godzine powiedzmy. Google jest szybkie ale zbyt "nadymane".

sWeeT-Dżola ;) | 19.01.2010 0:52
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#48

IE8 + Simple AdBlock i mamy super szybką przeglądarkę kompatybilna z wszystkimi stronami. A nie tak jak w FF że muszę doinstalowywać różne pierdołki żeby korzystać z niektórych stron czy multimediów (np. Media Player Plugin) :)

A Akceleratory to super sprawa ;)

Naprawdę polecam IE8

Electronic. (niezalogowany) | 19.01.2010 2:01
image
Avatar
#49

Do puki nie jestesmy indywidualnie powazna znana i zaawansowana technologicznie Firma w swiecie, mozemy uzywac przegladarek dziurawych jak ser. Predzej w Totolotka sie trafi, niz ktos nam poszpera w komputerze.

Mark USA. (niezalogowany) | 19.01.2010 3:09
image
Avatar
#50

Kiedy ktos do mnie zapuka przez ta dziure?. Czekam, czekam tak od 1995 roku i nic, a juz stuklo 15 lat. Internet Explorer 1.0 kupilem rezem z Programem Microsoft Plus! dla Windows 95. Do dzis przechowuje ta duza czarna dyskietke 5,6 cala. W miedzy czasie konkurencja sie kluci o jakosc, mlodzi szaleja czym jezdzic na Necie, a ja dalej na Explorer, teraz na wyzszym numerze, az 8.0. I nie mam zamiaru przechodzic na inne, tylko dlatego ze sa niby lepsze. Czlowiek staje sie leniwy, do sciagania i zakladania innych przegladarek. Niech sobie sciagaja w Polsce w rodzinie mlodzi, jak wysylam im komputery w prezencie z USA. Predzej trafie w duze Lotto $350 ml dolarow jak ktos?, przez dziure do mnie zapuka, i namiesza w komputerku. Moj comuters znajduje sie w domu, a nie w NASA, czy NATO!.

Extraordinarykid | 19.01.2010 6:02
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#51

Tyle tego niebezpieczeństwa tkwi w Internet Explorer ;]
A może chociaż raz podacie tutaj jakiś konkret, a nie sypiecie newsami za przeproszeniem "*******" ..
Internet Explorer dziurawy - rozumiem, ze samo użytkowanie grozi tak strasznymi konsekwencjami ?
Te wszystkie apele są śmieszne.. Zamiast najeżdżać na Microsoft, powinni zrobić listę czarnych stron, no bo kto przy zdrowych zmysłach włazi byle gdzie ?

A po drugie ataki na Google - a co maja kraść zwykłym użytkownikom ? Pliki tekstowe ?
Przecież cale narody, czy to Francja, czy Niemcy, na danych z pentagonu nie siedzą ..

Więc o co tyle szumu ?
Firefox też był dziurawcem, jakich mało i nikt nie płakał i nie kazał używać IE ..

anonim (niezalogowany) | 19.01.2010 6:12
image
Avatar
#52

Trzeba umieć czytać między wierszami.
Najpierw urzędnicy niemieccy, teraz francuscy "wykazali" się jacy są potrzebni.
Biorą pieniądze podatników. Muszą się jakoś uwiarygodnić, wydają więc "zalecenia".
Bo że sami tych dziur nie wykryli, to chyba nie trzeba przekonywać?
Wypadałoby policzyć ile podatników kosztują takie "zalecenia".

command-dos | 19.01.2010 7:03
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#53

@Stawik - "...w 2009 w IE nieco ponad 40 dziur..." Jesteś ograniczony? Nie kumasz, co do Ciebie mówię? Policzyłeś je, widziałeś kod ie?

sokoleokoprawd (niezalogowany) | 19.01.2010 8:25
image
Avatar
#54

Koledzy - nie wiem czy to tak dobrze że rząd interesuje się w ten sposób zwykłymi obywatelami - podejrzane to jest. Swoją drogą w Polsce w każdym urzędzie i banku jest IE - powiem więcej większość banków ma problem z INNYMI PRZEGLĄDARKAMI np BPH .... - ale nic dziwnego jak przetargi są na oprogramowanie MS - A KTO WYGRA NIEWAŻNE bo MS i tak zarobi.

TrustNoOne | 19.01.2010 9:05
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#55

@ sWeeT-Dżola ;) - IE nie jest super szybki... FF jest taki. Poza tym, jak ja mam raz na jakis czas winde instalowac (potrafi sie szybko zamulic i wysypac na amen) i wszystkie pluginy pod IE to idzie sobie kulke w leb zaladowac... A tak w FF pod Linem to tylko raz. Poza tym co ci przeszkadza doinstalowac plugin do FF pod Winda? Niektorzy maja problemy...

@ - Electronic - wiesz chodzi nie tylko o to, ze konkretna osoba ci wejdzie na kompa ale tez moze on byc wykorzystany jako jeden z wielu do wiekszego ataku. np.

@ - Mark USA. - to co wyzej + myslalem, ze te stare duze (m.in. czarne) dyskietki to mialy 5,25 cala a nie 5.6 cala.. Przynajmniej ja takie mialem... ;) Poza tym, prosze cie, przestan udawac z tym jezykiem...

man_from_mars (niezalogowany) | 19.01.2010 9:42
image
Avatar
#56

@anonim
"Najpierw urzędnicy niemieccy, teraz francuscy "wykazali" się jacy są potrzebni.
Biorą pieniądze podatników. Muszą się jakoś uwiarygodnić, wydają więc "zalecenia"."

Chińska akcja "Aurora" musiała mieć naprawdę daleko idące konsekwencje, skoro rządy po raz pierwszy(!) posunęły się do takich zaleceń. Przypuszczalnie, to co wiemy o skali ataków przez IE (i zagrożeniach z nimi związanych), to tylko wierzchołek góry lodowej, bo takie komunikaty wystosowane przez organy rządowe są bezprecedensowe.

SSEE | 19.01.2010 9:44
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#57

@ command-dos
[[[ (...) widziałeś kod ie?]]]

A ty widziałeś? No właśnie.
Więc uspokój się.

command-dos | 19.01.2010 9:48
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#58

@SSEE, ok, trochę mnie poniosło, ale niech gość nie wmawia ludziom, że jest/było ich 40, bo tak naprawdę jest ich x albo y, jak kto woli... Zgodzę się, że było 40 ujawnionych/znalezionych/o których wiadomo...

pilarek | 19.01.2010 10:06
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#59

u mnie IE służy do ściągania firefoxa - tyle w temacie ;)

pdbq (niezalogowany) | 19.01.2010 10:34
image
Avatar
#60

jest inne rozwiązanie: nie używać google'a ;)

slotwek (niezalogowany) | 19.01.2010 10:39
image
Avatar
#61

@masakra - tak, IE jest najbezpieczniejsza przegladarka na swiecie. Pewnie dlatego bylo tyle przeciekow odnosnie nowego Windows 7. Pewnie sa w niej takie dziury, ze pracownicy MS nie zorientowali sie kiedy wyciagnieto im z dyskow cale obrazy plytek instalacyjnych :) Jakos nie slyszalem, zeby ktos zostal za to wyrzucony... Widocznie nie mogli nikogo wylac, bo wtedy by wyszlo na jaw co bylo przyczyna przecieku :D

Nie ma to jak fanatyzm... Ale bron tej swojej firmy :D

gothmori | 19.01.2010 10:52
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#62

›ble ble ble

"Te cycki StawikPiasta mnie kojarzą się z czym innym z drugiej strony i trochę niżej. :)"


z zadkiem? hmmm... jak powiększysz 4x to wyraźnie widać cyc...


a co do windoswa to jush robiom 8 i som pierfsze bujldy ale jeszcze żadnyh pracownicy miaktosotru nie wżócili f śeć torent :)

SSEE | 19.01.2010 10:59
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#63

command-dos, Stawik ma swoje źródła, ty masz swoje źródła... Jak rozsądzić, które źródła podają dane zgodne z rzeczywistością? Nikt nie jest bezbłędny lub idealnie czysty... Komu zaufać?

(Sobie, o ile mamy odpowiednią wiedzę i dostęp do źródeł danych. Ale najczęściej nie mamy ani jednego, ani drugiego :).

kriters64 | 19.01.2010 11:12
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#64

Porównanie ilości dziur w przeglądarkach 2009 LIska do IE jest nie na miejscu bo na ile systemów jest dostępny Lisek chyba na wszystkie a na ile IE jest dostępny,aż na jeden? :) więc podzielmy luki Liska na ilość obsługiwanych platform i chyba średnia nie powinna być zła.

anonim (niezalogowany) | 19.01.2010 12:40
image
Avatar
#65

Są dwie konsekwencje akcji "Aurora":
1 - okazało się, że producent przeglądarki Chrome woli używać IE.
2 - okazało się, że biorący pieniądze podatników urzędnicy mogą "wykazać" swoją użyteczność.

Nie wiem na jakich serwerach przechowywane są dane poczty gmail, wydaje mi się, że są zbyt słabo zabezpieczone.

command-dos | 19.01.2010 13:51
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#66

@anonim (niezalogowany) | 19.01.2010 12:40
"Nie wiem na jakich serwerach przechowywane są dane poczty gmail, wydaje mi się, że są zbyt słabo zabezpieczone."

http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://mail.google.com

chyba nie ma obawy, że na tej platformie znajdzie się ie z opisywaną luką...

ulth | 19.01.2010 19:54
image
Avatar Użytkownik jest nieaktywny
#67

Dziwne
zniknął mój komentarz.
Czyżby DP współpracowały z Francją ? ;-).

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
Program tygodnia
WinRAR 3.93

Ocena: 8,0
icon
Gorące tematy
Czy w Ubuntu 10.04...
126 komentarzy

Microsoft ujawnia...
105 komentarzy
Skanery antywirusowe
skaner av