Adobe ułatwia dystrybucję widżetów

Adobe ułatwia dystrybucję widżetów

Redakcja
22.09.2009 21:42

Nie jest tajemnicą, że wiele widżetów dostępnych w sieci tworzonych jest z wykorzystaniem technologii Flash. Jednak do tej pory firma Adobe nie miała nad nimi żadnej kontroli. Przedstawiciele spółki mają jednak nadzieję, że uda im się to zmienić przy pomocy aplikacji Distribution Manager oraz dzięki współpracy z siecią Gigya.

Rynek reklam internetowych rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Duża część tego typu produktów tworzona jest w oparciu o technologię Flash. Najprawdopodobniej właśnie to skłoniło firmę Adobe do nawiązania współpracy z Gigya, jedną z większych sieci odpowiedzialnych za dystrybucję widżetów. Spółka stworzyła również program Distribution Manager. Kontrola nad dystrybucją takich reklam mogłaby bowiem przynieść Adobe dość duże zyski, a ponadto pomóc twórcom w popularyzacji ich produktów w sieci.

Program Distribution Manager umożliwia producentom widżetów pisanych przy użyciu technologii Flash, na dodanie do swoich aplikacji specjalnego przycisku. Dzięki niemu klient może przesłać wybrany program do takich serwisów jak Facebook, iGoogle, MySpace, My Yahoo oraz wielu innych. Co więcej, menedżer stworzony przez Adobe współpracuje z telefonami działającymi na systemach operacyjnych iPhone, Windows Mobile oraz Symbian. W przypadku telefonów z OSem firmy Apple konieczne jest jednak wcześniejsze umieszczenie widżeta w iTunes Store w wersji jaka może być odczytana przez te telefony. Następnie, zależnie od tego jak często dana aplikacja będzie instalowana, twórcy otrzymywać będą wynagrodzenie (szczegóły dotyczące konkretnych stawek nie są jeszcze znane).

Adobe poinformowało również, że kolejnym celem firmy jest udostępnienie aplikacji umożliwiającej konwersję stworzonego raz programu na inne platformy bez konieczności pisania jego kodu ponownie w innym języku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)