Android Auto: Google nie może łatać błędów, nie mając raportów. Oto, jak je zgłaszać

Strona główna Aktualności
Android Auto mógłby być lepszy, gdyby zgłaszano więcej raportów, fot. Getty Images
Android Auto mógłby być lepszy, gdyby zgłaszano więcej raportów, fot. Getty Images

O autorze

Android Auto nie jest systemem idealnym, o czym w ostatnich miesiącach przekonało się wielu kierowców. Kilka aktualizacji sprawiło, że w systemie pojawiły się usterki, które w niektórych przypadkach uniemożliwiają sprawne korzystanie choćby z głosowych komend – podstawowej metody obsługi Androida Auto. Najnowsza aktualizacja miała w tym zakresie sporo zmienić, ale w wielu przypadkach problemy nadal występują.

Przeszkodą na drodze do ich naprawienia może być mała liczba zgłoszeń błędów od użytkowników. Pracownicy Google'a już kilka razy informowali kierowców, że niektóre usterki występują tylko w kombinacjach użycia konkretnego smartfona i jednostki w samochodzie, bez których nie da się wywołać takiej samej usterki, a tym samym myśleć o jej naprawie. Apel o częstsze zgłaszanie usterek pojawił się już zresztą wcześniej.

Na łamach forum, gdzie kierowcy dyskutują z twórcami o błędach w Androidzie Auto, pojawiło się niedawno przypomnienie, jak powinno wyglądać kompletne zgłoszenie usterki, na podstawie którego zespół może naprawić w przyszłości dany błąd. Potrzebne są następujące informacje:

  • Treść komunikatu o błędzie (o ile występuje),
  • Informacja, czy przed wystąpieniem usterki udało się połączyć z Androidem Auto,
  • Marka i model samochodu / radioodbiornika, jeśli Android Auto jest używany na ekranie w pojeździe,
  • Informacja, czy połączenie z samochodem jest przewodowe, czy bezprzewodowe,
  • Marka i model smartfona,
  • Wersja systemu Android,
  • Numer wersji aplikacji Android Auto,
  • Wersja Usług Google Play (co można sprawdzić w informacjach o aplikacjach w ustawieniach telefonu).

Dopiero dysponując taką liczbą informacji, zespół odpowiedzialny za Androida Auto może przystąpić do efektywnego naprawiania danej usterki. Warto więc rozważyć częstsze zgłaszanie błędów, na które się napotyka, aby szybciej mogły zostać naprawione. Raportować można bezpośrednio z aplikacji w smartfonie, wybierając opcję Prześlij opinię w sekcji Pomoc i opinie w menu głównym.

Aplikację Android Auto oraz Android Auto for phone screens (dla użytkowników Androida 10) można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

© dobreprogramy
s