Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Niekomercyjne programy do sporządzania tradycyjnych przelewów bankowych

Do napisania tego wpisu skłoniła mnie świadomość tego jak mało, jest znanych darmowych programów do wypełniania tradycyjnych przelewów bankowych. Co poniekąd może dziwić, bo w końcu to powszechna czynność i wielu ludzi (niekoniecznie tych starszych wiekiem), codziennie wysyła tysiące przelewów w „papierowej” formie. Jeżeli zważyć, że taki dokument musi być czytelnie wypełniony (a nie każdy ma wyrazisty charakter pisma) i sam numer konta bankowego składa się z 26 cyfr. To nie wątpliwie dużo wygodniejszą formą jest napisanie takiego dokumentu za pomocą odpowiedniego programu (często na zasadzie „kopiuj”, „wklej”) niż samemu go przepisywanie. I tu rodzi się problem, bo takie programy z reguły są płatne a cena ich, oscyluje w granicach ok. 100-250 zł. A darmowych zamienników jest tyle, co „kot napłakał”, nawet na samych dobrychprogramach tak naprawdę istnieje tylko jeden tego typu program — Przelew.Com 2010 (i to w wersji demonstracyjnej). Zważywszy na zaistniały proceder. Chciałbym przede wszystkim zarekomendować dwa znane mi programy oferujący całe spectrum możliwości (na poziomie tych płatnych) i duet alternatywny mający podstawowe funkcje potrzebne do wysłania samego przelewu. Przy okazji opisałem też najbardziej zaufane generatory online, bo wiem, że mają swoich zwolenników. Jedno jest pewne, programy tutaj przedstawione są na pewno wartościowe i z perspektywy wielu lat z nich korzystania mogę je każdemu polecić. Zapraszam więc do lektury.

Przelewy.NET 0.1

Jest to bardzo dobry darmowy program do sporządzania przelewów bankowych, ZUS i Urzędu Skarbowego. Obsługa programu jest bardzo prosta, wystarczy na początku wybrać rodzaj przelewu, jaki użytkownik chce wypisać, a następnie wprowadzić niezbędne dane takie jak nazwa odbiorcy, nadawcy, numer rachunku, kwotę i tytuł operacji. Za pomocą tego programu można wystawić przelew bankowy zarówno na czystej kartce, jak i sporządzić nadruk na gotowym formularzu. Narzędzie może stać się bardzo przydatne przy wypisywaniu przelewów pocztowych. Dodatkowo umożliwia definiowanie cyklicznych przelewów i spisu kontrahentów automatyzując wypisywanie danych. Przelewy.NET współpracuje z drukarkami atramentowymi i laserowymi.

Sama praca na nim należy do przyjemnych, jest intuicyjny, łatwy w obsłudze, zawiera również bazę kontrahentów i tytułów, jak i zestawienie operacji. Jego autorem jest Mateusz Bożyk, który stworzył go w 2002 roku, ustawicznie rozwijając, a w tym progresie pomaga też koszyk sugestii, gdzie użytkownicy wymieniają się nawzajem uwagami odnośnie tej aplikacji. W razie wyszukania jakiegoś błędu w programie (co jest nader rzadkie), czy innych uwag wystarczy się skontaktować z wydawcą poprzez formularz kontaktowy na tej stronie i opisać, dokładnie w jakiej sytuacji występuje błąd, z autopsji wiem, że otrzymamy bardzo szybko — wyczerpującą temat odpowiedź. Sporym atutem programu jest to, że może on być używany także do użytku komercyjnego, dlatego też np. jak ktoś prowadzi małą firmę śmiało z niego, może też korzystać. Program nie ma też większych wymagań systemowych i można z niego korzystać zarówno na systemie operacyjnym Windows, jak i na Linuksie.

Jak będziemy w pełni zadowoleni z tego programu, w ramach podziękowania, jest opcja, przesłania darowizny (chodzi o symboliczną kwotę 15 złotych) na konto wydawcy. Ale oczywiście nie jest to żaden wymóg, można to zrobić tylko z własnej woli, a zarobione w ten sposób pieniądze idą na dalszy rozwój tego pionierskiego programu. Cały ten wachlarz dostępnych funkcji i podejście do użytkownika czyni go absolutnym liderem tego typu darmowych aplikacji. Jak na razie jest to jedyny tego typu całkowicie darmowy program, z takim spektrum możliwości, godny konkurent płatnych programów tego typu R2przelew, PrzelewCOM 1.2, Wpłata-przelew1.3.7.0, czy Ksara Przelewy 2.02. Przy okazji bijący na głowę swoim możliwościami PrzelewCOM 2010, jedyny tego typu program na DP, na którym tak naprawdę nic nie da się zrobić. W konfrontacji z tymi programami bezsprzecznie Przelewy.NET wychodzi zwycięsko. I jest wszech miar godny polecenia!

DrukiGofin 3.0.63.0

Następnym programem tego typu, którego śmiało możemy używać wystawiania przelewów bankowych, jest niekomercyjna wersja programu Druki Gofin. Program oprócz tego, że oferuje podstawowe opcje, może być również wykorzystywany w celach niekomercyjnych na potrzeby własne, np. do wypełniania druku do urzędu skarbowego, złożenia deklaracji do ZUS itp. Co, samo w sobie czyni go nawet w niepełnej wersji, w pełni funkcjonalnym narzędziem do wystawienia samemu przelewów bankowych. Sama instalacja programu przebiega według zawartej w programie instrukcji i krok po kroku prowadzi do aktywacji programu. A jak już do tego dojdzie możemy zaraz przystąpić do pracy na nim.

Darmowa wersja uprawnia nas do korzystania tylko z jednego stanowiska. Program w bezpłatnej wersji ma dostęp do ponad 800 wzorów, podział tematyczny na: dochodowe, VAT, akcyza, rachunkowość, prawo pracy oraz funkcjonalny: umowy, kadrowe, zwrot VAT, windykacja. Możliwość wykorzystania programu na cele wewnętrzne firmy i na rzecz własnych pracowników. Automatyczne obliczenia w drukach. Zapamiętywanie wpisanych wartości (zapisywanie plików w komputerze). Całe te spektrum dodatkowych funkcji czyni go nie tylko programem do wykonywania samych przelewów, ale też pomocnym zestawem narzędzi do prowadzenia dokumentacji np. w małej firmie.

Strona startowa programu zawiera podział tematyczny druków, linki do nowych lub ostatnio aktualizowanych druków oraz linki do ostatnio otwieranych druków, co ułatwia szybki dostęp do nich. Warto nadmienić, że do prawidłowego funkcjonowania programu wymagane jest posiadanie zainstalowanego w komputerze Microsoft.NET Framework 4.0 na licencji bezpłatnej. Ważne jest to, że program w wersji niekomercyjnej nie może być wykorzystywany do celów usługowych i zarobkowych oraz w relacjach z kontrahentami. Zważywszy na ogrom dostępnych funkcji na tym programie dostępnych za darmo. Otrzymujemy potężne narzędzie do wykorzystywania zarówno w użytku domowym, jak i pomoc w prowadzeniu małej firmy, stanowiąc o tym, że oprócz Przelew.NET jest to najlepszy tego typu program do niekomercyjnego użytku.

Polecenie przelewu 1.0

Jako alternatywę dla w.w programów mogę też polecić tę darmową aplikację. Chodzi tutaj o podstawową wersję programu Polecenie przelewu wydaną przez firme Ptsoft, z minimalną funkcjonalnością, konieczną do wykonania szybko dokumentu wpłaty bankowej. A dużą jego zaletą jest to, że wszystkie dotychczasowe błędy zostały poprawione w wersji Polecenie przelewu plus. Chociaż program od 2015 roku już nie jest rozwijany bez problemu można niego wykonać wydruk przelewu bankowego, i wpisać dane wybranego kontrahenta, przy możliwości wydrukowania tego dokumentu na drukarce.

Program służy do tworzenia i drukowania blankietów polecenia przelewu, jego walory docenią przed wszystkim te osoby które cyklicznie przelewają pieniądze czy to przez placówkę bankową czy przez pocztę. Każdy stworzony przelew jest dodawany do historii przelewów i następnym razem gdy będziemy chcieli go wydrukować wystarczy, że wybierzemy z historii przelewów odpowiednią pozycję i zmienimy wartość kwoty czy nieco tytuł przelewu i już gotowe.

Dzięki wbudowanej historii przelewów wystarczy tylko raz wprowadzić dane przelewu, a później w okresie rozliczeniowym tylko odwoływać się do zapisanych już wcześniej danych. Szybki dostęp do historii umożliwia wbudowana wyszukiwarka. Polecenia przelewów można wydrukować w ilości 1, 2, 3 lub 4 na stronie, oczywiście jest możliwość wydruku samych blankietów przelewów. Jeśli mamy program taki jak CutePDF Writer lub podobny to będziemy mogli zamiast wydrukować nasze przelewy zrzucić je do pliku PDF wybierając w programie odpowiednią pozycję wśród drukarek.

Druk przelewu 2.12

Bardzo ciekawą inicjatywą jest serwis przelewy.rechot.com, który działa od ponad 5 lat i dzięki niemu wydrukowano już ponad 250 tys. formularzy. Oferuje on nam dwie opcje pobrania przelewu bankowego. Pierwszą jest to program przeznaczony dla systemu Windows Druk Przelewu 2.12, dzięki któremu mamy możliwość wydrukowania druku przelewu na swoim komputerze bez konieczności podłączania do internetu. Program umożliwia przy tym automatyczną zamianę na kwotę słownie możliwość zapisu i odczytu danych wydruk 2 formularzy na jednej stronie. W razie jakichś zapytań mamy możliwość w dziale "Kontakt", wysłać wiadomość do administratorów wypełniając specjalnie do tego przygotowany formularz.

Natomiast drugą opcją jest generator druku przelewu, który pozwala na sporządzenie i wydruk gotowego formularza przelewu lub wpłaty gotówkowej. Wykonanie go jest dziecinnie łatwe, aby skorzystać z generatora, należy wpisać w formularzu dane do przelewu i nacisnąć przycisk drukuj. Generator automatycznie uzupełni kwotę słownie i wydrukuje stronę zawierającą 2 formularze. I tak bez żadnych przeszkód w ekspresowym tempie mamy gotowy przelew bankowy. Szybko, bezpiecznie, za darmo. Nic tylko korzystać.

Alternatywne generatory przelewów online

Chociaż nie jest ich przesadnym propagatorem, wiem, że generatory przelewów online mają wiele zwolenników. Głównie z racji tego, że nie trzeba je na stałe instalować, co za tym idzie, nie obciążają miejsca na dysku. A w zawartym w nich regulaminie, gwarantują ochronę naszych danych. Jednakże ja nigdy jakoś do końca nie byłem ich entuzjastą. I sporadycznie zdarzyło mi się wysłać przelewy zrobione metodą online. Tak czy inaczej, w celu uzupełnienia tego wpisu, przetestowałem te co, udało mi się znaleźć w Internecie. I tak naprawdę w sporej liczbie dostępnych te cztery wydały mi się najbardziej przydatne. Chodzi tutaj o Druk.przelewu Online i mający bardzo podobne funkcje Drukprzelewu Online czy całkiem sprawny generator druku przelewu ZUS i wtedy kiedy chcemy zrobić wpłatę do Urzędu Skarbowego - Wypełniarka.pl.

Oprócz tych wymienionych są dwa bardziej profesjonalne i przez to wymagają szerszej rekomendacji. Są to:

Drukprzelewu.net

Druk przelewu jest darmową, internetową aplikacją pozwalającą na szybkie i łatwe generowanie druków zlecenia wpłaty/przelewu do banku. Dane przesyłane przez Użytkownika są jedynie przetwarzane w celu wygenerowania pliku PDF, a potem usuwane. Zawartość pola zostanie zamieniona na kod kreskowy i dodana do tytułu druku. Zawartość tego pola zmienia również tytuł który dodawany jest w foto wpłacie (ograniczona ilość znaków do 32). Od innych tego typu stron online do wykonywania darmowych przelewów bankowych odróżnia go dodanie obsługi kodów kreskowych w tytule przelewu oraz wprowadzenie masowych wydruków blankietów przelewowych przez import pliku CSV z danymi. Co jest innowacyjnym rozwiązaniem, zapewniającym większą ochronę danych.

Program posiada również dodatkowe możliwości. Do których zaliczyć można to, że sama aplikacja umożliwia generowanie druków normalnych jak i skróconych. Możliwe jest wybranie ilości druków na jednej stronie. W celu lepszego wydruku, możliwa jest zmiana kolorystyki odpowiednich elementów formularza. Cały zakres tych funkcji i duża dbałość o bezpieczeństwo użytkownika czyni tę aplikację jedną z najlepszych z dostępnych pośród generatorów przelewów online.

Przelew.com OnLine

To wydany przez firmę Profbi, bardzo sprawnie działający generator przelewów online, swoimi możliwościami zdecydowanie bardziej wybijający się poza konkurencję. Podstawowym wymogiem, żeby móc z tej aplikacji korzystać jest podsiadanie przeglądarki plików PDF (np. Adobe Reader). Za pomocą programu Przelew.com OnLine można uzyskać formularz przelewu lub wpłaty gotówkowej. Generator ma też możliwość zapamiętywania danych zarówno wystawiającego, jak i odbiorcy. Zapamiętuje również kwotę, tytuł i rodzaj przelewu i wpłaty.

Dla uzyskania poprawnych rozmiarów — podczas drukowania przelewu należy, w okienku drukarki, opcję Page Scaling ustawić na None. Po wypełnieniu trzeba wygenerować link do tego formularza. Ten generator ma też możliwość zapamiętaniach danych wystawiającego, jak i odbiorcy. Zapamiętuje również kwotę, tytuł i rodzaj przelewu i wpłaty. Całe to spectrum możliwości, czyni go pełnowartościowych narzędziem do wykonania przelewów bankowych w tradycyjnej formie. Godnym polecania jako alternatywa w wersji online dla tego typu programów biurowych.

Podsumowanie

Jak widać, nie ma jakiegoś kolosalnego wyboru, jeżeli o tego typu darmowe aplikacje. I tak w zasadzie dwa w pełni profesjonalne programy Przelewy.NET i Druki Gofin, do tego wystarczą. Pozostałe można rzec, są takim sprawnym ich uzupełnieniem — oferującym podstawowe możliwości do zrobienia własnego przelewu bankowego. Co czasami potrzebne bywa, kiedy akurat nie mamy pieniędzy na koncie a nagle, musimy jakąś małą wpłatę bankową wysłać. Albo, jeżeli ktoś jest tradycjonalistą i w ogóle nie korzysta z bankowości internetowej. A pewnie są i tacy — i głównie do nich ten spis programów jest dedykowany. Finito.

 

oprogramowanie internet porady

Komentarze

0 nowych
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #1 15.05.2017 13:12

Którym z tych programów tak naprawdę można wykonać tradycyjny przelew bankowy? Jeżeli żadnym, to tytuł do poprawy, bo jest błędny :) "Niekomercyjne programy do wykonywania tradycyjnych przelewów bankowych"

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 13:14
Dementor   34 #2 15.05.2017 13:20

@DjLeo: Jak zawarłem w powyższym opisie wszystkimi, można je sporządzić.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 13:56
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #3 15.05.2017 13:31

@Dementor: To ciekawe, bo pomijając tytuł, to słowo "wykonywania", jakoś nie specjalnie używasz już w opisach programów :)

Za to zamieniasz na "wystawiania przelewów bankowych", "sporządzania przelewów bankowych", "wykonania szybko dokumentu wpłaty bankowej", "wydrukowania druku przelewu". Chyba zupełnie inaczej rozumiemy pojęcie "wykonywania przelewu" :). Ale ok, nie czepiam się już.

takijeden.ninja   7 #4 15.05.2017 13:36

@Dementor: Zgadzam się z komentarzem #1. To są programy do wypełniania tradycyjnych blankietów na przelewy.

Tytuł faktycznie nadaje się do porawki, ale nic a nic się nie przejmuj! Nie takie rzeczy przechodzą, mnie najbardziej wzruszył tytuł jak to młody bloger wziął "interes" we własne ręce tak, że aż strona główna zaświeciła tym klejnotem ;-)

Dementor   34 #5 15.05.2017 13:40

@DjLeo: Wpis sam w sobie tyczy się głównie trzech programów do wykonywania tradycyjnych przelewów. Są to: Przelewy.NET, DrukiGofin, Polecenie przelewu, które służyły mi przez lata do sporządzania przelewów bankowych. Natomiast określenia typu "wystawiania przelewów bankowych", "sporządzania przelewów bankowych", "wykonania szybko dokumentu wpłaty bankowej", odnosi się do generatorów online, a nie samych programów. O których napisałem przy okazji. :) P. S. Tytuł został już skorygowany :)

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 14:13
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #6 15.05.2017 13:55

@Dementor: Spoko ;)

pocolog   12 #7 15.05.2017 14:20

To w dzisiejszych czasach ktoś jeszcze biega z druczkami do kasy?

Dementor   34 #8 15.05.2017 14:29

@pocolog: Wiadomo, że zdecydowana większość korzysta z całego systemu bankowości internetowej. Sam od lat do nich należę. Ale nie zapominajmy o tym, że jest też spory procent, osób starszych, tradycjonalistów - co jednak preferują takie właśnie chodzenie z druczkami do kasy. Sam fakt, że takiego triala PrzelewCOM 2010 na DP, pobrało ponad 40 tys. ludzi, też o czymś świadczy.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 14:35
jkolonko   10 #9 15.05.2017 14:41

O ile docenia trud w porównanie takich programów, to współczuję wszystkim ich używających. Może niedługo będziemy mieli programy do drukowania na drukarce 3D zapałek do krzesania ognia, ale nie wiem czy to jest dobrze rozumiany postęp technologiczny. Jak już ktoś umie włączyć komputer, to mógłby rzeczywiście zrobić ten przelew przy jego użyciu, a nie niszczyć drzew ani wspierać archaizmy w życiu codziennym.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 14:43
gowain   19 #10 15.05.2017 14:54

Chyba znakomita większość banków pobiera prowizję przy przelewach "w okienku". Jak dla mnie rozwiązanie kompletnie nie praktyczne, ale są może jeszcze tacy co z tego korzystają. Czy dużo? @Dementor fakt, 45 tys ludzi... ale przez 8 lat, program także nie aktualizowany od tej daty, więc chyba zapotrzebowania tak dużego nie ma :) Wpis dobry, ale czy potrzebny? ;)

takijeden.ninja   7 #11 15.05.2017 15:08

@gowain: W okienku można zapłacić OC za brykę (PZU np. wcześniej przesyła blankiecik), jeśli nie zrobiłeś tego u agenta. Skorzystałem z tego ze dwa razy.

gowain   19 #12 15.05.2017 15:13

@takijeden.ninja: można też przepisać dane do przelewu internetowego ;)

takijeden.ninja   7 #13 15.05.2017 15:17

@gowain: Można, ale chyba trzeba potem ze sobą wozić wydruk formatu A4 z potwierdzeniem przelewu? Jeśli tak, to ja już wolę odtargany karteluszek, w sam raz się mieści w dowodzie rejestracyjnym.

gowain   19 #14 15.05.2017 15:24

@takijeden.ninja: wystarczy kartonik z potwierdzeniem polisy, nie płatności.

takijeden.ninja   7 #15 15.05.2017 15:30

@gowain: No, ale kartonik będziesz miał niepodbity. Z takim jeździsz?
Dziwne trochę, bo teraz trzeba wozić wydruk z badania technicznego, a tu sam karteluszek bez pieczątki i parafki?
Nie wiem, nie znam się i dlatego dmucham na zimne :-)

gowain   19 #16 15.05.2017 15:48

@takijeden.ninja: Można od lat tak jeździć - nic nie musi być podbite, policja podczas kontroli i tak sprawdza w swojej bazie czy masz w rzeczywistości ubezpieczenie. Kartonik wystarcza, możesz go sobie sam wydrukować z dokumentów od ubezpieczyciela. A badanie techniczne przecież masz wbite w dowód rejestracyjny - jaki wydruk musisz wozić?

takijeden.ninja   7 #17 15.05.2017 16:25

@gowain: Zarzucę linkiem, nie zrażaj się wypiętym tyłkiem mechanika (to strona bez podtekstów): http://www.moto-opinie.com/przeglad-techniczny-razem-z-przebiegiem/
Dziś akurat byłem na przeglądzie i poza pieczątką w dowodzie rejestracyjnym, mam dwustronne A4, gdzie na jednej stronie jest badanie techniczne, a na drugiej "objaśnienia do wzoru".

Odnośnie kartelucha z ubezpieczeniem, to pieczęć jest pewnym czynnikiem psychologicznym. Jak nie masz to sprawdzą w bazie czy opłacone, jak masz to może nie będą sprawdzać...

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #18 15.05.2017 17:39

@takijeden.ninja: To co przytoczyłeś (wypięty mechanik) o niczym nie świadczy. Od dawna wystarczy wydruk z drukarki, sam sobie możesz dociąć i tyle. Odkąd pamiętam tak jest. Czasami jak byłem na miejscu to dostawałem taki oryginalny blankiecik. Raz wysyłali poczta do wyrwania z kartki A4. Ale poza tymi wyjątkami to sam sobie drukowałem. Zresztą ubezpieczyciele mówia mi co chwilę, że tak można, a oni są raczej na bieżąco. W twoim linku nigdzie nie ma o obowiązku wożenia jakiegoś potwierdzenia badania technicznego. Potwierdzenie jest dla Ciebie, w razie wątpliwości co do poprawności wbicia do dowodu. Co zresztą i tak łatwo zweryfikować. @gowain moim zdaniem ma tu słuszność.

Co do samych programów, no cóż. Nie pamiętam kiedy zdarzyło mi się iść do jakieś kasy w banku lub punkcie płatności i użyć takiego blankieciku. Może jakieś 15 lat temu tak. Odkąd mam konto w banku, a mam już chyba z właśnie 15 lat, to jakoś nie pamiętam, żebym tak płacił. Ale rozumiem starszych ludzi, przyzwyczajenie robi swoje. Problem w tym, że teza @Dementor 'a jest trochę błędna. Zakłada on, że te programy przydadzą się starszym ludziom. Pytanie czy starsi ludzie potrafią bardziej obsłużyć taki program, niż dokonać przelewu online :). Myślę, że przelew online jest łatwiejszy i szybszy ;)

sgj   11 #19 15.05.2017 17:53

@takijeden.ninja: "Odnośnie kartelucha z ubezpieczeniem, to pieczęć jest pewnym czynnikiem psychologicznym. Jak nie masz to sprawdzą w bazie czy opłacone, jak masz to może nie będą sprawdzać..."

Tak było w średniowieczu.
W czasach kiedy OC kupuje się przez internet, jeżeli nie zapłacisz to w ogóle nie wyślą potwierdzenia zawarcia OC, które trzeba wozić.

W kwestii badań technicznych to druki dają od kilku lat od kiedy spisują przebieg. Są one tylko dla informacji własnej. Być może kiedy zniosą obowiązek wbijania przeglądów w dowód to się to dopiero zmieni.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 17:56
takijeden.ninja   7 #20 15.05.2017 18:05

@DjLeo: Wydaje mi się, że piszesz o ubezpieczeniu OC, a wypięty mechanik dotyczy "Zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" wydawanym przez stację kontroli pojazdów. Jest to dziwnie ustawione, bo na odwrocie tego "dokumentu" pisze nawet o wydawianu jego duplikatu z oznaczeniem "W" (wtórnik) - tak jakby oryginał miał magiczną wartość. Linka rypnąłem pierwszego z brzegu, sprawa najwyraźniej jest niedoregulowana - choć pamiętam, że kiedyś o tym trąbiły media. Ja dla św. spokoju wożę kopię takiego zaświadczenia w samochodzi i tyle.
Co do samodzielnego druku OC - zgoda.

Tak ogólnie to też nie płacę w okienku (wyjątkiem OC), odkąd założyłem konto w raczkującym wówczas mBanku. Programy do blankietów bardziej przydatne są firmom, które klientom powinny udostępnić książeczkę płatności chociażby dla przyzwoitości i żeby wyraźnie było co i za co. Mój ojciec na emeryturze tak właśnie robi przelewy elektroniczne, bierze taki blankiecik z opisem za co i siada do laptopa.

@sgj: "Tak było w średniowieczu.
W czasach kiedy OC kupuje się przez internet, jeżeli nie zapłacisz to w ogóle nie wyślą potwierdzenia zawarcia OC, które trzeba wozić. "

No, ale to się akurat ładnie wpisuje w to co napisałem. Mnie chodzi o to, że przy ewentualnej kontroli, niebieski patrzy w potwierdzenie płatności i być może nie pójdzie do samochodu sprawdzać w bazie czy wszystko gra. Nie chodzi mi tu o jakieś wałki, ale o zwykłą stratę czasu.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 18:13
pocolog   12 #21 15.05.2017 18:13

@takijeden.ninja: Nie trzeba wozić zaświadczenia o przebytym przeglądzie, ani podbitych karteluszków. Nasłuchałeś się gdzieś głupot ;)

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #22 15.05.2017 18:13

@takijeden.ninja: Tak dokładnie, ale w tym przykładzie nie ma informacji, że jest to wymagane do wożenia przy sobie (blankiecik potwierdzający badanie). Myślę, że niepotrzebnie to wozisz ze sobą. Może kiedyś dawno temu było wymagane, nie wiem. Na pewno wiele razy miałem kontrole przez policję i nigdy mnie o takie coś nie pytali :) Ale jak chcesz rozwiać swoje wątpliwości to możesz zadzwonić do UM do wydziału komunikacji i dopytać. Bo wiesz jedna kartka mniej w aucie to zawsze te kilka gramów lżej. Auto Ci odpocznie, zaoszczędzisz na paliwie, a z uzbieranych pieniędzy wyjedziesz na wycieczkę z rodziną ;)

takijeden.ninja   7 #23 15.05.2017 18:21

@DjLeo: Tu jest lekko specyficzna sprawa, ta kartka to mi nawet jest na rękę gdyby się jakiś upierdliwy trafił (zmodyfikowany pickup).

sgj   11 #24 15.05.2017 18:23

Ale ta karta nie daje Ci w tej chwili nic. Liczy się tylko czy masz to wbite w DR.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 18:25
gowain   19 #25 15.05.2017 19:26

@takijeden.ninja: yyy, problem w tym - NIGDY nie dostałem żadnego "Zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" - NIGDY, dostaję tylko FVAT, którą oddaję księgowej. Miałem w sumie z 4 policyjne kontrole dokumentów odkąd mam prawko, a jeszcze bardzo dużo i od nastu lat i nigdy nic takiego nie chcieli.

" ta kartka to mi nawet jest na rękę gdyby się jakiś upierdliwy trafił (zmodyfikowany pickup)." - a widzisz, i to jest pewnie powód, dla którego dostajesz karteczki. Właściciel zwykłego, niemodyfikowanego auta nic nie dostaje. Tylko pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym i do widzenia.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 19:27
gowain   19 #26 15.05.2017 19:30

@takijeden.ninja: "niebieski patrzy w potwierdzenie płatności i być może nie pójdzie do samochodu sprawdzać w bazie czy wszystko gra"

Pójdzie, bo jeszcze musi sprawdzić czy auto nie jest kradzione i czy nie uzbierałeś czasami już oczka w loterii punktowej, za co musiałby Ci zabrać prawko ;)

sgj   11 #27 15.05.2017 19:46

@gowain: "Właściciel zwykłego, niemodyfikowanego auta nic nie dostaje. Tylko pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym i do widzenia."

Oczywiście że dostaje, a przynajmniej powinien. Niektóre stacje diagnostyczne nie dają jeśli się nie poprosi, ale powinni. Ten druk jest wydawany od 2014 roku, od kiedy weszło notowanie przebiegu i głównie jako jego potwierdzenie zostało wprowadzone.

pocolog   12 #28 15.05.2017 20:07

@gowain: Oczywiście, że każdy diagnosta ma obowiązek wydać takie zaświadczenie, a to, że w twojej firmie nie wymagają, aby jej go przekazać to tylko ich wewnętrzna polityka prowadzenia działalności ;P
Na tym zaświadczeniu jest przecież data przeglądu licznik i tym podobne rzeczy, które są potrzebne do pilnowania np terminowości przeglądów, ale pewnie można to olać jak jest tylko kilka pojazdów i nie wiem... robić ksero dowodu co przegląd? ;P

gowain   19 #29 15.05.2017 20:36

@pocolog: "Oczywiście, że każdy diagnosta ma obowiązek wydać takie zaświadczenie"

Pokaż mi stosowne przepisy kodeksu ruchu drogowego... nie pisz głupot. Diagnosta na Twoją prośbę wystawia, ale nie ma takiego obowiązku. Mam swoją firmę i na nic mi zaświadczenia - raz, że mam przypomnienie w kalendarzu, a dwa - zawsze tydzień/dwa przed skończeniem się ważności przeglądu stacja diagnostyczna do mnie dzwoni z przypomnieniem (na co wydałem zgodę). Datę przeglądu, licznik podczas przeglądu możesz sobie sprawdzić w ogólnodostępnej bazie - po wpisaniu kilku danych, wszystko Ci się wyświetli. Poza tym - co za różnica czy masz zaświadczenie czy ksero dowodu? Zaświadczenie piszczy jak zbliża się termin przeglądu?... Nie twórzmy bajek.

pocolog   12 #30 15.05.2017 20:51

@gowain: Oczywiście przy kilku samochodach problemu nie ma, ale przy kilkudziesięciu pojazdach i kierowcach przekazanie zaświadczenia na firmę jest po prostu wygodne i też piszę z doświadczenia ;)

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 20:52
  #31 15.05.2017 20:54

@Dementor: " Sam fakt, że takiego triala PrzelewCOM 2010 na DP, pobrało ponad 40 tys. ludzi, też o czymś świadczy."

To może świadczyć tylko o tym że został pobrany ale nie używany zaraz...

takijeden.ninja   7 #32 15.05.2017 21:10

@gowain: Odnośnie spornego zaświadczenia ze stacji kontroli pojazdów, to idziesz tu: http://mib.gov.pl/2-Badaniatechnicznepojazdow.htm

Przewijasz stronę i klikasz pierwszy link, którym jest:
"Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2012 r. poz. 996)".
Tam na 3 stronie w punkcie nr 9 masz informację o zaświadczeniu ze stacji diagnostycznej wraz z odniesieniem do załącznika z jej wzorem.

W kolejnym linku masz jak ten wzór wygląda.

Wniosek: wydawanie zaświadczeń obowiązuje, kwestia ich wożenia ze sobą to inna sprawa.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 21:13
sgj   11 #33 15.05.2017 21:14

@gowain: "Pokaż mi stosowne przepisy kodeksu ruchu drogowego..."

Przepisy ruchu drogowego? Nie pisz głupot...

http://dziennikustaw.gov.pl/D2015000077601.pdf

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 21:15
DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #34 15.05.2017 22:40

@gowain Ja akurat od paru lat zawsze dostaję kwitek, mój teść też dostaje, szwagier też. Wydaje mi się, że teraz jest to chyba wymóg. Ale pewności nie mam.

Dobra doczytałem w Ustawie, faktycznie jest to wymóg, przynajmniej ja to tak rozumiem. "wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu oraz w przypadkach, o których mowa
w art. 81 ust. 3 ustawy, wystawia dokument identyfikacyjny pojazdu;"

Według tego bez wyjątku, niezależnie od wyniku badania, diagnosta wystawia zaświadczenie.

To by się w sumie zgadzało z tym, że od paru lat zawsze dostaje kwitek.

gowain   19 #35 15.05.2017 22:43

@DjLeo, @sgj: Wystawia, nie znaczy wydaje. Wystawia dla siebie (czyt. stacji diagnostycznej) i nie ma obowiązku wydawać posiadaczowi auta. Może, ale nie musi, zależy od stacji.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 22:44
sgj   11 #36 15.05.2017 22:59

@gowain: Czepiasz się słowa, które jednak we wszystkich ustawach interpretowane jest jako wydawanie. Poza tym ten przepis wynika z dyrektywy UE, która mówi jednak o wydawaniu tych zaświadczeń posiadaczom pojazdów.

gowain   19 #37 15.05.2017 23:39

@sgj: jeszcze raz powtarzam, w Polsce nie ma obowiązku wydawania zaświadczeń. Moi znajomi prowadzą stację diagnostyczną - zaświadczeń nie wydają, mają kontrole i nikt jeszcze nie podważył ich papierów. Tam gdzie jeżdżę robić od lat przeglądy także nikt nie wydaje zaświadczeń. Więc proszę cię nie wymyślaj. To, że w UE jest tak, a u nas inaczej, to norma (kwestia choćby cookies na stronach www). Poza tym, powiedz mi tak szczerze, po co ci ten papierek? Co on daje? Po co go trzymać? Wszystko jest w CEPIKu i w dowodzie rejestracyjnym.

Autor edytował komentarz w dniu: 15.05.2017 23:40
sgj   11 #38 16.05.2017 00:51

Dane w cepiku pojawiają z opóżnieniem, a kwestie wystawiania tych zaswiadczeń masz uregulowaną w odpowiednim akcie prawnym. Więc nie wymyslaj. To, że jakaś stacja ich nie wystawia to ich sprawa, za to nie ma przewidzianych żadnych kar to niektórym się nie chce.

takijeden.ninja   7 #39 16.05.2017 05:41

@gowain: "jeszcze raz powtarzam, w Polsce nie ma obowiązku wydawania zaświadczeń."

Uparty jesteś, a racji nie masz. Otóż stacja diagnostyczna ma obowiązek wystawić takowe zaświadczenie i wystawia je klientowi w oryginale (reguluje to obowiązujący akt prawny). Jak Ci się oryginał zniszczy to już Ci oryginału teoretycznie nie moga wystawić tylko tzw. wtórnik. Wiedziałbyś o tym jakbyś odwrócił zaświadczenie na drugą stronę, ale że go nie widzialeś nigdy na oczy to dyskutujesz o czymś czego nie znasz.

Podany przez Ciebie przykład stacji to cebulki oszczędzające na tonerze i papierze. Gdyby im ktoś chcial zrobić koło pióra to by zrobił. Kontrole o jakich piszesz nic nie wykryją (czego innego zresztą dotyczą), bo tu zachodzi podobna sytuacja do tej, gdy klient nie weźmie oryginału np. paragonu. Sprzedawca jest kryty przy kontroli po fakcie, bo transakcje przeciez i tak zarejestrował.

gowain   19 #40 16.05.2017 08:45

@sgj.@takijeden.ninja tak panowie, wiecie lepiej, bo dostajecie, nie wie lepiej osoba, która prowadzi jedną z większych stacji w blisko 200-tys, byłym wojewódzkim mieście. Tak, tak. Niech wam będzie, bo bez sensu ta rozmowa. "Kontrole o jakich piszesz nic nie wykryją" - o nawet wiesz jakie mają kontrole. Śmieszycie mnie chłopaki.

takijeden.ninja   7 #41 16.05.2017 09:06

@gowain: Nie wiem co Cię śmieszy jak Ci się rzeczowo wytyka błędy w rozumowaniu. To, że ktoś coś prowadzi nie jest jeszcze gwarantem tego, że dopelnia wszystkich formalności. Można być fachowcem w swojej dziedzinie i obchodzić lub łamać przepisy z nią związane, zresztą takim jest łatwiej, bo znają skalę ryzyka.

No to czego dotyczy kontrola stacji diagnostycznej? W pierwszej kolejności atestów i sprawności sprzętu pomiarowego, uprawnień zawodowych osób tam pracujących, sprawdzenia historii przeglądów czy nie robi się tam papierów pod samochody składane z czterech innych lub dla pojazdów jakie nie powinny przejść przeglądu technicznego (zatrzymane dowody rejestracyjne przez policję).
To jest priorytet, a nie to że stacja nie wydrukowała klientowi zaświadczenia o przeglądzie. Dlatego, że rzeczone oświadczenie jest i tak w ewidencji elektronicznej i zawsze można powiedzieć, że klient nie odebrał. Proste?

gowain   19 #42 16.05.2017 10:31

@takijeden.ninja: jeszcze przed chwilą twierdziłeś, że trzeba wozić ze sobą potwierdzenie przelewu na OC i zaświadczenie o badaniu technicznym... o czym ty chcesz rozmawiać? Nie wydawanie zaświadczeń klientowi stacji diagnostycznej jest zgodne z polskim prawem. Z mojej strony koniec tej bezsensownej dyskusji, bo od dawna nic ona nie wnosi do tego wpisu, sorry @Dementor za tak wielki offtop. Przesłonił meritum Twojego wpisu :/

Autor edytował komentarz w dniu: 16.05.2017 10:31
takijeden.ninja   7 #43 16.05.2017 11:38

@gowain: No, ale ja jak się gdzieś zapędzę to nie idę bezmyślnie w zaparte jak Ty teraz.
Ogólnie zgadzam się z tym, że już nie trzeba wozić dowodu płatności za OC chyba, że sprawa jest załatwiana w ostatniej chwili, a na polisie jaką otrzymałeś tradycyjną pocztą pisze jak wół że: ubezpieczenie jest ważne z dowodem wpłaty.

Co do zaświadczeń to radca prawny z Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów stwierdził:
"Faktycznie część stacji wydaje zaświadczenia, a część tego nie robi. Nie słyszeliśmy jednak o przypadkach, żeby stacja kontroli pojazdów nie wydała zaświadczenia, jeżeli klient o nie poprosił. My jako izba zalecamy jednak, żeby stacje wydawały wszystkim klientom zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu. Co prawda polski przepis jest nieprecyzyjny, ale wynika on wprost z dyrektywy unijnej 2010/48/UE, gdzie nie ma już wątpliwości".

Linkiem Ci nie rzucam, bo skoro Dzienniki Ustaw masz w nosie, to taką opinię tym bardziej.

I nie przepraszaj użytkownika @Dementor zasłaniając się offtopem, ale za uprawiane tutaj z premedytacją warcholstwo prawne w ramach rekompensaty oddaj swój głos na jego wpis w głosowaniu blogowym :-)

gowain   19 #44 16.05.2017 11:48

@takijeden.ninja: Haha, wkleiłeś fragment, który przyznaje mi rację i dokładnie potwierdza to co pisałem. Thx.

Banek3000   4 #45 16.05.2017 15:38

Ciekawy wpis. Moim skromnym zdaniem, takie programy odchodzą w zapomnienie bo teraz każdy robi przelewy przez internet.

Autor edytował komentarz w dniu: 16.05.2017 15:38
mopo   3 #46 16.05.2017 17:26

@Dementor: Który najlepszy?

Dementor   34 #47 16.05.2017 17:57

@gowain: Dobry offop nie jest zły, co więcej wydaje mi się nawet nie mniej ciekawy od meritum tego wpisu :P

Dementor   34 #48 16.05.2017 17:59

@mopo: Zależy dla kogo. Jak dla mnie Przelewy. NET. Masz w nim wszystko co w płatnej konkurencji.

Dementor   34 #49 16.05.2017 18:47

@DjLeo: Niewątpliwie przelew online jest szybszy w wykonaniu. To nie podlega nawet w dyskusji i w tym wpisie absolutnie tego nie negowałem. Co do łatwości wykonania oceniam to na równym poziomie :) A czy zakładam, że ten spis programów przyda się tylko starszym ludziom w sporządzeniu przelewu bankowego? Tego w ten sposób nie rozgraniczam, znam ludzi w różnym wieku, co z takich programów korzystają. Chociaż wiadomo to nie, jest duży procent. A żeby było jasne ja od początku, zaznaczałem te programy, mogą być tylko dodatkiem do korzystania z bankowości internetowej... a nie konkurencją. Samemu korzystam z generatora kodów jednorazowych (token RSA SecurID 800) w Banku Spółdzielczym. I sobie bardzo chwalę. Łatwo, szybko i bezpiecznie. :)

Autor edytował komentarz w dniu: 16.05.2017 19:56
PijanyDrwal   4 #50 17.05.2017 09:33

Który program pozwala na wybór czcionki?

Dementor   34 #51 17.05.2017 17:21

@PijanyDrwal: "wybór czcionki"

Program Przelewy.NET oferuje możliwość zmiany wyboru jak i rozmiaru czcionki na wydruku zestawień. np. opcją "zoom. Natomiast generator online Drukprzelewu.net oferuje zmianę kolorystyki druku.

Autor edytował komentarz w dniu: 17.05.2017 21:20
okmanek   3 #52 18.05.2017 09:48

Czemu promujesz patologię polecają Adobe Reader?

paaszczaktaxi   4 #53 18.05.2017 11:58

korzystałem kiedyś z Polecenie przelewu 1.0, super program, łatwo mi się go obsługiwało.

lowrider4you   4 #54 19.05.2017 11:51

Aktualnie to bankowość internetowa i nic więcej nie potrzeba, po co stać w kolejkach do okienka ?

yahoob3   5 #55 19.05.2017 12:57

@pocolog: Zdziwił byś się jak wiele osób i to nie tylko starszych. Gros takich wpłat gotówkowych to opłaty: energia, gaz, raty w bankach, "telefony"...

ba7.man   5 #56 20.05.2017 19:58

moje przelewy sa tak szybkie, że tylko się loguję do banku i już. żadnego tego typu programu jeszcze nie musiałem używać.

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.