Facebook zakaże reklam, które przedstawiają rasy albo religie jako zagrożenie

Strona główna Aktualności
Mark Zuckerberg w Paley Center For Media. (Getty Images)
Mark Zuckerberg w Paley Center For Media. (Getty Images)

O autorze

Zmiany dotyczące płatnych treści na Facebooku są częścią przygotowania firmy do wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych.

Nowa polityka Facebooka ma "zakazywać twierdzeń, że ludzie określonej rasy, pochodzenia etnicznego, narodowego, przynależności religijnej, kasty, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej lub statusu imigracyjnego są zagrożeniem dla fizycznego bezpieczeństwa, zdrowia lub przetrwania innych".

Polityka ma więc też ograniczyć reklamy, które wyrażają pogardę dla imigrantów lub uchodźców.

Co warto podkreślić, nowe restrykcje mają dotyczyć wyłącznie treści sponsorowanych.

– Facebook reprezentuje dawanie głosu ludziom, a w szczególności dotyczy to tych, którzy wcześniej nie mieli zbyt dużo możliwości, żeby ten głos zabrać – stwierdził Zuckerberg, komentując nową politykę firmy.

Czytaj też: Facebook w smartfonach i ciemny motyw. Kolejni wybrańcy mogą już z nie...

Przygotowania do wyborów i ratowanie renomy portalu

Ograniczenia są częścią większych zmian, które Facebook wprowadza przed wyborami w USA w 2020 roku. Firma planuje również monitorowanie informacji o warunkach głosowania w ciągu 72 godzin przed wyborami, obierając zaostrzone standardy dla treści, które wydają się zastraszać innych lub wprowadzać w błąd.

Posty związane z wyborami będą zawierały także automatyczny link do nowego Centrum Informacji Wyborczej Facebooka, które ma dostarczać rzetelnych informacji na temat wyborów.

Trzeba też wspomnieć, że wykonany przez Facebooka ruch zbiega się z akcją "Stop Hate for Profit", pod której wpływem wielkie firmy zaczęły wycofywać z portalu swoje reklamy.

© dobreprogramy
s