Facebook zakaże reklam, które przedstawiają rasy albo religie jako zagrożenie Strona główna Aktualności30.06.2020 00:59 Mark Zuckerberg w Paley Center For Media. (Getty Images) Udostępnij: O autorze Mateusz Czerniak @Mateusz_Czerniak Zmiany dotyczące płatnych treści na Facebooku są częścią przygotowania firmy do wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Nowa polityka Facebooka ma "zakazywać twierdzeń, że ludzie określonej rasy, pochodzenia etnicznego, narodowego, przynależności religijnej, kasty, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej lub statusu imigracyjnego są zagrożeniem dla fizycznego bezpieczeństwa, zdrowia lub przetrwania innych". Polityka ma więc też ograniczyć reklamy, które wyrażają pogardę dla imigrantów lub uchodźców. Co warto podkreślić, nowe restrykcje mają dotyczyć wyłącznie treści sponsorowanych. – Facebook reprezentuje dawanie głosu ludziom, a w szczególności dotyczy to tych, którzy wcześniej nie mieli zbyt dużo możliwości, żeby ten głos zabrać – stwierdził Zuckerberg, komentując nową politykę firmy. Czytaj też: Facebook w smartfonach i ciemny motyw. Kolejni wybrańcy mogą już z nie... Przygotowania do wyborów i ratowanie renomy portalu Ograniczenia są częścią większych zmian, które Facebook wprowadza przed wyborami w USA w 2020 roku. Firma planuje również monitorowanie informacji o warunkach głosowania w ciągu 72 godzin przed wyborami, obierając zaostrzone standardy dla treści, które wydają się zastraszać innych lub wprowadzać w błąd. Posty związane z wyborami będą zawierały także automatyczny link do nowego Centrum Informacji Wyborczej Facebooka, które ma dostarczać rzetelnych informacji na temat wyborów. Trzeba też wspomnieć, że wykonany przez Facebooka ruch zbiega się z akcją "Stop Hate for Profit", pod której wpływem wielkie firmy zaczęły wycofywać z portalu swoje reklamy. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Wkrótce zakupy w sklepach prosto z Facebooka – Zuckerberg bawi się w Amazona 20 maj 2020 Jakub Krawczyński Internet Biznes 37 Facebook się doigrał. Ta decyzja przyniesie kolosalne straty 26 cze 2020 Jakub Krawczyński Internet 111 Facebook usunął prawie 200 kont, z których zachęcano do protestowania – także z bronią 8 cze 2020 Oskar Ziomek Internet Bezpieczeństwo 49 Facebook tłumaczy, jak sztuczna inteligencja eliminuje fałsz związany z COVID-19 13 maj 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes Bezpieczeństwo Koronawirus 18
Udostępnij: O autorze Mateusz Czerniak @Mateusz_Czerniak Zmiany dotyczące płatnych treści na Facebooku są częścią przygotowania firmy do wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych. Nowa polityka Facebooka ma "zakazywać twierdzeń, że ludzie określonej rasy, pochodzenia etnicznego, narodowego, przynależności religijnej, kasty, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej lub statusu imigracyjnego są zagrożeniem dla fizycznego bezpieczeństwa, zdrowia lub przetrwania innych". Polityka ma więc też ograniczyć reklamy, które wyrażają pogardę dla imigrantów lub uchodźców. Co warto podkreślić, nowe restrykcje mają dotyczyć wyłącznie treści sponsorowanych. – Facebook reprezentuje dawanie głosu ludziom, a w szczególności dotyczy to tych, którzy wcześniej nie mieli zbyt dużo możliwości, żeby ten głos zabrać – stwierdził Zuckerberg, komentując nową politykę firmy. Czytaj też: Facebook w smartfonach i ciemny motyw. Kolejni wybrańcy mogą już z nie... Przygotowania do wyborów i ratowanie renomy portalu Ograniczenia są częścią większych zmian, które Facebook wprowadza przed wyborami w USA w 2020 roku. Firma planuje również monitorowanie informacji o warunkach głosowania w ciągu 72 godzin przed wyborami, obierając zaostrzone standardy dla treści, które wydają się zastraszać innych lub wprowadzać w błąd. Posty związane z wyborami będą zawierały także automatyczny link do nowego Centrum Informacji Wyborczej Facebooka, które ma dostarczać rzetelnych informacji na temat wyborów. Trzeba też wspomnieć, że wykonany przez Facebooka ruch zbiega się z akcją "Stop Hate for Profit", pod której wpływem wielkie firmy zaczęły wycofywać z portalu swoje reklamy. Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji